K-i-m-i F-e-r-r-a-r-i-l-l-e

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rocket
  • Aloitettu Aloitettu
Jakob sanoi:
Minä taas sanon, että Kimi on aivan varmasti kakkonen siihen asti, kun Shumi lopettelee.

Schumacherilla on hyvät mahdollisuudet voittaa jopa 10 maailmanmestaruutta jos vain motivaatiota riittää eikä satu mitään kolareita jotka johtaisivat loukkaantumiseen. Reilut 3 vuotta vielä ja se on siinä.

Jos nyt sitten ajatellaan että Räikkönen saisi sopimuksen Ferrarille niin miksei Kimikin voisi voittaa aina välillä? Schumin asema on niin ylivoimainen että hän ei tarvitse edes pisteitä kaikista kisoista ja on silti taas kerran maailmanmestari.

Barrichello on taas tehnyt niin hyvän ja pitkän uran Ferrarin kakkoskuskina että hän saattaisi vaihtaa tallia mielellään ollen sitten ykköskuskina vaikka McLarenilla. Se on selvää että McLaren joutuu tekemään paljon töitä ennen kuin auto alkaa voitaan kisoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kusimato sanoi:
Kyllä kyllä, mutta vaahtosin vain siitä, kun Kimiä haukutaan siitä, että se hajottaa autot mikä on ihan puppua. Suomalaiset ovat kateellisia vaikka se ei niille itselle valkenekkaan ja haukutaan toisen ääntä tai muuta ihan epäolennaista, kun toisella on selvästi lahjoja. :)

mua taas suorastaan vituttaa sen puhetyyli.. ei sen takia että olen katellinen.

En ollut yhtään kateellinen Häkkiselle vaikka hänkin veti suurta liksaa...

mua vaan :curs: KIMI

Toi Ferrari-siirto on taas jotain Suomen medioitten itse keksimää höpinää. Kimittäjä ei tule todellakaan siirtymään Ferrarille, kyllä sinne olisi tarjolla paljon parempiakin kuskeja. Eikä Ferrari ravitse uusia kuskeja, kun Sumi jatkaa kauteen 2008 saakka.. ;)

Täällä ei ehkä kateellista porukkaa ole, mutta on niitäkin! Se kuullostaa korvaan silti hassulta, kun palkataan mies ajamaan autoa ja sen homman se taitaa kiitettävästi, niin haukutaan siitä, kun ei ole käyty ferrari-instituuttia ja megadiplomiautoprofessorin tutkintoa ja ei saa autoa säätöihin(!)

Pitäisi olla ylpeä, että ollaan saatu suomalainen noin huipulle vaikka kuinka ääni kuullostaisi sähköiseltä tölkinavaajalta.

Timba79 sanoi:
Pitikö sun nyt Kusimatoseni kaikille kertoa että oon niin perkeleen mustasukkanen Räikköselle?!?

Se vaan on kumma miten sillä sama auto hajoaa 2 x useemmin mitä tallitoverillaan. Tosin tämän kauden kisoja en oo seurannut ja tuskin tulen seuraamaankaan...mutta kummasti ihmetyttää jos sä tosissas vedät herneet nokkaan jos joku vähän pikku Kimiä menee arvostelemaan. Jos pärjää niin hyvä ja jos ei niin seuraava tilalle, näin se menee, mutta mun maailmaa ei liikuta niin mihinkään vaikka mitä kävis koko kaverille.

Joo sori äiti, että tiuskaisin noin :nolo: :rolleyes: Oletko käynyt :david: Coulthaarttilta koskaan kysymäs kuinka se saa sen mesun kestämään?

No jos nyt näin kävisi että Kimi menisi Ferrarille joskus tulevaisuudessa niin onko sen auton ylivoimaisuus enää ennallaan? Silloinhan voi olla niin että Mcrämälääri on juuri saannut kehityksensä taas käyntiin ja nousee huipulle. Tässä jos katsotaan taaksepäin näitä kausia niin talleilla on ollut selviä nousu ja lasku kausia. Nämä kaudet ovat selvästi mielestäni riippuvaisia siitä että millaiset kuskit ovat kehittämässä autoa. Ja vaikka Kimi on hyvä ajaja niin alan uskoa siihen että kimi ei osaa kehittää autoa niin kuin Häkkinen tai Schumi osaa.

japa sanoi:
Ja vaikka Kimi on hyvä ajaja niin alan uskoa siihen että kimi ei osaa kehittää autoa niin kuin Häkkinen tai Schumi osaa.

