Kahvi ja kreatiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cleiton
  • Aloitettu Aloitettu
Onko se tosiaan niin että kofeiini kahvissa melkein kokonaan pilaa kreatiinin vaikutusta? Siis että jos ollenkaan juo kahvia, niin ei kannata ottaa kreatiinia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Monissa treeniboostereissahan on niin kofeiinia kuin kreatiiniakin. Itse olen juonut kahvia (yleensä liikaa) monta vuotta, ennen kuin aloitin edes treenaamaan, ja kyllä kreatiinista on jonkinlaista iloa aina ollut (paitsi dietillä, jolloin se nesteturvotus vähän masentaa vaikka pää tietää että ei se läskiä olekaan, mutta mieli ei halua uskoa :D).

Hifistelyt on oma asiansa, mutta jos juot vaikka kupin kahvia päivässä niin en usko sen juuri mitenkään vaikuttavan.

Minä juon jopa sen 7 kuppia, joskin koittanut kovasti vähentää..

kyllä siitä kahvista on haittaa. joissakin tutkimuksissa on todettu että 2 kuppia päivässä kumoaa krean vaikutuksen, mutta voihan sen itse testata.

Juon kahvia arkipäivisin paljon, ja kyllä mulla on kreatiinistiä ollut hyötyä.
Voi tietysti johtua siitäkin kun en o tienny ettei kofeiiniä saa ottaa.. :lol2:

Siis kofeiinihan poistaa nestettä ja kreatiini sitoo sitä lihaksiin, niin tässä tapauksessahan sen tajuaa maalaisjärjelläkin että kofeiini suurissa määrissä pilaa kreatiinin vaikutuksen mitä tulee nesteen keräämiseen. Mutta entäs sitten suorituskyvyn kannalta? Onko se nesteen kerääntyminen välttämätöntä kreatiinin toimivuudelle? Voisiko joku asiasta tietävä hieman valaista?

Mutulla heittäsin että osin vaikutus on siitä nesteenkeruusta johtuvaa, kun lihaksissa on iso määrä nestettä. Mutta toki kreatiinin käytön päätarkoitus on ladata lihaksen ATP vai oliko se KP? tai jotain sinnepäin tasoja/lisätä näitä. Elikä lihaksen ensisijaisia polttoaineita. Mutta jos kahvia juo, niin enempi sitten vettäkin.

Edit: Korjatkaa ihmeessä :D

Siis kofeiinihan poistaa nestettä ja kreatiini sitoo sitä lihaksiin, niin tässä tapauksessahan sen tajuaa maalaisjärjelläkin että kofeiini suurissa määrissä pilaa kreatiinin vaikutuksen mitä tulee nesteen keräämiseen. Mutta entäs sitten suorituskyvyn kannalta? Onko se nesteen kerääntyminen välttämätöntä kreatiinin toimivuudelle? Voisiko joku asiasta tietävä hieman valaista?

siis eihä sen kreatiinin AINOA vaikutus ole se veden sitominen lihaksiin. kreatiinin pari vaikutusta :

-lisää lihasglykogeenin (lihasten tärkein energianlähde n.10-60 sek suorituksissa) määrää lihaksissa

-vähentää solun happamuuden lisääntymistä (maitohapot)

tää ei oo varma juttu mutta siinä olis vastaus toho nestekysymykseen :
"kreatiinin aiheuttaman solunsisäisen nesteen määrän on spekuloitu myös lisäävän lihasten proteiinisynteesiä ja vähentävän proteiinien hajotusta, mutta tätä ei ole vielä pystytty todistamaan johtuen tutkimuksien riittämättömistä kestoista":wall:

siis eihä sen kreatiinin AINOA vaikutus ole se veden sitominen lihaksiin.

