Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Ei sais olla niskanpäällä vaan hartijoiden.

http://www.youtube.com/watch?v=OtF_UfaGOZk
Siinä olis video mikä oli tossa pari sivua taaksepäin
:lol2: Voi elämä millasia kommentteja tuossa... trolltroll.

spookyboo1 (2 months ago)
Iso mies pienet painot. Ton siitä saa kun kasvattaa itteensä niillä hormooneilla. Söisit normaalia ruokaa niin saisit lihaksiin voimaakin ettei ne ois tommosta ilmaa.

spookyboo1 (3 weeks ago)
oon kuullu huhuja että tää kaveri ois sekaantunu myös proteiiniin. Mulla on monta kaveria menny hautaan sen takia.

Tarkoitan etureisiä. Pari sivua sitten sanottiin sen ottavan enemmän takareisiin ja lantioon.

Näin on, voimanostokyykky ottaa reilusti pakaroihin ja toki myös alaselälle tulee staattista rasitusta. Etureisiä jos haluat painottaa niin etukyykkyä vaan, löytyy paremmin potkua sitten esim. maastavetoonkin kun ei ole perse jumissa koko ajan.

Salomaha sanoi:
No mitäs vittua sen pitäisi sitten tehdä?

Jätä postaamatta jos ei muuta sanottavaa ole. Alkaa käymään hermoon nämä mukanäppärät onelinerit. Äitin syli lämmittää kun oikein vittu-vituttaa :thumbs:

Pyranha vois myös kattoa tosta ton mun videon, että oppisi kyykkäämään ;=)

Nähty on, kyykkäät paremmin kuin kommunikoit.

Pidä silti se turpasi kiinni jos et osaa asiallisesti vastata asialliseen kysymykseen. Etenkin kun se tulee aloittelijan suusta.

edit: Hyvä jos meni jakeluun! Tämä on sellainen asia johon minä en ole puuttumatta.

Morjens!

Yksi viisaammille osoitettu kysymys. Tein tuossa noin viikko sitten 3 kovaa sarjaa kyykkyä, ja viimeisessä sarjassa parissa vikassa nostossa tekniikka ei ollut parasta mahdollista. Tuli otettua hieman etunojaa ja nosto tuli tällöin vähän alaselälle. Kaikki kuitenkin tuntui ihan hyvältä, mutta seuraavana päivänä alaselässä rupesi tuntumaan hieman erikoiselta. Periaatteessa tunne on melko samanlainen kuin olisin tehnyt alaselkäharjoitteen ja se olisi mennyt jumiin. Tätä tilaa on kuitenkin jatkunut nyt n. viikon verran.

Tämän päivän jälkeen en ole alaselkää tehnyt, ja kyykynkin olen jättänyt väliin. Onko tässä kyse ihan vain lihasjumista vai voiko olla jotain muutakin? Näettekö yleisesti ottaen haitallisena jos kyykätessä kovassa sarjassa painoa tulee parissa toistossa myös alaselälle mainitsemallani tavalla?

Kiitän jo etukäteen...

Onhan se haitallista, joskaan ei ehkä vaarallista. Itselleni tuli vastaava ongelma kokeillessani sarjamaksimeja. Selkä oli jonkin verran "kipeänä" (ei varsinaisesti sattunut, mutta tuntui jumittuneelta) melko pitkään, muttei se haitannut treenejä millään tavalla. Venytyksiä, selänojennuksia ja vartalonkiertoja hoidoksi, mikäli ei vaiva pääse pahaksi, mutta tuntuu pitkään. Jos tunne muuttuu kivuliaaksi, jatkuu pitkään tai säteilee jalkoihin, voi sitten olettaa vaivan olevan vakavakin.

Ehkäisyksi suosittelen sitten etu- tai hack- kyykkyjä lyhyinä sarjoina, jotta reidet jaksavat mukana kyykätessä. Itse ainakin aloin tekemään etukyykkyjä, ja pian ne kumartelut takakyykyssä loppuivat.

kahen tunnin kävely metsässä/epätasasessa maastossa. siinä on kuulema (joku suomalainen vetäjä harrastaa moista) paras tapa aukasta jumissa oleva selkä

kahen tunnin kävely metsässä/epätasasessa maastossa. siinä on kuulema (joku suomalainen vetäjä harrastaa moista) paras tapa aukasta jumissa oleva selkä

Joo, onhan se melkosta veripumppausta. Saman tehtävän tehnee päältä kovettuneella lumella kävely. No, mahdollisesti se saattaa tosin pahentaakin asiaa, mutta ei ollenkaan huono idea, kun saa samalla aerobisen liikunnan siitä.