No joo, katselepas tilastoista, että kuinka monta vuotta Häkkinen olikaan McLarenilla ennen kuin McLarenista tuli mestariauto.

edit: lisätäänpä tähän vielä se, että Adrian Newey tuli Williamsilta McLarenille kaudeksi 1998, ja silloinhan Häkkinen voitti mestaruuden.

japa sanoi:
Täsmennä? en ymmärrä mitä tarkoitat

On outoa sanoa Kimiä huonommaksi auton kehittäjäksi kuin Häkkistä, kun Häkkiseltä meni tuon mestariauton "kehittämiseen" kauemmin kuin Räikkönen on vielä ollutkaan McLarenilla.

Onpas täällä kunnon kina Kimistä. :D Kimi on ihan kelpo kuljettaja, mutta kypsymiseen menee vielä jokunen kausi. Ei se McMursu siitä sen enempää kehity vaikka Kimi vetäisi testirataa aamusta iltaan ympäri. Ongelmat on paljon isompia kuin pelkän auton rakentaminen, lähinnä koko organisaation laajuisia. Mersu voisi rakentaa ne koneensa itse, ja lopettaa yhteistyön Ilmorin nyrkkipajan kanssa. Ilmori on kerran vahingossa onnistunut luomaan hyvän koneen parin kauden ajaksi (98&99) ja muuten on tehty pelkkää paskaa. Muistelkaapa vaikka yhdistelmää Sauber & Mursu(Ilmor) silloin kun JiiJii vielä ajoi kilpaa. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa niille koneille. Mäcillä voisi tehdä hyvää korkeimman johdon vaihto (Ron, Haug & kumppanit) niin ilmapiiri puhdistuisi ja voitaisiin aloittaa puhtaalta pöydältä ja uusilla ideoilla.

Anyway, seuraava suomalainen maailmanmestari on Nico Rosberg! Henkilökohtaisesti en usko, että Kimi voittaa koskaan maailmanmestaruutta.

Tämän päivän Hevosurheilu uutisoi Kimin olleen ratsastuskisoissa Ypäjällä. Hevoskauppojakin oli alettu jo hieromaan, joten taitaa Kimi piakkoin siirtyä yksi hevosvoimaiseen, jos auto ei kestä :)

J.Jake sanoi:
- Ei kai niillä kierrosajoilla mikään hajoa!

Niinpä :lol2: Hyvä sanoa ettei auto hajonnut, kun puksuttelee viimeisenä maaliin.

edelbrock sanoi:
Muistelkaapa vaikka yhdistelmää Sauber & Mursu(Ilmor) silloin kun JiiJii vielä ajoi kilpaa. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa niille koneille.

Entäpä ne mäkkärin alkuvuodet mersun kanssa? Aika harvakseen kesti koneet maaliin asti, surullisin esimerkki se Häkkisen melkein-ensimmäinen osakilpailuvoitto.

Saksassa muuten pyörii aika tiuhaan räikkös-mersu mainos. En tiedä millaisia mielikuvia sen tulisi herättää, tuskin ainakaan huvittuneisuutta.

Lössi dissaa ihan tosissaan Kimiä täällä. Kimi on kuitenkin aika lailla MM-sarjan parhaimpia kuskeja, kun otetaan auto huomioon... Schumacher on aina kilapailuissa päässyt alussa muista karkuun, mahtavan auton takia, joten onko se ihme, että hän aina ne voittaa. Itse en pitäisi Schumin ajotaitoja niin ällistyttävinä, vaikkikin hyvä hän on, mutta muistelkaa vuosia jolloin esimerkiksi Häkkinen, Hill, Villeneuve ajoivat tasaisia kilpailuja Schumin kanssa... Kuinka raukka Schumi olikaan?!? Aivan käsittämätöntä. Mielestäni Schumilla on ollut uransa aikana kaikessa niin hirveä tuuri, (juuri kehittynyt auto, paska tallikaveri, jos auto jää hiekalle, niin joku työtää sen pois) että itse en kyllä pidä Schumia niin jumalana. Sennakin se jo aikanaan sanoi, että ei pidä Schumin ajotyylistä...

Ajettuaan testiajon ensimmäisellä kierroksella toisessa mutkassa ulos räikkönen totesi:
"Kauhee ku tää on niin nopee. Ei meinaa ite pysyy mukana ollenkaa. Ajax sä mun puolest?"

...Ei nyt sentään... :evil:

surullisin esimerkki se Häkkisen melkein-ensimmäinen osakilpailuvoitto.
Niinpä. Ei mersu kestäny silloinkaan. (´97) Tosin sillon se oli tehokkain kone koko porukasta. Nyt voi tuskin sanoa samaa...

Kusimato sanoi:
Joo sori äiti, että tiuskaisin noin :nolo: :rolleyes: Oletko käynyt :david: Coulthaarttilta koskaan kysymäs kuinka se saa sen mesun kestämään?

No sattuneesta syystä en oo paljon kyselly... :D Ja ei kyllä enää oo jaksanu kiinnostaa ees seurata koko fykkösiä...itsekin jo ihemettelin että miks ees koko perkeleen ketjua luen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom