Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Originally posted by Mike
Ämbee, juu onhan noita painonnostajia nähty penkkikisoissakin asti, akkojen painoilla tekevät. Olen nähnyt kun Wellingin veljeksistä toinen otti kisoissa 92,5 vaikka oli edellisenä päivänä työntänyt muistaakseni 135kg.

Eihän tuo ole ollenkaan huonosti jos 60 kilonen kaveri penkkaa reilu 90 kiloa. Itseasiassa suhteessa painoon kerroin on yli 1.5.
Sitä voisi sanoa surkeaksi, että Gunter saa muutaman toiston väännettyä omalla painollaan, vaikka treenaa säännöllisesti penkin/penkkiä vastaavia liikkeitä, toisin kuin painonnostajat.

jos itte eläisin nuoruuteni uudestaan tiputtaisin röökin pois ja söisin kunnolla. ite ainakin kattelin maailmaa kukkaruukusta johonki 18 ikävuoteen asti, salilla tuli käytyä sykäyksittäin, ja pena oli jotain 60kg 18 vuotiaana. noh, vatsapalat kyllä pilkotti mut epäilisin et vajaakaloreilla eläminen kasvuiässä haittaa pituuskasvua enemmän ku mave tai kyykky.

Nilkan liikkuvuus

Voiko joillakin olla tuo nilkka yksinkertaisesti sellaisen rakenteen omaava, että syvään kyykkyyn pääseminen ilman kantapäiden ilmaannousua on mahdotonta. Mulla ainakin alas mentäessä kantapäät irtoo maasta, ja tuntuu kipua tossa säärenetuosan alaosassa (nilkan etuosa ilmeisti ? ) eikä akillesjänteen kireytenä.

Re: Nilkan liikkuvuus

Originally posted by nikke1
Voiko joillakin olla tuo nilkka yksinkertaisesti sellaisen rakenteen omaava, että syvään kyykkyyn pääseminen ilman kantapäiden ilmaannousua on mahdotonta. Mulla ainakin alas mentäessä kantapäät irtoo maasta, ja tuntuu kipua tossa säärenetuosan alaosassa (nilkan etuosa ilmeisti ? ) eikä akillesjänteen kireytenä.
Laita ohut lauta kantapäiden alle. Mulla on sama ongelma ja tuolla tempulla se ratkesi...

Mul tuli eilen kyykätessä pallealihas iha saatanan kipeeks. Eka sarja meni suht normaalisti, mut heti sen sarjan jälkeen siihen alko sattua. Myöhemmis sarjois jo se ku laitoin sen tangon siihen "kuppiin" oli ihan perkuleen tuskallista. Mul oli koko loppupäivvän kyseinen lihas kipeenä:curs: Kellään samanlaisii kokemuksii?

Niin tai voit myös venytellä nilkkaasi. Monella näyttää olevan nilkan liikkuvuudessa ongelmia. Pohkeiden venytyksen jälkeen päästät polvesi hieman koukkuun, että jännitys pohkeesta häviää ja näin voit venyttää akillesjännettäsi ja liikkuvuus paranee. Mulla menee perse nilkkoihin asti, eikä nouse kantapäät lattiasta.

Originally posted by Jesuiitta
Mulla on kanssa toi kyykky ollut jonkin sortin ongelma, kun se ei vaan kulje! Massaa täälläkin haetaan ja on tullutkin ihan kivasti, mutta olishan se hyvin kulkeva kyykkykin ihan kiva. Nykyään en tee enää takakyykkyä ollenkaan, vaan olen panostanut etukyykkyyn. Jos se vaikka auttas siihen normaaliinkin.

Etukyykkyyn panostaminen on tuonut tulosta, kyykkyennätys parani pari viikkoa sitten 30kg.

Originally posted by Jesuiitta
Etukyykkyyn panostaminen on tuonut tulosta, kyykkyennätys parani pari viikkoa sitten 30kg.

