Kaikille Nickin alas reenivuodet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joze86
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä mulla ois semmoinen kehitys ehdotus pakkikselle, että reenivuodet pystyisi jokainen laittamaan esim tuohon iän viereen/alas.
Sillä olisi mukava tietää miten kauan porukka on punttia nostellut, myös aloitteliat saisivat tietää neuvovatko heitä 10 vuotta salilla käyneet vai puolivuotta reenanneet. :D
Oiskohan tämmönen juttu mitenkään mahdollista toteuttaa?, myös kommentteja muilta jotka tämmöistä haluaisi. :rolleyes:

tjaa-a, kyllä imo kunto ratkaisee eikä niinkään treenivuodet, vaikka kokemustahan ne tuovat tottakai..

Kannatan. Helpompi arvioida toisen kommentteja ku näkee taustaa.

Vähän hankalaksi menee. Itse olen reenannut vajaat kolme vuotta, mutta vasta reilut puoli vuotta kunnolla niin ravinnon ja treenin suhteen.

SniffDaddy sanoi:
Onko tuosta kovinkaan hyötyä? Alkaa kohta löytymään 16-vuotiaita kymmenen vuotta treenanneita.
Jep, trollit sikseen. Eiköhän jokaisen tiedon omaavan ihmisen tunnista tekstistä. Myös henkinen mentaliteetti tulee esiin.

Vähän samaa olen itsekin miettinyt. Esim. IsoDinon vinkit selän treenaamiseen olivat niin asiantuntevia ja syvälle meneviä, että koin tarpeelliseksi tarkistaa kirjoittajan taustat - hyvät tausta omaavia ei välttämättä halua kyseenalaistaa.

Nyt on toki helpompaa IsoDinon suhteen, kun mies laittoi avatariin oman kuvansa. Toki aika monille vanhoille patuille on kehittynyt erikoinen status täällä. Olisi kyllä ihan mukavaa, että palstan ensikertalaisillakin olisi jotain hajua tästä.

Aika usein täällä on neuvojina kavereita, jotka itsekin kyselevät ihan perustavanlaatuisia (ns. tyhmiä) kysymyksiä, ja on tietous ihan retuperällä (ml. allekirjoittanut). Treenivuodet toki kertoisivat jotain ja perkaisivat vähän porukkaa.

Minä pelkään, että jos tällainen uudistus tulee niin se haittaa lyhyen aikaa treenanneiden neuvojen arvostusta, kyllä moni niistäkin tietää paljon treenaamisesta.

Jos pakkiksella pari viikkoakin aktiivisesti pyörii, niin osaa varmasti jo erottaa, kuka täällä sitä asiaa suoltaa yleensä. Suuresta otannastakin voi varmaan tehdä johtopäätöksensä, joten kannattaa ottaa jo kysymyksen asettelussa huomioon, paljonko keskustelua haluaa thredillään saada aikaan.

Olisko tuosta nyt kovasti hyötyä?

Voihan se olla että joku neuvova "aloittelija" on itse saanut neuvoja samaan
ongelmaan joltain gurulta ja sitten välittää oppimuksiaan eteenpäin.
Tai joku ikänsä veivannut tyyppi taas neuvoo asioita ihan päin helvettiä, koska itse on näin tehnyt vuosikausia. Sehän on aina kysyjän valinta kenen oppeja alkaa noudattamaan.

Ja pakkiksella saa yleensä heti kommenttia jos joku kirjoittelee jotain ihan spede-tyylisiä neuvoja/vinkkejä.

mtk77 sanoi:
Minä pelkään, että jos tällainen uudistus tulee niin se haittaa lyhyen aikaa treenanneiden neuvojen arvostusta, kyllä moni niistäkin tietää paljon treenaamisesta.

Jep. Eihän kukaan usko muakaan koskaan :D

Yussi sanoi:
Ja pakkiksella saa yleensä heti kommenttia jos joku kirjoittelee jotain ihan spede-tyylisiä neuvoja/vinkkejä.

Ei saa aina. Olisiko helpompi sopia, että aina on jokaisen pakko vittuilla selkeästi ja ankarasti kaikille vähänkään väärässä oleville tai tyhmiä mielipiteitä esittäville. Tai, että tyhmiä faktoina latelevat bannataan välittömästi.

EDIT: Tai nickin alla on juokseva numero, joka ilmoittaa tyhmien kommenttien määrän ;)

Joze86 sanoi:
Elikkä mulla ois semmoinen kehitys ehdotus pakkikselle, että reenivuodet pystyisi jokainen laittamaan esim tuohon iän viereen.

Kannatan mutta sillä varauksella että jos on pitänyt treenaamisesta taukoa useita vuosia niin vielä erikseen oma luku ns. bulkkivuosille.

Minulla esimerkiksi luvut menisivät jotenkin tähän tapaan: treeniä 10v/bulkkia 5v... :arvi:

Mä en oppinut kolmen ekan treenivuoden aikana käytännössä mitään. Nyt onkin sit 1-1,5 vuotta järkevämpää treeniä ja ruokailua takana. Mikähän olisi mun treeni-ikäni?

Entäs sitten on-off -treenajat. Mäkin olen nyt puoli vuotta pitänyt taukoa ja vaan jauhanut paskaa täällä yleisellä.

F-edit: Protsku näköjään jo mainitsikin tän.

Tää keskustelu ajautuu musta nyt väärille urille. Ei kai kukaan järkevä treenari tuijota pelkkää treenivuosimäärää arvottaessaan toisen ajatuksia. kyllä 2v aktiivisesti treenannut kaveri voi olla tosi kova ja tietää ihan yhtä lailla kuin 20v treenannut tai enemmän. Jotain "syvyyttä" pitkä treenihistoria toki antaa, muttei sille paljoo kannata itseisarvoo antaa. IMO treenivuodet ois vaan sellanen hahmoa valaseva tieto siinä missä ikä, sukupuoli jne. Jätetään se turha vouhotus nyt siitä. Pliis.

jaa-a ei huono idea, sellanen asia kyllä usein käy mielessä kuka vetää mömmöi ja kuka ei, varsinkin joihinkin vinkeihin ja neuvoihin täytyy suhtautua varauksella, tosin kaikkia neuvoja pitää itsekin mietiskellä ettei tee kaikkea mitä sanotaan.....

Mniska sanoi:
jaa-a ei huono idea, sellanen asia kyllä usein käy mielessä kuka vetää mömmöi ja kuka ei, varsinkin joihinkin vinkeihin ja neuvoihin täytyy suhtautua varauksella, tosin kaikkia neuvoja pitää itsekin mietiskellä ettei tee kaikkea mitä sanotaan.....

Samaa mieltä, varsinkin treeniohjelmissa ja sarjamäärissä. Neuvojen antaja voisi todeta että kokemusta löytyy joko natuna tai ei, ettei aloittelia vedä itseään heti ylikuntoon tai tasapuolisuuden nimissä "ei natu" treenaa liian kevyesti.

Jengi näyttää olevan täällä melkeen 50/50, tuon ikä systeemin puoleen, mutta mitäs mieltä Mike + muu johtoportaan porukka on :D ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom