Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Sellane mielenkiinnosta lähteny kysely ku:
Kuinka paljo on on matkaa toisesta kantapäästä toiseen, eli kuinka leveä haara asento on mielestänne paras/mukavin kyykys?
ja mitä käytätte yleisemmin?

Itse asetun nykyään sellaseen hervottomaan 60cm haaraasentoo. syväkyykkyy ei saa kunnol, mut nivelet tuntuu niksuvan vähemmän , ja tuntuu paremmalta ku vanha tyyli 45cm.

Originally posted by Powermaster
Sellane mielenkiinnosta lähteny kysely ku:
Kuinka paljo on on matkaa toisesta kantapäästä toiseen, eli kuinka leveä haara asento on mielestänne paras/mukavin kyykys?
ja mitä käytätte yleisemmin?

Jalkojen väliin jää n. 40-45 cm bodityylillä. 60 cm olisi ehkä sopiva voimanostoleveys.

Jalkojen pituus tietysti vaikuttaa siihen jonkin verran, minulla sitä ei ole kovin runsaasti.

Kyykkäsin ennen todella leveällä asennolla ja tuloksena oli lantion kipeytyminen ja perseen kasvu. Etureisiin en saanut sitä tehoa jota kyykyllä hain. Tällä hetkellä kyykkään sellaisella leveydellä, että molemmat nyrkkini mahtuvat väljästi kantapäiden väliin. Jalkateräni sojottavat aika tavalla ulospäin, mutta pidänkin tärkeämpänä, että polvet ja jalkaterät liikkuvat samansuuntaisesti. Tällä tavalla olen saanut kohdistettua tehon reisiin enemmän kuin pakaroihin. Pääsen itseasiassa syvemmälle kuin leveämmällä asennolla, mutta aluksi painoja tarvitsi laskea, ihan tekniikan udelleen oppimisen vuoksi.

Tääl on liikkunu monenmoista penkkiohjelmaa, mut löytyiskö jalkakyykylle jotain? Tarkotus olis parantaa maksimia ja reippaasti..Alkaa vituttaa kun penkki on melkein yhtä kova mitä kyykky..:wall:

EDIT: ja jos olis vielä tarjolla muutakin kuin sitä Saken ABC-ohjelmaa..

Tuli täs mielee kyykystä yks kokeilu juba. Piti laittaa aluks toho jonku vanha threti perää, mut tuli sen verra tekstii et näin.
En usko et tälle liikkelle on eriksee keksitty nimee, mut toi niska kyykky o sopiva ytimekäs tähän hätään.

1.Tarvitaan oman ruhon lisäks toinen mielummin sellanen 50-60 kiloo painavempi kaveri ja joku tuki juttu korkeelle, esim leuanveto tanko.

2. Sitten Kaveri x menee hartioille ja nostetaan siitä ylös. Sitten x ottaa tangosta kiinni ja alas ja ylös... kun normaalisti ei enää nouse niin x auttaa vähän nostamal itteens ja saadaan mainiot pakkikset.

3. Huom. katse oltava eteenpäin, selkä suorana ja kädet ylhäällä vaikka x:sän reisistä kii.

Tästä liikkeestä tulee mahtava(ei selässä olevalle) ja hiukan erilainen tunne kun normi kyykystä:lol2: )

maastaveto tunnelmaa saa kun laskee alas ja ottaa käsillä polviin vastaan ja silloin selkä menee kumarampaan ja tuntuu enemmän takareisissä.( ei tarvi gripistä välittää) Mutta x pitää olla jo
x+ 1/3x.

:thumbs:

Ei oo kännispäissä aloitettu trheadi. Tää on oikeesti asiallinen treeni vaihtoehto jaloille, jos vaa löytää sopiva kokose kaveri jolla ei oo taipumuksia b-rappuun:david: :haart: :arvi: .

Mut en vaihtas tavalliseen kyykkyyn, tavallinen tanko ei päästele proteiini pieruja
:D

tarkoitat siis reverse-kyykkyä... jalat ei saa olla sillä levyllä missä niitä yleensä pidetään vaan ne täytyy olla telineiden ulkopuolella !!

Mikäs tässä mättää kun eilen olin salilla vetelemässä jalkapäivää ja kokeilin ensimmäistä kertaa kyykkyä. Salilla on tullut käytyä jo 1,5v. mutta toi kyykky ei taida olla mun juttuni.

No nyt sitten olen ajatellut että pakko alkaa vetää noita ihan "pääliikkeitä" ja sen takia sitten kokeilin.

Ongelma on kun nyt sitten ei meinaa pää kääntyä mihinkään ja niska + niskan kohdalta selkäranka on Helvetin kipeet. Taitaa olla ihan rakkokin tuolla niskan kohdilla. Suoja mulla oli tangossa kun kyykkyä kokeilin mutta onko jollain tietoa miksi toi niska nyt noin kipeeksi siitä tuli?

Ja onkos selän asennolla merkitystä kyykkyä tehdessä? Vinossa/Suorana?

Kiitoksia vastaajille!

Pidä tankoa enemmän hartioilla, kuin niskan päällä...

Paras olisi mun mielestä, että pyytäisit jonkun kokeneemman kaverin kattomaan sitä sun kyykky tekniikkaasi. Motivaatioikin voisi nousta ja paikat pysyis ehjänä.

BigBoss sanoi:
Paras olisi mun mielestä, että pyytäisit jonkun kokeneemman kaverin kattomaan sitä sun kyykky tekniikkaasi. Motivaatioikin voisi nousta ja paikat pysyis ehjänä.
Tuo kannattaa ehdottomasti. Huonolla tekniikalla voi saada pahaa vahinkoa aikaan.
:wall:

Back
Ylös Bottom