Kahdesti päivässä treenaaminen naturaalina?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite alan tästedes tekeen jalat kahdessa osassa, aamulla takareidet ja illalla etureidet. Järjestys sen takia, että takareidet laahaa jälessä (ylläripylläri). Myös takaolat teen eri pävänä ku etu- ja sivulohkot.

Oma ratkasu tohon on se että reisitreenissä teen ensin takareiskat ja sitten etu. Jos ei halua 2 kertaa päivässä veivata.

Kyllä varmasti voi treenata, ja varsin toimiva "systeemikin" tuo on.

Itse olen parhaimmillani treenannut dietillä 1 / 2-jakoisella rungolla 1-3 kertaa päivässä, 6 kertaa viikossa, eikä palautuminen ole ollut mikään ongelma. Kaiken lisäksi tuommoinen kolme kyykkytreeniä päivässä on aika miehekästä menoa, ja fiilis on sellaisen treenipäivän jälkeen katossa.

Eli ei muuta kun kokeilemaan. Alkuun vaan lisäilee treenikertojä maltillisesti, ja pikkuhiljaa niitä nostelee. Sitten kun kroppa alkaa tottumaan, niin ei muuta kun lisää vaan.

Paletaanilla on vissiin tavoite kyykätä kaikkien niiden säbäjonnejenkin puolesta, jotta universumin tasapaino säilyy :D

Kova meininki!

Eeeeikäkö yritän vaan poistaa tätä kroonista heikkoutta, joka piinaa vartaloani.

Toki jos siinä sivussa korjautuu myös universumin tasapaino niin se on pelkkää plussaa! :)

Kahdesti päivään treenatessa täytyy mun mielestä vain huolehtia, että lepoa tulee tarpeeksi. Itse olen treenaillut nyt neljänä päivänä viikossa kahta treeniä päivää kohti. Keskiviikko on ihan täyttä huilia, ehkä jotain venyttelyä ja putkirullailua. Viikonloppuna uintia ja muuta lihashuoltoa.

Treenipäivät: ma - ti - to - pe
Aamutreenit: Penkki - Mave - Leuat - Kyykky
IP-treenit: Selkä ja hartiat - Kädet - Hartiat, rinta ja selkä - Kädet

Nuo päivät on mulla hieman viitteelliset, vaihtelevat siis, jos työt niin vaatii. Aamutreenit menee voimapainotteisesti ja nyt menossa nopeusvoimajakso vielä tulevan viikon. Alaselkä meni toissa viikolla jumiin, niin vähän joutuu tälläkin viikolla keventää. Muuten minulla ei ole ollut mitään ongelmia ja treeni kulkee hyvin. Mulla tämä treenijako johtuu vain siitä, että kotona on putkiremppa menossa ja näin pääsen myös aamulla suihkuun.

Löysin oheisen linkin googlella, kun joskus itse etsiskelin aiheeseen liittyviä juttuja. En ole varma kenen kirjoittama on, mutta hyvää tekstiä:

http://fast.emedia.fi/?mid=501&a=show&id=240

Hulkki kirjoitteli eilen että, aikoo siirtyä kokonaan 2treeniä/pv(sama lihas2x)
Aloittaa 20min per treeni ja lisää kun pystyy...
Tuplatreenaus käyttöön off-seasonillakin

Joskus olisi kiva itseikkin pystyä kokeilemaan.

2 x päivässä treenaaminen

Työhommat näyttää menevän sillai, että nyt olis mahdollisuus treenata kaksi kertaa päivässä. Millaisilla ohjelmilla sitä yleensä tavataan treenata ja mitä jakoja käytetään. Ite ajattelin jotain aamulla raskaampaa ja illalla jotain vetkutuksia, tyyliin:

1. Aamu: etureidet ilta: käsivarret, ojentajat
2. aamu: rinta ilta: pohkeet
--------
3. Aamu: takareidet ilta: hauis
4. Aamu: selkä ilta: olkapäät................

Tai miten vaan, ehdotuksia jos jollain on kokemusta.

Onko kukaan kokeillut 2x päivässä samalle lihasryhmälle, juurikin tuolla Utin mainitsemalla tavalla. Itsellä toinen viikko menossa ko. systeemillä ja ei ainakaan vielä palautumisen kanssa ollut mitään ongelmia. Jalat tosin treenaan vain kerran päivässä, voisi kokeilla etureisi, pohkeet / takareisi, pakara jakoa tulevaisuudessa. N.500kcal miinuksilla mennään.

Eli reenaan 4 jakoisella jaolla:
pvä1 rinta, hauis pvä2 jalat pvä3 aerobinen+lihashuolto (venyt+rullaukset) pvä4 olkapää, ojentaja pvä5 selkä pvä 6 lepo.

Liikkeet: Pvä1 ap. penkki 3x6,vinopenkki kp 3x6 ristikkäistalja 4x8 hauiskääntö tangolla 3x6 hauiskääntö kp 3x8 ip: fiiliksen mukaan eri liikkeitä samoille lihasryhmille kuin aamupäivällä, toistomäärät 12-20 ja sarjamäärät 2-4.

Pvä2 reisikoukistus 4x12 kyykky 3x6 SJMV 3x10 reidenojennus 4x12 pohkeet istuen 4x12-20.

Pvä4 ap. pystypunnerrus smithissä 3x6, yhden käden viparit sivulle3x 8, takaolkapäät ylätaljassa narulla 3x8, kapea penkki 3x6, ranskalaiset kp 3x8. ip. edelleen fiiliksen mukaan toistomäärän ollessa 12-20.

Pvä5 ap. Leuat myötäotteella lisäpainoilla 3x6, kulmasoutu 3x6, ylätalja 3x8 alatalja 3x6, olankohautukset 3x6. ip. Samalla kaavalla kuin edelliset.

Taustoista sen verran, että punttia on treenattu aktiivisesti n.5 vuotta, välissä tosin armeija. Ajattelin kokeilla tällä systeemille nyt kun on mahdollisuus siihen. Olisi mielenkiintosta kuulla jos joku on treenannut tällä systeemillä pidemmän aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käykää ihmeessä kokeilemassa reenaa 2 kertaa pv'ssä, näkeehän sen sitten jaksaako. Itsellä ollut tämä projektina jo vuoden, piti viime talvilomilla jo kokeilla mutta ei kyllä ole motivaatiota tullut että sinne jakas kahta kertaa käydä, sitten kesälomalla otin hostellin espanjasta salin vierestä josko olisi kaksi kertaa mennyt mutta kumma juttu ei kyllä kertaakaan tullut koitettua :)

Suositut

Back
Ylös Bottom