Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Itse olen ainakin huomannut, että nivusten huolellin ja hyvä venyttely ennen kyykkäämistä auttaa pääsemään syvälle.
En sitten tiedä auttaako kaikilla, mutta eikös juuri venyttely auta sitä liikkuvuutta ja joustavuutta hiukan? :confused:

Liikkeen pitäisi pysyä samalla tavalla kasassa kuin tempauksessa. Tempaus kyykystä ei pysty tulemaan väärässä asennossa ylös vaan vain ja ainoastaan pystyssä. samassa suhteessa "pitäisi" pystyä pitämään tavankyykyssä tangonpainopiste suhteessa lantioon kun tempauksessa ,mutta tämä onkin helpommin sanottu kuin tehty. ja tähänkin vaikuttaa kaikenmaailman välitykset. Toisilla ei ole niskassa ja hartia alueella ehkä juuri optimaalista paikkaa pitää tankoa jossa se pysyisi hyvin. Liian alhaalla pidettynä alkuasentokärsii ja istuu helposti liian taaksen yms. toisilla kanittaa pohkeet ja toisilla taas lantio. Kyykkyyn kun vaikuttaa kaikki mahollinen ja mahdoton maan ja taivaan väliltä.

Originally posted by AsteriX
Mun mielipide on et jos laitaa tangon niskalle ja menee kyykkyyn , niin ylösnoustessa kun painopiste on paljon edempänä on juuri vaarana nousta ns. kissan selällä ylös ja naks...tai pam..

Samaa mieltä. Juuri tässä ollaan alaselkätoipilaana kun vanhakin meni reilu viikko sitten kyykätessä vipuun: ei ollut onneksi vielä pääsarja vaan toinen lämmittely, mutta keskittyminen herpaantui hetkeksi tangon ollessa liian niskassa niin eiköhän se alaselkä sitten pyörähtänytkin hieman pyöreäksi kun liike lähti nousuun ja venähdys oli valmis.

Pari päivää meni ettei paskalle taipunut ilman puukotuksen tunnetta selässä ja kengän nauhoja ei taipunut solmimaan. Vieläkään en ole uskaltanut isoja liikkeitä tehdä - täytyy ottaa rauhassa vielä hetki koneilla leikkien. Onni onnettomuudessa ei hajonnut mitään isompaa kun alkaa jo helpottaa, mutta hyvän muistutuksen sain taas kerran oikean tekniikan ja keskittymisen tärkeydestä.

Isommalla painolla sama puolivillainen tekniikka olisi varmasti vienyt kuukausiksi jäähylle.

Originally posted by coke-
Itse olen ainakin huomannut, että nivusten huolellin ja hyvä venyttely ennen kyykkäämistä auttaa pääsemään syvälle.
En sitten tiedä auttaako kaikilla, mutta eikös juuri venyttely auta sitä liikkuvuutta ja joustavuutta hiukan? :confused:

Joo, mun mielestä pitää paikkansa mitä spekuloit... Jos ylhäältä katsoo syvää kyykkäävää niin pitäisi lantio ja polvet muodostaa eräänlaisen kolmion niin että molemmat jalat ovat ulospäin; silloin kyykätään tavallaan jalkojen väliin... Ja sehän vaatii nivusilta liikkuvuutta.

Jos taas "kolmion" kulma on liian terävä kaatuu nosto joko selälle eteen, tai sitten nousee painopiste päkiöille. Jos tarvitsee todistuksen tästä niin voi koittaa kyykätä niin että teippaa polvet yhteen. :david: :)

Yli 200 kg kerho.

Kerro

Ikä
paino
kyykky ennätys
(voimanosto jk syvä eli yli 90astetta!)
Varuseet siteet trikoot.
Kisa vai salinosto.

No nyt omat tietoni.

ikä25
op.90kg
jk230kg sali -01
jk220 (SM-kisa ylitornio) nuoret 23v sarja 82,5.
Varusteet: Siteet, Trikoot Titan, vyö.