Etukyykky for etureiskat toimii ainakin mulla, takareidet sj. mv. ,välillä koukistus eka

edit: olen ainut varmaan tällä hetkellä meidän salilla, joka vääntää etukyykkyä:D, kaverit tosin tekee kans mutta muuten en oo ikinä nähnyt suoritettavan moista liikettä. Kyykky pitää tehdä ilman peiliä, olen alkanut oleen samoilla linjoilla Hulkin kanssa, että lihas pitää tuntea, eikä siihen peilejä tarvita.
Olen aina :david:

Tässä treadissa on jo vastattu alkuperäiseen kysymykseen, muuta aion silti sanoa jotain. :)

Itse olen tehnyt ihan vähän aikaa zercheriä, ja täytyy sanoa että on hyvä liike. Olen tehnyt sen erittäin syvänä kyykkynä, ja lähinnä voimaliikkeenä... pystyn käyttämään huomattavasti enemmän romua zercherissä kuin etukyykyssä, ja tuntuu että paketti pysyy hyvin kasassa.

Olen pitänyt tankoa pehmusteella ja kyynärvarret edessä hieman ristissä. Asento on todella pystyssä, ja liike on antanut todellakin jotain uutta... reisiin. Sääli vaan että mulla on jo nyt suhteessa melkein liian vahvat reidet verrattuna lantioon takakyykyssä, mutta what the hell.

Onko kukaan voimamiehistä/ bodaajista palstalla vetänyt tai vetää aktiivisesti? Vai onko liike antiikkia? tai paskaa? vai liian rankka?

Kääntöpuoli: Käsissä tuntuu.. pehmuste on kerrankin aiheellinen. :david:

mä teen ton niin että raskaissa sarjoissa lasken joka toiston rackin puolille ja aina tavallaan uusi veto ja max. kutosia..:kippis1:

Originally posted by Ämmbee
Asento on todella pystyssä, ja liike on antanut todellakin jotain uutta... reisiin. Sääli vaan että mulla on jo nyt suhteessa melkein liian vahvat reidet verrattuna lantioon takakyykyssä, mutta what the hell.

Eli etureisiin? Tuota voisi rueta tekemään, kun tuntuu, että millään ei saa reeniä etureiskoihin tuntumaan.

Kyllä, kyllä. Kun teen niin näyttää westsidelta , mutta olen vetänyt vielä syvemmältä. Kiitti Jepuli artikkelista..

Liike tuntuu hyvältä, pitkät sarjat (johtuen että kädet joutuvat staattisesti pitämään tankoa) ovat taas hieman tuskan puolella.

Onko maven/kyykyn haitallisuudesta pituuskasvulle jotain näyttöä? :confused:
Tässäkin kuitenkin painot suunnilleen oman painon luokkaa, en usko että pari sarjaa viikossa tuollaisilla painoilla ja hyvällä tekniikalla tekee ainakaan mitään pahaa ihmiselle oli kuinka nuori tahansa. Itse ainakin harmittelen kun en aloittanut parhaita liikkeitä heti alussa.

Säännöllinen kova harjoittelu laskee ainakin testosteronitasoa!

Originally posted by N.O.Kummonen
Säännöllinen kova harjoittelu laskee ainakin testosteronitasoa!
Eikös se ole toisinpäin? (ei kuitenkaan niin että säännöllinen testosteronitaso laskee kovaa harjoittelua :D )

Mulla tossa liikkeessä yläasento on melko pysty, mutta ala-asennossa ylävartalo etunojassa sillä lasken tangon polvien etupuolelle. Käytän myös leveää jalkojen asentoa.

Em. tavalla saan liikkeen kohdistumaan keskivartaloon, takareisiin ja takapuoleen.

Veikkaisin että kyykky vähentää pituuskasvua, koska siinä menee selkäranka kasaan. Itse aloin käymään salilla 7. luokalla jolloin olin noin 160cm pitkä Nyt olen 172 pitkä ja ikää on 4kk:n päästä 16 ja veikkaan että vielä kasvan muutaman sentin.
Neuvola korteista on ennustettu että musta tulisi noin 182cm pitkä mitä vähän epäile.

Back
Ylös Bottom