Juu kyllä minä sen tiedän. Kysymykseni koski sitä, että onko se nesteen sitoutuminen kaiken A ja O kreatiinin toimivuuden kannalta (eli pystyykö kreatiini esim. noihin mainitsemiisi vaikutuksiin jos se ei ensin sitoa vettä)? Näin voisi ainakin päätellä siitä kun joka puolella saa lukea että "kofeiini kumoaa kreatiinin vaikutuksen". Eikä kofeiini tietääkseni tee muuta kuin poista nesteitä.

kyllä siitä kahvista on haittaa. joissakin tutkimuksissa on todettu että 2 kuppia päivässä kumoaa krean vaikutuksen, mutta voihan sen itse testata.

Joo just... Luotettava lähde paras lähde...
Ite juon kahvia vähintää sen 2 kuppia päivässä ja aina on kreatiinilla tullu painoo lisää..

oletteko pojat tutustuneet Evolutionin CRP:hen, joka on "uuden ajan" kreatiinipyruvaatti, sillä on kaikki kreatiinin hyvät vaikutukset ilman että se keräisi nestettä, eli sitä käyttäessä ei tule turvotusta eli olo helpottuu, mut voima ja lihakset kasvaa ilman nestettä (itse en ainakaan pidä nesteen kertymistä kivana juttuna...) paitsi jos on tarkoitus pöhöttyä niin saahan niitä perinteisiä kreatiinikuureja vetää...:) jatketaan treenausta innolla, sanoi pikku Tikru ja lähti pomppimaan kohti salia!:hyper:

oletteko pojat tutustuneet Evolutionin CRP:hen, joka on "uuden ajan" kreatiinipyruvaatti, sillä on kaikki kreatiinin hyvät vaikutukset ilman että se keräisi nestettä, eli sitä käyttäessä ei tule turvotusta eli olo helpottuu, mut voima ja lihakset kasvaa ilman nestettä (itse en ainakaan pidä nesteen kertymistä kivana juttuna...) paitsi jos on tarkoitus pöhöttyä niin saahan niitä perinteisiä kreatiinikuureja vetää...:) jatketaan treenausta innolla, sanoi pikku Tikru ja lähti pomppimaan kohti salia!:hyper:

hetkinen, eikös kreatiini toimi keräämällä nestettä lihakseen? tarkoitat varmaan että se ei kerää nestettä nahan alle vai?

e: ja semmonen nyrkkisääntö että jos vetää kreaa ja kahvia, pitää vaan juua enemmän vettä. tuskin suoraan kumoaa kahvi vaikutusta, mutta vaikeuttaa jos ei juo tarpeeksi vettä ja kahvi vielä entisestään haihduttaa nestettä.

Siis kofeiinihan poistaa nestettä ja kreatiini sitoo sitä lihaksiin, niin tässä tapauksessahan sen tajuaa maalaisjärjelläkin että kofeiini suurissa määrissä pilaa kreatiinin vaikutuksen mitä tulee nesteen keräämiseen.
Kreatiini kerää kroppaan nestettä joi sitä kahvia tai ei. Siis kun tilannehan on yleensä se että ihminen joko juo kahvia päivittäin tai sitten ei juo, riippumatta siitä oliko kreatiinikuuri päällänsä vai ei. Eli jos kahvinjuoja alottaa kreatiinikuurin niin kyllä sen painon pitäs pari kiloa nousta... Jos alottaa kahvin juonnin ja kreatiinikuurin samaan aikaan niin sitten voi paino kenties pysyä aika vakiona.

Ja muutenskin, kyllä noi kreatiinin vaikutukset huomaa vaikka kahvia juokin. Vaikutuksesta kehitykseen en osaa sanoa kun en kehity muutenkaan olleskaan :)

itse olen aina juonut vitusti kahvia ja kreatiini todella minun kohdallani ainakin nimenomaan SITOO sen lihaksiin, eli tulee paha olo nestevajeesta kun nesteet lähtevät elimistöstä muualta, lihakset pitävät krean takia omahyväisesti =) kaiken jäljelläolevan nesteen...

e: ja penkkiossille tiedoks:kahvi ei haihduta nestettä :D:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom