Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

missä ihmeessä ne lyhyemmät sarjat sitten tuntuu? kyllä ne lihakset töitä tekee sillon taatusti kovempaa ja taajemmin, ku pitkillä sarjoilla kevyillä raudoilla. hermosto on aina töissä, joten miten ne lyhyet sitten hermostossa "tuntuu"?

Kyllä säki nyt varmaan tiiät, että pitkä sarja tuntuu pikkusen eriltä jaloissa ku lyhkäsempi sarja.

Ja ilman painoa kyykkääminen vasta tuntuukin jaloissa kun ei ainakaan jää selästä kiinni :rolleyes: Itse ainakin tähän mennessä havainnut parhaaksi tavaksi että tekee treenissä lyhyitä ja pitkiä.

Tosissaan kun tekee lyhytta sarjaa saa kyllä jalat kipeeks ja kasvamaan. T. Jaloille pääosin 3-8 sarjaa ja dominoiva lihasryhmä on reidet. Ja tosiaan niiku yllä sanottiin, miks valita toinen kun voi ottaa molemmat :D

Lähinnä nyt sillä tuota kysyin, kun viimeset 4kk tahkonnu kyykkyä noilla5-10sarjoilla ja viimesistä kahdesta jalkatreenistä ei ole enää domseja tullut, vaikka sarjat on tehty yhtä kovaa kuin ennenkin. Eilen otin sitten 5x15x110kg ja viimeset sarjat oli tiukkoja, joten arvelin pyrkiä progressioon noilla pidemmillä sarjoilla= aina, kun saa tuon 5x15 tehtyä tankoon 5kg lisää seuraavaan treeniin. Ja kyllä tänä aamuna tiesi jotain tehneensä!

Lähinnä nyt sillä tuota kysyin, kun viimeset 4kk tahkonnu kyykkyä noilla5-10sarjoilla ja viimesistä kahdesta jalkatreenistä ei ole enää domseja tullut, vaikka sarjat on tehty yhtä kovaa kuin ennenkin. Eilen otin sitten 5x15x110kg ja viimeset sarjat oli tiukkoja, joten arvelin pyrkiä progressioon noilla pidemmillä sarjoilla= aina, kun saa tuon 5x15 tehtyä tankoon 5kg lisää seuraavaan treeniin. Ja kyllä tänä aamuna tiesi jotain tehneensä!

Lihaskipuja ei kuitenkaan oo pakko tulla. Se ei suoraan tarkota, että lihakset kasvaisivat. Tottumisen myötä lihaskivutkin yleensä häviävät melko tehokkaasti.

Kokeile koukistaa polvia vähän enemmän eli älä vedä ihan noin suorin jaloin. Selän suoristaminen voi sillon helpottua. Ehkä vähän rauhallisemmin voisit myös koittaa ottaa nostoasennon ennen jokaasta toistoa.

Koitin tällä kertaa hieman tiputtaa lantiota lisää ja leventää nostoasentoa.
Ilmeisesti voisin vielä lantiota hieman tiputtaa ja olkapäät olivat liian edessä eli enemmän nojaa taakse.
Täältä löytyy videota tämän päivän mavesta: FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- www.fastspace.fi --
Eikönän tuo ala näyttämään ensikerralla jo ihan siedettävältä.

Etukyykyn jäljiltä jäätävä mustelma toisella puolella tossa kohtaa mihin solisluu päättyy lähelle kurkkua. ,taitaa epäsymmetrisyyden vuoks vähän törröttää tuo luu ylempänä toisella puolen tai ainaki nyt on turvotuksen vuoks on huomattavasti enemmän koholla, kun toisen puolen sama kohta :D Ei tuo kipu nyt pahemmin keskittymistä haittaa, mutta onko mulla tanko oikeessa kohtaa? Oon pyrkiny ottaa tangon mahdollisimman kiinni kurkkuun. Hankala spottaa mistään videosta oikeeta paikkaa tangolle, kun jengi sukeltaa videoilla sekunnissa sen tangon pois telineistä. Ite joutuu vielä räpeltää melko kauan alkuasentoa, ennen kun tangon voi nappaa telineistä ja siltikään ei oo täysin varma onko se tanko nyt oikeessa kohassa. Onko muilla samaa, että tanko painaa mustelman/mustelmat tuohon kurkun alle mihin solisluut päättyy?

Etukyykyn jäljiltä jäätävä mustelma toisella puolella tossa kohtaa mihin solisluu päättyy lähelle kurkkua. ,taitaa epäsymmetrisyyden vuoks vähän törröttää tuo luu ylempänä toisella puolen tai ainaki nyt on turvotuksen vuoks on huomattavasti enemmän koholla, kun toisen puolen sama kohta :D Ei tuo kipu nyt pahemmin keskittymistä haittaa, mutta onko mulla tanko oikeessa kohtaa? Oon pyrkiny ottaa tangon mahdollisimman kiinni kurkkuun. Hankala spottaa mistään videosta oikeeta paikkaa tangolle, kun jengi sukeltaa videoilla sekunnissa sen tangon pois telineistä. Ite joutuu vielä räpeltää melko kauan alkuasentoa, ennen kun tangon voi nappaa telineistä ja siltikään ei oo täysin varma onko se tanko nyt oikeessa kohassa. Onko muilla samaa, että tanko painaa mustelman/mustelmat tuohon kurkun alle mihin solisluut päättyy?

Väärässä kohta tanko. Mulla tulee ainakin mustelmat tohon etuolkapäiden yläosaan, jos tulee. Siinä se paine pitäis olla.

Itsellä vähän samoja "ongelmia". Jäljet löytyy kyllä aina olkapäistä niistä kohtaa joissa tangon kuuluukin olla, mutta silti tulee aina haalea mustelma toiseen solisluuhun (ja toiseen ei jälkeäkään). Otteena clean grip. Aika moni (esim. Jto) todennut että kunnon etukyykkysession jälkeen pienet ruhjeet olkapäissä ja solisluissa kuuluisi asiaan, joten en ole antanut asian häiritä.

Tanko voi tosiaan olla tai olla olematta väärässä paikassa. Mulla on rinnallevetojen jäljiltä kans aina solisluut ihan mustelmilla, ja etukyykkykin saa ne ainakin punottamaan. Tanko on mulla kuitenki ihan hyvässä kohtaa, koska suurin osa painosta on kuitenki muualla kuin solisluiden päällä.

Jees väärässä kohtaahan se tais olla! Kävin vakoilemas Orangin videoita etukyykystä ja itellä ainaki jeesas toi että nostaa alussa katseen ihan kattoon, kun nappaa tankoo telineistä. Ei ainakaan tullu nyt mitään damagee solisluihin ja tuntu, että tanko on paljon vakaammin hallussa. Oli ilmeisesti vähä liian kiinni/pitkällä tanko.

mites onko paljoa eroa Adidas AdiPower ja Adidaksen Powerlift 2:lla muutako että adipowerit on pirusti kalliimmat?

Veikkaan että Adipowerit piekseen powerliftit jämäkkyydellä, tukevuudella ja laadulla. Adipowereissa taitaa olla myös kanta hieman korkeampi.

Tuli tännekkin nyt rekisteröityä, joten pitää heti alkuu kysyy, et miltäs toi etukyykky näyttää ja mitä korjattavaa siinä on?
oon nyt syksyst asti treenannu säännöllisemmin ja enemmän tosissaa. Jalkatreenit on koostunut hackist, prässist ja mavest.
normaalissa kyykyssä on ollu vähä tekniikas ongelmii, joten aattelin oottaa nyt ton etukyykyn mukaan, ku tuntuu jotenkin paremmalta.

https://www.dropbox.com/s/ube24kpxl8ga7ab/etukyykky.wmv

Tuli tännekkin nyt rekisteröityä, joten pitää heti alkuu kysyy, et miltäs toi etukyykky näyttää ja mitä korjattavaa siinä on?
oon nyt syksyst asti treenannu säännöllisemmin ja enemmän tosissaa. Jalkatreenit on koostunut hackist, prässist ja mavest.
normaalissa kyykyssä on ollu vähä tekniikas ongelmii, joten aattelin oottaa nyt ton etukyykyn mukaan, ku tuntuu jotenkin paremmalta.

https://www.dropbox.com/s/ube24kpxl8ga7ab/etukyykky.wmv

Ei mitään vikaa, tosi hyviä.

Back
Ylös Bottom