Itse olen koko syksyn treenannut kahdesti päivässä ja dieetannut samaan aikaan. Kaksitoista treeniä tulee yhdeksään päivään, eli 3on1off3on2off. Olen jo vuoden verran ennen nykyisen tyylin käyttöönottoa nostanut volyymia pikkuhiljaa, tuskin tällaiseen tahtiin suoraan pystyy hyppäämään. Mielestäni palautuu oikein hyvin. Kroppaa pitää osata kuunnella ja kevennellä useammin kuin normaalisti, mutta se kuuluu asiaan. Sarjoja saa vetää failureen joka treenissä ja käyttää erikoistekniikoitakin eikä kroppa mene siltikään tukkoon. Olen itse saanut pudotettua painoa reilu kymmenen kiloa kesän lopusta ja samalla nostettua voimatasoja joka liikkeessä.
Huomiota kannattaa kiinnittää erityisesti olkapäihin ja alaselkään. Syklittää punnerruksia olkapäille ja rinnalle, jotta ei vedä etuolkapäitä tukkoon. Olen itse tehnyt samassa syklissä kovat punnerrukset vain toiselle, ja toiselle sitten panostanut muihin liikkeisiin. Alaselkä ottaa myös herkästi itseensä jos kolmen päivän aikana tehdään normaali takakyykky, SJMV ja selkäpäivänä kulmasoutuja. Vaatii siksi jonkin verran säätämistä, mutta saa toimimaan. Esimerkiksi kun tehdään takareisitreenissä kova SJMV, tehdään selkätreeni alaselkää säästäen (ylätaljat, leuanvedot, kp-soudut) ja etureisipäivä smithissä/jalkaprässissä eikä etukyykkäämällä.