Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Ja ideana että jännitys päästetään ainoastaa pakaroista kun istahdetaan ja sitten pakaroilla punnerretaan ylös eikä noilla päällisillä reisilihaksilla.
Vähän skitsottavaa, mutta kandee just varmaan kokeilla pienemmillä painoilla. mulla on vaan just ihan vitun pienet pakaralihat?

No vedin pitkän tauon jälkeen, joku kuukausi. Taas syväkyykkyä, välissä kerkesin tehdä kerran normaalia kyykkyä kerran. Lämmittelyt pari kertaa 40kilolla, sitten 1x10x60kg ja kasi 70:llä. Jälkeen päin polvia kolottaa vähän. Mutta kuitenkin. Mahtaakohan tuo tosiaan johtua siitä että piti taukoa? Toinen kyssäri on että miten tuon liikkuvuuden saa paremmaks. Eli tykkään tehdä syvältä. Mutta alaselkä rupeaa pyöristymään jo reidet 90kulmassa. Vituttaa jos rupeaa alaselkä menemään paskaks pitemmän päälle. Kun kipuja ei oo kuitenkaan selkään tullut. :(

Jälkeen päin polvia kolottaa vähän.

Voi johtua huonosta lämmittelystä. Kokeile tehdä ihan kunnon alkulämmittelyt ja loppulämmittelyt. 2min kuntopyörää ei ole kunnon lämmittely. Jos kolotusta ei enää ilmene, niin problem solved.
Muuten aika mahdotonta sanoa missä vois olla vikaa, kun "kolotus" on hiukan epämääräinen kuvaus. Missä, miten ja milloin voisi jollekkin asioista tietävälle kertoa enemmän ongelman laadusta.

No vedin pitkän tauon jälkeen, joku kuukausi. Taas syväkyykkyä, välissä kerkesin tehdä kerran normaalia kyykkyä kerran. Lämmittelyt pari kertaa 40kilolla, sitten 1x10x60kg ja kasi 70:llä. Jälkeen päin polvia kolottaa vähän. Mutta kuitenkin. Mahtaakohan tuo tosiaan johtua siitä että piti taukoa?

Mitä muuta teit salilla? Olen miettinyt vasenta polveani, ja taisin viimeksi käydessäni saada selville ongelman: "kylkiteline", en tiedä sen virallista nimeä. En tehnyt sitä hetkeen ja polvi ei enää tuntunut oudolta, ja nyt tein ja polveen tuli hiukan outo tunne. Tuossa telineessä polveen tulee sivuttaissuuntaista vääntöä, ei kovin paljoa mutta kumminkin. Tein 2x12 liikettä kummallekin kyjelle, mutta en tiedä miksi oikea polvi tuntuu ongelmattomalta.

Mitäs mieltä ootte jos tekis eri vetovariaatioita (normi veto, räkkiveto polven alta, veto korokkeella seisten) joka selkätreenissä eli neljän päivän välein ku tähän asti oon tehny 8 päivän välein? Tähän asti siis oon aina tehny kaikki treenit kovaa mutta tästä eteenpäin tekis joka toisen treenin kevyillä painoilla tekniikkaan ja räjähtävyyteen keskittyen?

Itselläni on hieman ongelmana normaalissa kyykyssä etureisien työskentely. Tällä hetkelle 2-jakoisella teen sunnuntaina 5x5 takakyykkyä ja keskiviikkona 3x10 jalkaprässiä ja 3x10 reisiojennusta. Keskiviikkona reidet ottaa mukavasti hittiä ja menee kivaan pumppiin. Seuraavana päivänä ei kuitenkaan tunnu että olisi reisiä treenannutkaan. Sunnuntain ongelmana on taas se, että reisien työskentely jää vähäiseksi, teen kyykkyä melko syvälle ja olen kokeillut muitakin välimuotoja. Hack-kyykky olisi luultavasti itselleni ideaali, mutta sellaista ei ole salillamme.. Olen kokeillut hack-kyykkyä tangolla enkä pysynyt pystyssä, olen myös kokeillut etukyykkyä ja siinä sain vain naamani punaiseksi ja olkapääkipuja. Kyykkyä en kokonaan haluaisi jättää pois, mutta voisiko sen korvata yhden jalan kyykyllä, jolla saan etureisiä eristettyä paremmin? Entä 5x5 kyykyn vaihtaminen esimerkiksi 3x6 takakyykkyyn ja 3x8 yhden jalan kyykkyyn? Kumpi olisi suotavampaa? Nyt on siis kyseessä voimapäivä.

Ido tekee vähän shrimppejä. Keneltä onnistuu 100% ton mukaan?

