Köyttä pitkin kiipeäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Said
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Said

Banned
Laitetaas aihe pystyyn yleisesti koskien köyttä pitkin kiipeämisestä pelkillä käsillä tai jalkojen kanssa. Paikkoja missä voi kokeilla, korkeusennätyksiä, videoita ym.

Joskus itse päässyt koulun liikuntatunnilla yläasteella viimeksi kokeilemaan ja silloin tais mennä pelkillä käsillä tollaset 5 metriä. Hakusessa oliskin paikka Oulussa, jossa tätä pääsisi taas testaamaan joko ilmaiseksi tai liikuntapaikan hinnan maksamalla. Pallohallissa olen yhden köyden bongannut, mutta sekin sijaitsi suljetulla temppuilualueella.

Kyl koulun liikuntatunneilla muistan ainaki ett kattoon asti meni en sit tie kuinka korkee on koulujen liikuntasali. Mun mielest niis jaloista ei tos paljon hyotyä ole hidastaa vaan menoa:D

Koulussa kiipesin sen 5 metriä koskettamaan kattoa. Sitten ne sormivoimat ehtyivätkin, pakko oli silti koittaa käsillä jarrutta. Nilkat säily ehjänä, kämmenet meni vähän rumempaan kuntoon. :rolleyes:

Wou. Pitää kokeilla joskus kuinka kauan menee siihen 5 metriin aikaa. Kyllä se nyt vielä taittu aika kevyesti liikuntatunnin päätteeks. Aikamoinen apu ollu siitä kun pienenä kiipes puistontätejä puuhun karkuu.

jeps taisin ittekkin yläasteella viimeksi kokeilla, en muista pääsinkö ihan kattoon asti, mutta korkealle kuitenkin... alastultaessa tuntu hassulta nivussten kohdalta, mistä lie johtuu:rolleyes:

Nuorena tuli paljon kiipeiltyä kun oli tollanen paksu köysi viritetty kahden puun välille lankun varaan. Mistähän moisiä köysiä saisi ostaa? Se oli sellaista "ruskeaa" hamppuköyttä tai jotain. Ny kun noita hintoja katsoo niin se oli pirun kallis pätkä köyttä. Muistelisin että isän siskon mies joka kalasteli merellä aikoinaan oli sen löytänyt ja sitä oli aika pitkä pätkä. Lahjoitti mulle siitä jonkun vajaa 10m.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ulvilan köysipunomosta saa.
Pistäkää googleen hakusanaksi ulvilan köysipunomo niin löytyy.

Vielä yläastemuisteloja. Silloin oon yhesti kivunnut käsin ylös asti, alas piti kyllä tulla jalkoja apuna käyttäen, oli käsvarret sen verran tiltit. Jalkojen avulla kun ylös kipusi, silloin tuli joskus alas pelkkien käsien varassa.

Mutta kyllä tässä aikuisiälläkin, ehkä jopa tällä vuostuhannella, kun vielä piin tyttöjen liikuntatunteja, olen kiivennyt voikkasalissa köyttä ylös asti. Salin korkeutta en kylläkään tiedä. Piti näyttää tytöille mallia, heiltä kun ei voi vaatia enempää kuin mihin ite yltää.

Ei olis mikään huono idea köyden hommaaminen salillekaan. Se ei veisi paljoa tilaa ja olisi takuuvarma tappoliike selälle! Useammat salit ovat ainakin sen 4m korkeita, joka riitäisi aivan hyvin, kun kiipeisi narua ylös alas. Sitten kun iskisi vielä vähän vyölle lisäpainoa niin johan lähtisi!! Näin olisi erittäin hyvä treenata esim. yhdenkäden leukoja. ;)

Nostetaan nyt tämä kun on aihetta lähellä, enkä muitakaan aiheita löytänyt..

Kellään tietoa mistä voisi tuommoista kiipeily köyttä hankkia? Tuntuu ettei niitä myydä missän.

EDIT: Anteeksi, olihan tuossa puhetta aiheesta. Liian hätäiseen lukaisin läpi :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom