Pari tyhmää kysymystä kynäniskalta.
Jalat on meikäläiselle erittäin heikko kohta ja kyykkäyspainotkin ovat lähinnä naurettavat, mutta jostain se on tämäkin aloitettava.
Seuraavat vinkit ovat olleet jo varmasti monta kertaa ketjussa, mutta tyhmä koittaa silti:
Mulla jää ylävartalon ja etureisien välinen kulma melko pieneksi ala-asennossa ja sitten yläasennossa tehdäänkin enemmän alaselälle soveltuva liike, kun suoristaa kropan, jotta saa painot takaisin telineelle. Kulman pienuuden selitän sillä, että muuten tanko ei pysy takaolkapäillä. Jaloista kuitenkin mulla ensimmäisenä voima, mutta en saa etureisille kunnon poltetta(=saa raiskattua itseäni kävelykelvottomaksi). Viime kerralla koitin kyykätä myös smithissä, kun oli vapaana, mutta siinä taas paine osui enemmän takareisille ja etureisiähän tässä kaiketi pitäis sitä osumaa eniten ottaa. Olisi siis hakusessa jotain pieniä tipsejä, millä tuon kyykyn saisi puhtaammaksi, ei alaselkäliikkeeksi vai onko viisain ratkaisu tehdä vain pienemmillä painoilla pidempää sarjaa?
Mavessa osumaa selkään tulee varsin mukavasti, mikä tietenkin lienee vain positiivista. Ongelmana on kuitenkin se, että tanko hiipii liikeradassa aivan pohkeiden ja reisien edessä, eikä mustelmilta vältytä. Selkää pidän niin suorana kuin vain ikinä pystyn ja olkapäät myös niin rentoina kuin mahdollista. Olisiko tähän saatavissa mitään tipsejä vai onko parempi tyytyä tämän hetkiseen tilanteeseen? Minua nuo mustelmat ei sinällään haittaa, kropassa on muutenkin kosmeettista vikaa, mutta epäilen, että joku kusee liikkeessä, kun näin käy.