Ido tekee vähän shrimppejä. Keneltä onnistuu 100% ton mukaan?

Katoin eka että toihan on iisiä :D Mutta eipäs ollutkaan. Ensiksi siirsin etujalkaa, no siinähän menee koko idea, no niin pääsin ylös . Sitten kokeilin noin kuin kuuluu, kovalla taistelulla tuli yksi kauheessa etukumarassa.

Mitäs mieltä ootte jos tekis eri vetovariaatioita (normi veto, räkkiveto polven alta, veto korokkeella seisten) joka selkätreenissä eli neljän päivän välein ku tähän asti oon tehny 8 päivän välein? Tähän asti siis oon aina tehny kaikki treenit kovaa mutta tästä eteenpäin tekis joka toisen treenin kevyillä painoilla tekniikkaan ja räjähtävyyteen keskittyen?

Vedossa kannattaa varioida paljon!! välillä volyymi treeniä(5x4,6x3,5x2 yms).. nopeus viikkoja vedolle jossa vedetään esim kumeilla räjhtäviä 1-2 toistoo(toimii ilman kumejakin) aikanaan kun alotin nopeusvoima treenin vedolle ja korokkeella seisten vedon.. niin veto maximini kasvoi 185 kilosta 200 kiloon 3½ kuukaudessa.. räkkiveto on hyvää treeni loppuojennukselle.. itse tein sen virheen että hakkasin sitä liikettä aivan liikaaa.. niin räkistä tuli se 230kg ja lattiasta irtosi 185kg.. eikä kannata unohtaa julleakaan se on erinomainen lantion ja keskiropan kehittäjä, varsinkin sumovetäjillä toimii kun junan vessa!

Katoin eka että toihan on iisiä :D Mutta eipäs ollutkaan. Ensiksi siirsin etujalkaa, no siinähän menee koko idea, no niin pääsin ylös . Sitten kokeilin noin kuin kuuluu, kovalla taistelulla tuli yksi kauheessa etukumarassa.

meneehän noita vaikka 10 oikein kumarassa ja toinen käsi edessä ja toisella pitää tassusta kiini, mutta selkä suorassa molemmat kädet selän takana ei yhtään vielä piiiitkään aikaan. Selkä suorassa tuo on aivan infernaalista. Toinen on puhdas hack kahvakuulalla.

meneehän noita vaikka 10 oikein kumarassa ja toinen käsi edessä ja toisella pitää tassusta kiini, mutta selkä suorassa molemmat kädet selän takana ei yhtään vielä piiiitkään aikaan. Selkä suorassa tuo on aivan infernaalista. Toinen on puhdas hack kahvakuulalla.

Joo ei riitä voimat ei, voisi melkein joskus jalkatreeneihin näitä yhdistää. Tuolla tossa toisessa videossa tuo intermediateversiokin on aika haastava, niitä saa sentään jonkun verran, mutta parantamisen varaa kyllä on.

Joo ei riitä voimat ei, voisi melkein joskus jalkatreeneihin näitä yhdistää. Tuolla tossa toisessa videossa tuo intermediateversiokin on aika haastava, niitä saa sentään jonkun verran, mutta parantamisen varaa kyllä on.

Noita kyllä kannattaa testata. Voisinpa melkein luvata tekeväni kuukauden sisään yhen puhtaan toiston, kun ido niin kovasti hehkuttaa foorumillaan että hän ei tunne ku pari tyyppiä jotka tohon pystyy. Vois sitten hesassa täräyttää pari toistoa ni lentäs ukko persseelleen.

Tolla samalla idealla se oma veto ainakin kehittyi kaikista parhaiten :) Räkkivetoon en paljoa panostanut, koska siinä nousi suhteessa ihan liikaa rautaa normivetoon, joten mitä iloa siitä oli. Jos en lattiasta jaksaisi vetää samoja, niin ei paljoa hyödytä 300kg räkkivedotkaan. Eriasia sitten jos on loppuojennuksessa vaikeuksia. Esim korokkeelta nousi vähemmän, joten panostin siihen, koska lähtöhän silloin oli heikko kohta :) Ja älkää käsittäkö väärin, tottakai nostomatkan pidentyessä kuuluu nousta vähemmän ja toisinpäin.

Mutta taisi se jto jo sanoa kaiken tarpeellisen :)

Joo. Mulla on kans toi irrotus heikoin kohta eli pitää varmaan korokkeelta vetoon panostaa eniten. Räkkivetoa ku oon tehny vasta muutaman kerran ja siinä nousee huomattavasti isommat raudat ku normi vedossa..

Back
Ylös Bottom