Ilman varusteita 200kg

Jatkakaa jotakuinkin samaan malliin , niin saadaan foorumin kyykky tasoa selville !!

18v
81...kg?
250kg
Kaikki varusteet, titan(Ipf)
Kisa

Ilman varusteita 190kg joskus viime syksyllä. Paras kunto ois ollu jotain välille 200-220kg.

6 x 180 kyykky pelkällä vyöllä joskus 1,5 vuotta sitten 85-kiloisena. Kaipa tuo 200 olisi mennyt, mutta ei maksanut vaivaa yrittää. :)

paino 120 :(
ikä 25
kyykky max 290 vyöllä, ilman 270 (voiko vyö tosiaan vaikuttaa näin paljon ?)

Otan vielä jossain elämäni vaiheessa kuurin ja kyykkään yli 300:kippis1:

Sai tosissaan pelätä tossa 290 kyykyssä kun salin paska kyykkyteline on valmistettu max 200 !!? kg:lle :blow: nitisi ja natisi niin p...sti

ikä:17v
paino:77-79kg
kyykky kisoissa 220kg,reeneissä 240kg ipf vermeillä raw kyykkyä en ole kokeillut mutta tulos on n.190-200kg,paras sarja 20x132.5kg pommi kyykkyjä pohjista.

huomasin tässä yhden jännän jutun ku kyykkäsin että mulla menee polvet väkisi yhteem ku kyykkää onko tästä haittaa tjt molemmat polvet o leikattu kaks kertaa.... :jahas:

Originally posted by Dalmar
huomasin tässä yhden jännän jutun ku kyykkäsin että mulla menee polvet väkisi yhteem ku kyykkää onko tästä haittaa tjt molemmat polvet o leikattu kaks kertaa.... :jahas:

Ööh kyllä kai ne polvet aika paljon rasittuvat jos ei jalat pysy suorana... joudut vielä leikkauttamaan ne kolmannen kerrat. Kyykkäätkö leveällä/kapealla asennolla? Kokeile kääntää jalkateriä hieman ulospäin ja harjoittele pienillä painoilla. En kyllä ite kyykkäis yhtään isommilla painoilla jos tekniikka ois tossa kunnossa.

h.

Onko polvissa fyysinen vika, joka pakottaa ne omituiseen liikerataan? Pystytkö tekemään kyykkyä normaalisti ilman vastusta. Tuollaista näkee joskus terveilläkin ihmisillä, kun painoa on tangossa törkeästi liikaa. Kuten Huen totesi, liikerata on opittava sellaisella kuormalla, jonka hallitsee täysin.

painoa on niin paljon et justii saa sen 8 tehtyy kolme kertaa mut leikatuilla kintuilla tällä hetkellä ei oo ku 60Kg tangos. toine jalka o oikein urakalla korjattu sieltä on lihakset sun muuta laitettu uudestaan kiinni ja kiristetty lisää ja toinen on kerran menny halki ja sen jälkee tuli jatkuva sijoiltaan meno ja se leikattiin uudestaan... :jahas:

Originally posted by Dalmar
painoa on niin paljon et justii saa sen 8 tehtyy kolme kertaa

Kuulostaa rankalta, ottaen huomioon jalkojen kunnon. Jättäisin tuollaisessa tilanteessa kaikki tiukat sarjat tekemättä, jotta täydellisen kontrollin voisi säilyttää. Ilmeisesti lääkärin kanssa on keskusteltu tarkaan jalan treenaamisesta sekä mahdollisista pysyvistä heikkouksista?

Salilla 340kg. Varusteina Metal polyesterialuhousu, Metal polyesterikyykkytrikoot, Metal polvisiteet ja vyö. paino 115kg

Kisassa samoilla varusteilla 6.4.2003 325kg paino 117kg

Salilla pelkkä vyö varusteena joskus tämän vuoden tammikuussa 260kg 1x5 hieman syvemmästä kuin toi sali ennätys. paino 115kg
Ja ikä 25 v.

Back
Ylös Bottom