Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vai millai ? Harmittaa vaa, ku kyykky on niin heikko :itku:Millaista treeniä pitäis tehdä, jos haluais lisää voimaan kyykkyyn ? Ja onks jotain tiettyjä liikkeitä, joita kannattaa tehdä kyykyn parantamiseksi ? Täll hetkell vetäny 4x6 kyykkyä. Pitäiskö vetää pienimmillä sarjoilla/toistoillavai millai ? Harmittaa vaa, ku kyykky on niin heikko :itku:
Millaista treeniä pitäis tehdä, jos haluais lisää voimaan kyykkyyn ? Ja onks jotain tiettyjä liikkeitä, joita kannattaa tehdä kyykyn parantamiseksi ? Täll hetkell vetäny 4x6 kyykkyä. Pitäiskö vetää pienimmillä sarjoilla/toistoillavai millai ? Harmittaa vaa, ku kyykky on niin heikko :itku:
Muista isometrisille venytyksille 2päivää väliä toisiinsa.
Kai sulla on jonkinlainen progressio, etkä vaan tee tuntuman mukaisilla painoilla? Niin ja vatsatreeniä paljon jos jotain täytyy mainita.
Mihis tämä perustuu?
Joo, totta kai. Sillä tavall oon yrittäny tehdä, että kun menee noi 4x6 sen hetkisillä painoilla suhteellisen hyvin, ni sit lisään painoo 2,5-5kg. Vatsatreenin teen 2-3 krt viikoss oikeen kunnolla, ni en usko, et vatsat vaikuttais tähä asiaan nii hirveesti.
Niin no jos omakohtaisesta kokemuksesta puhutaan niin itse ainakin olen saanut parhaimmat tulokset pahoihin kireyksiin päivittäisellä huollolla. Toisaalta se että lihaskireydet saadaan pois niin se vaatii muutakin kuin pelkkiä venytyksiä. Sen perusteella mitä taas olen tietynlaisia suosituksia lukenut niin en itse ainakaan koskaan ole kohdannut tuohon aikarajoitukseen taikka siihen että se jotenkin aiheuttaisi enemmän haittaa kuin hyötyä.En osaa sanoa. Kannattaa kokeilla, jos pystyt tekemään vaikka 2krt päivässä niin tee vaan. Suositeltavaa on kuitenkin vähintään n.40h väliä.
Kokeile piruuttasi tehdä vaikka päivittäin. Todennäköisesti menet ihan tukkoon, ja jäykistyt ihan helvetisti. Jos taas toimii hyvin, olet onnekas heppu.
Isometrinen venyttely on paras venyttelymuoto, mutta itse en ainakaan pysty tekemään päivittäin.
Niin no jos omakohtaisesta kokemuksesta puhutaan niin itse ainakin olen saanut parhaimmat tulokset pahoihin kireyksiin päivittäisellä huollolla. Toisaalta se että lihaskireydet saadaan pois niin se vaatii muutakin kuin pelkkiä venytyksiä. Sen perusteella mitä taas olen tietynlaisia suosituksia lukenut niin en itse ainakaan koskaan ole kohdannut tuohon aikarajoitukseen taikka siihen että se jotenkin aiheuttaisi enemmän haittaa kuin hyötyä.
Nyt ymmärsit väärin. Puhuin isometrisistä venytyksistä. Isometrisillä venytyksillä pitää olla n. 40h väliä toisiinsa.
Oletko nyt ihan varma, että tiedät mikä on isometrinen venytys?
Kyllähän mäkin venyttelen päivittäin staattisesti ja dynaamisesti, mutta 2 eri isometrisellä venytyksellä pidän itse aina 48h väliä.
Onkos sulla tuossa liikkeessä enemmän selkä kuin lantio/takamus joka hoitaa tuon "alasmenon"? Eli koita pitää selkä pystyasennossa (tangon sijoittelulla vaikutusta) ja viedä perc taaksepäin/ikäänkuin istua jalkojen väliin. (Toki tää liike ottaa kokonaisvaltaisesti selkään ja keskivartaloon.)Itellä ottaa takakyykky hirveesti alaselkään, onkohan tekniikka pielessä. myös jo pienet painot (30kg) tuntuu raskailta nostaa.
Saattaa olla, jotenkin jännitän alaselkää laskuvaiheessa, keskityn pitää selkää suorassa kun kait pitäs keskittyä jaloilla ponnistamiseen?Onkos sulla tuossa liikkeessä enemmän selkä kuin lantio/takamus joka hoitaa tuon "alasmenon"?
Saattaa olla, jotenkin jännitän alaselkää laskuvaiheessa, keskityn pitää selkää suorassa kun kait pitäs keskittyä jaloilla ponnistamiseen?