Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Noniin :D Tänään taas meni tekniikkaa hioessa, ja vähän sekavat fiilikset jälleen kerran.. Ensin tein 3 sarjaa sillain että polvet meni vähän sivuille jne, semmonen leveähkö asento siis, polvet naksu jne.. Sitten vikan sarjan katoin ku joku janari teki vieressä niin sillä oli polvet ja jalat suoraan eteenpäin ja sellai kapeampi asento, tein sitte vikan samalla tavalla niin ei naksunu ja muutenki meni homma suoremmin ja paremmin, mutta en tiedä onko tuo nyt oikea "takakyykky" ...

Ja miten muuten saako selkä mennä kuinka eteenpäin ? tai silleen suorana toki mutta kun persettä työnnät taakse niin selkähän menee siinä enemmän "vaakatasoon" ..

Ja vielä yks juttu, joskus muutama viikko sit olin yhes kahvakuula treenis, ni siinä tehtii tollasta "kyykkyä" missä se kuula tuolta haarojenvälistä nostettiin/tempaistiin ylös jne, niin siinä kyllä tuntuu takareisissä/pakaroissa tosi tehokkaasti, eikä polvet naksu ollenkaa, ja asento on enemmänkin tuo polvet sivuille jne..

Taitaa kyllä olla poikkeuksellinen liikkuvuuskin Cenalla. Itsellä vaikka kuinka venyttelisi ja tekisi liikkuvuus harjotteita niin en takakyykyssä ilman painojakaan noin pystyssä pääse alas. Etukyykyssä painopiste on niin edessä että saa tuolla kulmalla automaattisesti tehtyä. Se että jää yläkropan liikkuvuudesta kiinni on toki mahdollista...

Mutta joo, on tuota videon tekniikkaa tullut ennenkin ihasteltua.

en kyllä ikinä pysty ite tohon.
kaikkiatekosyitä voisin keksiä.
- kyllä tänäänkin sain taas taistella pienilläkin painoilla(=kepin kans),jotta pääsin alas niin ettei olis sattunu lonkkaan tai keho horjunut tai kaikkee muuta vastaavaa. - ja jotenkin selkä menee notkolle ja kallistuu eteen päin.
no.. tulipa tehtyä.

en kyllä ikinä pysty ite tohon.
kaikkiatekosyitä voisin keksiä.
- kyllä tänäänkin sain taas taistella pienilläkin painoilla(=kepin kans),jotta pääsin alas niin ettei olis sattunu lonkkaan tai keho horjunut tai kaikkee muuta vastaavaa. - ja jotenkin selkä menee notkolle ja kallistuu eteen päin.
no.. tulipa tehtyä.

Vaatii vaan paljon harjoittelua yhdistettynä oikeanlaiseen liikkuvuusharjotteluun. Kenelläkään ei pitäisi olla kiire lisätä painoa tekniikan kustannuksella. Jalkoja kuitenkin pystyy treenaamaan vaikka ei kyykkyä vielä pystyisi kunnolla tekemään. Yhden jalan versioita vaan peliin.

Hirveän kokoiset painot noin ohuille jaloille.. Mullakin melkein paksummat reidet vaikken kyykkää varmaan kuin kolmanneksen tuosta. :D

On olemassa kaksi koulukuntaa, toisen mielestä reidet vaakatasoon riittää, toinen on tyytyväinen vasta kun häntäluu kolahtaa asfalttiin. Lopputuloksena kyllä molemmilla jalat kehittyvät, ja itse stressaisin enemmän mm. polvien ja lonkan terveydestä kyykkyliikkeessä kuin siitä, onko liike varmasti tarpeeksi syvä. Perspakaroihin saa ehkä paremman venytyksen syvemmillä kyykyillä, tai näin olen ainakin kuullut.

no, kyllä mäkin mieluummin jatkan sillä tyylillä ku itselle tuntuu parhaimmalta. - ainakin mielestäni mun kintut on viimisen puolen vuoden aikana kehittyny paremmin kuin koskaan!! - no, mun ura nyt on lyhyt, mut oon mä prässiä ja hackia(?) tehny vuodenkaks erinäisiä pätkiä, ihan kai kunnon painoillakin. mut nyt vasta näkyy jalois jotain muotoa. :)
mä jatkan harjoitteluu ja otan sit vaiks niil kevyemmillä enemmän, ja vähän sit raskaimmilla lopuksi, et kaikki mehut irtoo.

Hirveän kokoiset painot noin ohuille jaloille.. Mullakin melkein paksummat reidet vaikken kyykkää varmaan kuin kolmanneksen tuosta. :D

On olemassa kaksi koulukuntaa, toisen mielestä reidet vaakatasoon riittää, toinen on tyytyväinen vasta kun häntäluu kolahtaa asfalttiin. Lopputuloksena kyllä molemmilla jalat kehittyvät, ja itse stressaisin enemmän mm. polvien ja lonkan terveydestä kyykkyliikkeessä kuin siitä, onko liike varmasti tarpeeksi syvä. Perspakaroihin saa ehkä paremman venytyksen syvemmillä kyykyillä, tai näin olen ainakin kuullut.

Et sä ton videon perusteella pysty kyllä sanomaan, että sulla on lähelläkään isommat reidet kuin John Cenalla. Usko unelmiisi voisi sanoa tähän väliin. Tuommosissa shortseissa näyttää Cutlerinki jalat suht. normaalilta.

