Arska: -Mulla on ilmeisesti tuo vanhempi malli, ihan liikaa koroketta mun makuun. Kyllähän nuilla kyykkii, mutta jälkikäteen tuntee kyykkineensä. Voisi joskus kokeilla piruuttaan vaikkapa adidaksen tossuja, niissähän tuo korotus ei ole paria senttiäkään. Tosin, kun kerran ilmankin pärjää, niin voipi olla että jää ostamati ja testaamati.
hkuja: -Niin, omalla kohdallani näin. Mulla polvet työntyy edemmäs, kun on korotusta kannan alla ja tuo eteentyöntyminen ja sen aiheuttama paine on nuille rustopinnoille mun ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan pahinta myrkkyä. Kyllähän esim. kyykyn kautta rinnallevedellessä se pohjiin hyppääminen on selkäystävällisempää nuilla kengillä, mutta ei tykkää polvet sitten yhtään. Siksipä ratkaisuna riuhtoa nuita pn-liikkeitä raakana sen mitä niitä tekee ja kyykkiä sukkasillaan sen mitä kyykkii. Sukkasillaan ei ole mitään ongelmaa kyykkiä pohjiin useammankin kerran viikkoon ja polvet vain tykkää, vaikkei niistä juuri nivelpintaa enää löydy.
Jollain toisellahan voi toki olla ihan päinvastoin, riippuen ihan mahdollisista vammoista, liikkuvuuksista (nilkat, lonkat), lihasten välisistä voimasuhteista, kyykyn tekniikasta ja todennäköisesti monesta monesta muustakin asiasta.