Ei tuo lumella kävely aja sitä samaa asiaa. Pointtina tuossa epätasaisessa maastossa kävelyllä on että lantioon tulee pumppaavaa liikettä, mitä tasaisella maastolla ei saada aikaan. Jos ei viitsi lähteä kävelemään metsikköön tähän vuodenaikaan, niin lantiota voi pyörittää niin kuin naiset kävellessä.

Ei tuo lumella kävely aja sitä samaa asiaa. Pointtina tuossa epätasaisessa maastossa kävelyllä on että lantioon tulee pumppaavaa liikettä

Nimenmaan sitä samaa pumppaavaa liikettähän päältä kovettuneella lumella kävely teettää. Harvempi aikuinen kuitenkaan niin kevyt on, ettei se jalka uppoa sinne lumeen, jolloin sitä voisi pitää tasaisena

Ah, okei. Mä ymmärsin nyt väärin. :)

Jeps, eli melko luultavasti kyse oli kireästä lihaksesta. Tosin, olin paikantanut kivun melko huonosti, sillä se kaikesta päätellen oli reisilihas, joka vasemmasa jalassani on todella jäykkä. Venyttely on auttanut, kun sitä on rohkeasti tehnyt. Aiemmin on venytys sattunut hetkellisesti polvessa (sattuu tosin vieläkin), tai lähinnä venytyksen lopetus, mutta eiköhän siitäkin vaivasta pääse sillä venyttelyllä.

Saattaa olla myös rectus femoris (keskimmäinen etureiden neljästä lihaksesta). Mennessä syvälle kyykkyyn erityisesti jos jalat on melko leveällä niin ala-asennossa osuu lonkan pää siihen. Kokeile: ole normi kyykkyasennossasi ja laita sormi tuohon lonkkaluun etupuolelle ja laskeudu alas. Sormi joutuu puristuksiin tai työntyy pois, ala-asennossa luun pää nirhaisee rectus femorista. Onko kipupiste juuri siinä kohdalla?

Kokeilin siitä lonkan pään alapuolelta ja kipu on itselläni tarkalleen siinä. En tee kuin etukyykkyä joten tuo ei ole pahasti päässyt vaivaamaan mutta juurikin lämppäsarjoissa tuo tekee kipeää.

Itseasiassa vaiva helpotti hieman kun vaihdoin painnonnosto-otteeseen, ilmeisesti yläkroppa pysyy suorempana ja tätä nirhaamista ei tapahdu.

Iso kiitos tästä vinkistä !

Saattaa olla myös rectus femoris (keskimmäinen etureiden neljästä lihaksesta). Mennessä syvälle kyykkyyn erityisesti jos jalat on melko leveällä niin ala-asennossa osuu lonkan pää siihen. Kokeile: ole normi kyykkyasennossasi ja laita sormi tuohon lonkkaluun etupuolelle ja laskeudu alas. Sormi joutuu puristuksiin tai työntyy pois, ala-asennossa luun pää nirhaisee rectus femorista. Onko kipupiste juuri siinä kohdalla?

Just, just toi on vaivannut omaa kyykkäilyä ihan aina. En ole osannut tarkemmin paikallistaa ongelmapaikkaa, mutta kyykyssä ja heti sarjojen jälkeen tuntuu juuri siltä että tuossa lonkkanivelen etupuolella jäisi joku luiden väliin "puristuksiin". Tosin mulla on vähän helpottanut leveämpi asento, kapea ja syvähkö kyykky tuntuu siltä kuin joku poksahtaisi lonkkanivelen etupuolella rikki. Joskus toi jää kipeäksi pidemmäksi aikaa, eikä kipu ole sitä normaalia rasittuneen lihaksen kipua. Varsinkin 5x5-tyyppisissä ohjelmissa todellinen haitta kun arkuus tuntuu kertyvän hiljalleen ohjelman kuluessa.

Eli kyseessä olisi enemmänkin etureiden ja koukistajien kireys eikä mikään rakenteellinen juttu jota ei saa korjattua? Olen joutunut alaselkäkipujen takia venyttelemään lonkankoukistajia paljon, mutta toisaalta ne on sen verran vahva lihas että ei helpolla pitene.

Back
Ylös Bottom