Siinä on kyllä hieno tekniikka, joskus vieläkun venyisi tommoseen :) On vaan tuskastuttavan hidasta tää liikkuvuuden lisäys. Pakko kuitenkin venytellä ahkerasti, koska ainakin omalla kohdalla suurin este tekniikan parantamisessa on liikkuvuuden loppuminen. Ihan sama miten hyvin sitä tekniikkaa tutkii, niin sitten kun nilkoista, pohkeista ja takareisista loppuu liikkuvuus, niin alaselkä lähtee pyöristymään.

Nyt kun tosta liikkuvuudesta etenkin kyykyssä on täällä puhuttu niin, millasilla venytyksillä/harjotteilla sitä sais lisää? Kuvia, videoita ja muita linkkejä kiitos.

ScrambleR: -Siis liikkuvuuttako? Kyllähän ne liikkuvuusharjoituksetkin kannatta valita sen mukaan, mille tarvetta on. Toki monipuolisesti aina koko kropalle, mutta sitten niille ongelma alueille sitten erityishuomio.

Kuvia ja videoita voit käydä katselemassa vaikka tuolta lihashuolto-osiosta, siellä on pinnassa ketjunen josta niitä löytyy suuntaan jos toiseen ja mitä todennäköisimmin sitä selailemalla saat itsellesikin jokusen vinkin ja ajatuksen miten sitä liikkuvuutta kannattaa lähteä kohdallasi harjoittamaan.

Metallica: -hyvä huomio tuo, että kannattaa myös uhrata ajatus tai pari myös sille, että ne liikkuvuuden ongelmat voi todellakin olla kyykynkin kohdalla osittain myös hartiarenkaan/rintarangan alueella pelkän lantion sijaan.

Ja onko se nyt poikkeuksellista liikkuvuutta pystyä istumaan selkä suorassa kyykkyn vaiko poikkeuksellista jäykkyyttä ola pystymättä? Riippuu keneltä kysytään, mutta henk. koht. mä näkisin niin, että jossei tuohon pysty, edes lämmittelyjen jälkeen, niin kannattaa tosiaan uhrata ajatus tai pari lisempää sille liikkuvuuden harjoittamiselle pelkän rauta määrän miettimisen sijaan.

Mulla jeesasi tosi paljon tuon valakyykyn kanssa semmonen harjoittelu, että laitoin kepin niskan taa ja käsien eteen. Eli kädet ylöspäin niinku valakyykyssä onkin, mutta se keppi on siinä niskan takana pakottamassa kädet pysymään takana. Sitten sillä tavalla kyykkyä niin alhaalle kuin pystyy. Väkisin ei niitä olkapäitä kannata runnoa, mutta tuolla sain jo pienessä ajassa mukavasti edistystä, joten eiköhän aika pian päästä oikeesti valakyykkäämäänkin :)

En pysty toistaseks tehdä kyykkyä olkapäiden liikkuvuus ongelmista johtuen. Maastaveto siis tärkee pääliike alakropalle.

Kuinka tärkeessä roolissa prässi on siis etureisien kasvatuksessa tässäkohtaan jos maastavedon reenaa tosissaan ja ottaa siihen apuliikkeeks reiden
ojennukset? Mua niin vituttaa tehdä prässiä ku tuntuu niin epäluonnolliselta tehdä. Kyykky tulee kuvioihin siis kun saa ton olkapää/rintaranka osaston auki.

En pysty toistaseks tehdä kyykkyä olkapäiden liikkuvuus ongelmista johtuen. Maastaveto siis tärkee pääliike alakropalle.

Kuinka tärkeessä roolissa prässi on siis etureisien kasvatuksessa tässäkohtaan jos maastavedon reenaa tosissaan ja ottaa siihen apuliikkeeks reiden
ojennukset? Mua niin vituttaa tehdä prässiä ku tuntuu niin epäluonnolliselta tehdä. Kyykky tulee kuvioihin siis kun saa ton olkapää/rintaranka osaston auki.

Mites etukyykky?

Oon yrittäny totutella mut kaikki muu mahollinen väsyy ennen jalkoja siinä liikkeessä. Ja aika tuskallinen faarao asennossa.

Osaisko joku kertoan joitain kikkoja, joilla saisi asentoa korjattua kyykyssä pystymmäksi, eli enemmän ns. painonnostokyykyn näköiseksi?? Nykynen tyyli kun käy välillä turhan paljon selälle.. Niin ja kallistuminen siis tapahtuu jo tangolla lämmitellessä, eli en yksinkertaisesti vaan pääse alas ilman turhaa kallistusta.. Vittumaista.. Mikä avuksi tähän ongelmaan?

Nyt kun tosta liikkuvuudesta etenkin kyykyssä on täällä puhuttu niin, millasilla venytyksillä/harjotteilla sitä sais lisää? Kuvia, videoita ja muita linkkejä kiitos.
Ei siihen mitään venytyksiä tarvii, että pääsee kyykyssä tarpeeks syvälle. Lastaa vaan painoja tarpeeks tankoon.
Ylös pääseminen on sit eri asia, mut se tulee varmasti ajan kanssa.

Osaisko joku kertoan joitain kikkoja, joilla saisi asentoa korjattua kyykyssä pystymmäksi, eli enemmän ns. painonnostokyykyn näköiseksi?? Nykynen tyyli kun käy välillä turhan paljon selälle.. Niin ja kallistuminen siis tapahtuu jo tangolla lämmitellessä, eli en yksinkertaisesti vaan pääse alas ilman turhaa kallistusta.. Vittumaista.. Mikä avuksi tähän ongelmaan?

Lantion venyttäminen ja avaaminen. Tsiigaas mobility wod.

Back
Ylös Bottom