Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Originally posted by tommih
Penkki noitten väliin. Ehtii vähän palautua:rolleyes:

Eli vaikka 1.mave 2.pena 3.kyykky? Pitääpä kokeilla tuota seuraavassa treenissä, tosin maastavetoa en ihan joka kerta varmaankaan tee...

Originally posted by andor
Oisko hyvä tehdä ekana penkki sitten maastaveto ja viimesenä kyykky? Vai?

Ma: Jalkakyykky

Ke: Penkkipunnerrus

To: Maastanosto

TAI:

Ma: Maastanosto

Pe: Jalkakyykky

Tuollalailla sopisi noin arkiviikolle ujutettuna. Olivat treenipäiväsi sitten mitkä tahansa , niin ota veto aina 3päivää kyykyn jälkeen/tai kyykky 4päivää vedon jälkeen. Penkki siihen väliin.

Kolmen treenikuukauden kokemuksella uskallan vastata, että 1) kyykky, 2) penkki, 3) maastaveto.

Penkin aikana ehdit palautua sopivasti, siksi se keskimmäiseksi. Maastaveto vie kaikki puristusvoimat, jätä se siksikin viimeiseksi.

Re: Re: Penkki, kyykky ja mave: Järjestys?

Originally posted by Kraftwerk n
Ma: Jalkakyykky

To: Maastanosto

TAI:

Ma: Maastanosto

Pe: Jalkakyykky

Tuollalailla sopisi noin arkiviikolle ujutettuna. Olivat treenipäiväsi sitten mitkä tahansa , niin ota veto aina 3päivää kyykyn jälkeen/tai kyykky 4päivää vedon jälkeen. Penkki siihen väliin.

Vitun idiootti(minä). Taaskaan ei tullut ensimmäistä postia luettua huolella läpi. Modet, poistaisitteko ylläolevan viestin. Kiitos.

Originally posted by Evil Joe
Kolmen treenikuukauden kokemuksella uskallan vastata, että 1) kyykky, 2) penkki, 3) maastaveto.

Penkin aikana ehdit palautua sopivasti, siksi se keskimmäiseksi. Maastaveto vie kaikki puristusvoimat, jätä se siksikin viimeiseksi.

Eikö sulla penkin aikana tunnu jaloissa jos teet kyykyn ekana? Kun kerran mä tein kyykyn jälkeen penan niin jalat tärräsi aika tympeästi. Kun yksi painopiste on jaloilla...

Eikai järjestykselle oo paljon mahiksia. Kyykkyä ei oikein voi tehdä vedon jälkeen, joten kyykyn on oltava ennen vetoa. Toisilla rinta aukee kyykyn "venytyksissä" niin hyvin, et kannattaa ottaa kyykky ennen penkkiä. Ja vaikkei tuollasta oiskaan, niin heti kyykyn jälkeen tarvii kyllä lepoa ennen vetoa. Et eikait niitä onnistu muuten järjesteleen ku kyykky, pena ja veto :)
Ite yhteen jaetussa ohjelmassa tein kyllä eka vedon, sit penan, mut vikaks hackin, siinä ei selkä paljon rassaannu ni voi tehä vikana, mut tee ennemmin kyykkyy, ja se ekana.

Andor: Kantsii hakee vähän jalkojen asentoa jos ne tärisee, ja tiputtaako se tärinä sulta paljonkin kiloja, vai miks haittaa?

Tutustu deepsquatterissa Korten artikkeleihin...toimii erityisen hyvin kyykkyyn. Korte lyhyesti: kyykky, penkki ja mave joka kerta...kuukauden mittaisella vaihe ykkösellä nostellaan useita sarjoja puoliraskailla painoilla ja kakkosvaiheessa aletaan hakea hermotusta. Tuo on siis voimanosto-ohjelma mutta sillä on mahdollista kerätä myös jonkin verran lihaa (etenkin, jos pitää sarjojen väliset palautukset lyhyenä).

Re: Re: Penkki, kyykky ja mave: Järjestys?

Originally posted by Sumppari
Andor: Kantsii hakee vähän jalkojen asentoa jos ne tärisee, ja tiputtaako se tärinä sulta paljonkin kiloja, vai miks haittaa?

Ei tiputa kiloja vaan häiritsee muuten. Kun kuitenkin jalat tukee mulla ainaki penkissä sitä asentoa.

Itse tekisin ainakin järjestyksessä: 1.kyykky 2.penkki
3.maastaveto

Mutta koita itse mikä tuntuu parhaalle, tosin voimanostokisoissa
ei voi valita järjestystä itse.

Originally posted by andor

Ihan toi kisajärjertys, eli kyykky, penkki, maastaveto.

"Negatiivisia" perusteita:
Maastaveto ekax-> niin mitään muuta ei pysty sen jälkeen tekemään... ei ainakaan kyykkyä...
Penkki ennen kyykkyä -> pikkasen hankala ottaa kunnolla tankoa selkään kun rinnat ja ojentajat on totally broken...
Penkki viimeiseksi-> ne mainitsemasi jalkojen tärinät, jotka häirittee penkkiä on tuplat, jopa triplat, kun on vielä mave alla...

- Ne juoksee, jotka pelkää-

Huomasin tänään, että kun en ole ottanut mv ollenkaan kahteen kuukauteen, selkä vaivan vuoksi, niin kyykkyn alas-lasku vaiheessa on tod. vaikeaa päästä nosto asentoon.

mv tulos putosi tuossa ajassa noin 30kg. Kyykky vaatii siis myös maastavetoa "apuliikkeeksi"

Vai onko täällä kovia kyykkääjiä (+200) jotka ei treenaa mv ollenkaan ?

Pelkkiä vetoa reenaavia kyllä on.

Kyykky ja veto suoritetaan hyvin pitkälti samoilla lihaksilla, vain hieman eri suhteilla. Jos joku lihasryhmä jarruttaa kehitystä toisessa liikkeessä niin hyvin todennäköisesti sama lihasryhmä jäkittää myös toista.

Mielestäni varsinkin boxi-kyykky kehittää molempia lajeja erinomaisesti. Itse en vedä kovaa juuri ollenkaan ja kyykky nousee kyllä kohisten(+200,mutta ei tuo kyllä vielä kova ole :D ).Kaveri on 300kg kyykkääjä ja +300kg vetäjä ja ei tuo tee vetoa,kun kerran kahdessa kuukaudessa kovaa eikä silloinkaan maasta asti.

Back
Ylös Bottom