Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
W.Hill sanoi:Vähän sama juttu mulla. Tosin prässi kyseessä.
Tein tänään jalkaprässiä (sitä perinteistä kelkkaprässiä). Minulla poltteli hieman tuossa alaselän toisella reunalla. Olisikohan jotenkin toispuolinen suoritustekniikka, tai keho, kun vain toiselta puolelta sattui.
Yritin pitää perseen tiukasti penkissä ja yritin erilaisia selkänojan yms. säätöjä . Vähän helpotti kun en laskenut kelkkaa kovin syvälle ja pidin jalkapohjia hieman taempana.
Mitäköhän konstia voisin vielä kokeilla?
Knarr sanoi:Otsikko kertoo kaiken, yleensä tuo alkaa kotosalla n. 2 tuntia reenistä.
Onko kyse paskasta tekniikasta, vaiko mistä?
Vai sitten, onko tämä asiaan kuuluvaa pikku tuntemusta.
Ei tää millään tavalla rajoita mitään tekemistä, kuhan nyt kyselen ku menee jalkaliike enemmän selälle.. :D
bustedi sanoi:mulla ei kilpakyykyn syvynen kyykky ( joita aina teen ) tunnu selässään yhtään. ei pienintäkään tunnetta selässä. mistä tämä johtuu, niin tiedä häntä. kuulostaako se hyvältä / huonolta tekniikkaa mietittäessä ? asento on melko leveä ja missään muualla mulla noi kyykyt ei oikei tunnu kun etureiskoissa, niissä sitäkin helvetillisemmin. eli onko se tekniikka kunnossa kun pelkät etureidet huutaa leipää ?
Vikke89 sanoi:[...] tekniikka oli mulla sen verran pielessä että aina ku lähdin kyykkään niin menin liian alas, ja selkä pääsi alhaalla pyöristymään. [...] jos mulla on menny nyt kyykyssä pari kertaa selkä ja oon saanu sen aina venytyksillä ynnä muilla parannettua, ja jos muuttaisin hiukan kyykky tekniikkaa etten menisi niin alas, niin kannattaako mun jatkaa kuiteski kyykkyä, ku lempi liike se on. eli mitä tekisitte mun tilanteessa?
bustedi sanoi:mulla ei kilpakyykyn syvynen kyykky ( joita aina teen ) tunnu selässään yhtään. ei pienintäkään tunnetta selässä. mistä tämä johtuu, niin tiedä häntä. kuulostaako se hyvältä / huonolta tekniikkaa mietittäessä ? asento on melko leveä ja missään muualla mulla noi kyykyt ei oikei tunnu kun etureiskoissa, niissä sitäkin helvetillisemmin. eli onko se tekniikka kunnossa kun pelkät etureidet huutaa leipää ?
T:mo sanoi:Uskoisin, ettei ongelmana ole sinun tapauksessasi se, että menet liian alas kyykyssä, vaan tapa, jolla menet liian alas. Oikeaa tekniikkaa käytettäessähän selkä pysyy karkeasti ottaen samassa asennossa koko kyykyn ajan. Ongelmia tulee alaselän kanssa silloin, kun alas mentäessä suoritus kaatuu eteenpäin, jolloin toki tanko tulee suhteessa lattiaan alemmaksi, mutta itse liike muuttuu kyykyn ja hyvää huomenta -liikkeen sekoitukseksi. Tällöin alaselkä on kovilla isompien painojen kanssa.
Eli tapauksessasi kokeilisin pistää tekniikkaa tältä osin kuntoon. Voit todennäköisesti mennä yhtä alas kuin ennenkin, mutta pidä huoli, että selkä pysyy suurinpiirtein samassa asennossa koko suorituksen ajan, ja ettei nosto kaadu eteenpäin.

timse sanoi:Jos etureidet dominoi kyykkyä, vaikka menis syvällekkin, niin koita tehdä ylösnousun aikana pakaroilla "nussimisliike" ellet sellasta tee. Eli pakarat tiukoiksi yhteen samalla kun nosto lähtee.
Kohta luetaan salikomediaa -osastolta kun joku "nussi kyykkypaikalla". Tää ei kuitenkaan oo tarkotus, vaan ennemminkin pakaroiden jännittäminen ja niiden tuominen mukaan liikkeeseen.
timse sanoi:Jos etureidet dominoi kyykkyä, vaikka menis syvällekkin, niin koita tehdä ylösnousun aikana pakaroilla "nussimisliike" ellet sellasta tee. Eli pakarat tiukoiksi yhteen samalla kun nosto lähtee.
Kohta luetaan salikomediaa -osastolta kun joku "nussi kyykkypaikalla". Tää ei kuitenkaan oo tarkotus, vaan ennemminkin pakaroiden jännittäminen ja niiden tuominen mukaan liikkeeseen.