Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^^ Toi on 2-jakonen eikä 4-jakonen enkä muutenkaan lähtis kahta kertaa viikos tekeen maastavetoo
Huoh. Ja mikset? "Raskas liike?" Hoh hoijaa. Kovin on heikko yleiskunto jos vaatii viikon palautumisen yhdestä liikkeestä.
Jos kerran voimaa haet, niin kahdeksanteen toistoon ei ehkä kannata mennä, koska se on jo enemmän bodaamista. 1-5 toistoa, itse sovellan että teen esim penkissä 5x6, jos menee 6 jossakin sarjassa -> lisää painoa vaan ens sarjaan.
3x5 kaikkii ja sit kun tulee vaikka kaikilla 3x6, nii nostat 2,5-5kg painoo
"Apuliikkeitä penkkipäivään ainakin pystypunnerrus ja leuanveto"
Tota niin,ei minun mielestä kannata pystypunnerrella jos penkkiin haluaa panostaa.?
ripla; sanoi:aika raaka kahtiajako bodailuun ja voimailuun. ei niistä kaseista varmasti haittaa ole voimanhankinnan kannalta, tarttuu vähän lihaa ja tulee sitä paljon puhuttua vaihteluakin.
Lihaa en halua. kamppailu-urheilu kilpatasolla on pääpainotus; painoluokat. Mutta kun kesällä ei ole kausi käynissä niin otan vähän voimaa.
Aloin tekemään 4x5 noilla ko. liikkeillä
Muita liikkeitä kuten leukoja ja pystypunnerruksia esim. teen 3x6.
kolmijakoinen ohjelma jossa on 1-2 lepopäivää viikossa.
Maven ja kyykyn teen jalkapäivänä. mave ensiksi.
Onko hyvä? :D:D
Ei ehkä penkkitulosta paranna, mutta itse treenaisin olkapäitä myös, erityisesti jos maksimivoimaa penkkiin hakee. Voi olla, että saattaa muuten paukkua paikat paskaksi mitä enempi rautaa kertyy tankoon.
Niin ja lisättäkööt tähän, että itse sain hyviä tuloksia aikaan penkkipunnerruksessa kun vedin Massaa! Voimaa! kirjan ohjeistamalla voimasyklillä, sillä erotuksella että en penkannut kolmea kertaa viikossa vaan sovelsin tuota kaksijakoiseen siten, että kaksi kertaa viikossa penkkasin. Pääsee maksiminkin testaamaan kerran syklissä. Eli käytännössä näin, jos en väärin muista, palautusaikoja en kuollaksenikaan muistanut, itse palauttelin niin pitkään kun hyvältä tuntui:
Treeni 1 5x5
Treeni 2 5x3
Treeni 3 8x1-3
millaisia painoja käytit siis noissa sarjoissa?
Joo mave ja kyykky löytyy kyllä ohjelmasta .. Kiitos selvennyksistä!En mitään tarkkoja painoja osaa heittää, mutta oisko ne raudat ollut jotain luokkaa
5x5 75% 1RM
5x3 80% 1RM
8x1-3 102,5-75% 1RM
...
"Apuliikkeitä penkkipäivään ainakin pystypunnerrus ja leuanveto"
Tota niin,ei minun mielestä kannata pystypunnerrella jos penkkiin haluaa panostaa.?