Käyttöautoa etsimässä (taas kerran)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Nyt hieman eri kriteereillä kuin aiemmat topicit joten avaan uuden threadin.
Saksasta pitäisi auto ostaa. Veroja ei tartte maksaa, eli päästään huippudiiliin, tai vaihtoehtoisesti huippupaskaan diiliin huonolla tuurilla, kuten auton ostossa yleensä käy.

Mitäs sitä sitten osaisi katsella? Tietty farkku olis hyvä, mutta onko tuo nyt välttämätön, skaala leviäisi rajattomaksi jos tinkaisi farkusta... Muksu tosin vaatii tilaa, rattaat saatava helposti konttiin ja kun tulee aina kaikenlaista kuljetettavaakin milloin minnekin niin olishan se hyvä. Tietty kun Alpit ovat lähellä niin sukset/lumilaudat/pulkka jne olisi hyvä saada kyytiin, ehkä se farkku olisi järkevää. Onko täällä lapsiperheitä ketkä ovat katuneet kun ei tullut hankittua farkkua?
Automaatti on ehdoton, tästä ei tingitä. En näe järkeä vaihtaa vaihteita käsin koska sitä varten on suunniteltu kone. Vähän sama kuin kerisin lankaa käsin jos tahdon itselleni paidan.
Diesel on ehdoton, ei niinkään kilsojen vuoksi vaan siksi ettei huvita tankata 80 eurolla per tankki. Diesel-veron kuittaa jo noin 5 tankillisella ja kun kulutuskin on vain murto-osa bensavehkeistä ja tehot aivan toista luokkaa niin Diesel on must! Itse arvostan halpoja vakuutuksia ja halpoja käyttökustannuksia, jos vaikka autosta sitten hieman enemmän pitäisi maksaakin.

Hinta voisi olla 10.000e tosin voi se maksaa 20.000e jos joku keksii oikeasti hyvät perustelut.

Itseä miellyttää ainakin bemarit:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=38058947

Sitten tietty mersun E-sarja on hieno auto jos suostuu tuplaamaan budjetin:
http://www.eurolineauto.com.au/images/products/98/8ed38a52c91e81e53083e7a98e7b44efwald.JPG
...farmarina vain auttamattoman ruma, haittaako tuo rumuus loppupeleissä kun autolla ajelee? Edellisen näköinen bemu mulla oli sekä -89 nissani. Kummastakaan ei nyt erikoisempia kiksejä/masennusta tullut vaikka autot olivat aivan eri planeetalta sekä ajettavuudessa että ulkonäötään.

Entäs riisikupit? Corollat ja muut, hinnat ovat Saksassa samoja kuin Bemareilla joten tuntuu jotenkin tyhmältä maksaa Corollasta järkyttäviä hintoja, jopa enemmän kuin Bemareista, Bemuja korjaa jo muutaman tonnin hintaerolla aika hyvin jos nyt jotain sattuu rikki menemään?

Sitten on tietty VAGit, eli esim. 1.9TDI Passatin 2004 vuodelta saa about 10.000e senkin, ei vain oikein nappaa. Mondeo on samaa hintaluokkaa myös 130 heppaisena kiisselinä ja tuurilla jopa Ghia -varustein.

Sitten tietty Golfit olisivat halpoja, perusgolffin saa Saksasta lähes "uutena" 10ke senkin.

Helkkarin vaikea valinta kyllä ja tiedän että jälkikäteen kaduttaa että miksei tullut valittua sitä ja tätä kun auto ostetaan kuitenkin nyt vuosikausiksi. Nyt järkeviä perusteluita ja Prayer voi jättää ne jenkkiautot linkittämättä ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko täällä lapsiperheitä ketkä ovat katuneet kun ei tullut hankittua farkkua?
Ikinä ei ole ollut farkkua, eikä ole kaduttanut. Isoperäinen sedani on ihan jees, tilaa yhtälailla kuin farkussa ellei kattoa myöten lastaa.

Mitenkäs siellä saksassa, ei ole diiseliveroa? Mites hinnat diesel/bensa. Ite en suomessa diiseliä ottaisi, koska se ei kannata sitten mitenkään päin. Ja bensa kivempi ajella. Joku volkkari ehkä TSI koneella olis jees. Paitsi että niitä ei saa käytettynä ja passat/jetta ja farmari golffi on susirumia. Eli melkistä joku 1.8t pitäis sitten olla ja mieluusti audin tai skoodan korissa.

E: diiseli näköjään ~1.33e/l ja bensa ~1.4e/l
 
Ite en suomessa diiseliä ottaisi, koska se ei kannata sitten mitenkään päin. Ja bensa kivempi ajella. Joku volkkari ehkä TSI koneella olis jees. Paitsi että niitä ei saa käytettynä ja passat/jetta ja farmari golffi on susirumia. Eli melkistä joku 1.8t pitäis sitten olla ja mieluusti audin tai skoodan korissa.

E: diiseli näköjään ~1.33e/l ja bensa ~1.4e/l

Taikka jos asian ajattelee niin että jos ostaa sen dieselin kumminkin koska tuo hintasuhde on ennemminkin 1,25 - 1,45. Itse maksan sopimushinnan dieselistä joka on kivasti edukkaampi kun tuo tavisten hinta. Dieselillä ajaen säästän muutaman tuhat € vuodessa ja saan ajaa kumminkin mukavemmin vääntävällä koneella. Tosin jos ajaa sen muutan 1000km vuodessa niin voi sitten kuvailla pensallakin kyllä.
 
Jos lastenvaunut pitää saada heittämällä mukaan ja ehkä muutakin kamaa, niin ei voi edes harkita sedania.

Sedan eemelin (e-mersu) takaloosteri on syvä ja muuten iso, mutta matala. Kannattaa ainakin mittailla ja testata, meneekö sinne minkäänlainen lastenkärri helposti sisään, veikkaan ettei. Eikä ainakaan mene lastenkärrien lisäksi juuri mitään muuta.

Noilla Hupen spekseillä farmarimallin eemeli olisi varmaan paras. Bemun viitosta tai Audin kuutosta farmareina voisi varmaan myös harkita. Jos Saksasta ostat auton, niin saksalaisia on paljon tarjolla ja varmaan myös Suomeen verrattuna kohtuulliseen hintaan.
 
Näitä kohtia en ymmärrä enkä allekirjoita?
Kai siihen diiseliinkin tottuu, mutta onneksi ei tartte. Ja edelleenkin vaatii reilusti kilsoja ennenkuin diiseli on taloudellisesti omillaan.

Nuo polttoaineen hinnat katoin saksasta, kerta sinne huppe on autoa hommaamassa, eikö?

Jos lastenvaunut pitää saada heittämällä mukaan ja ehkä muutakin kamaa, niin ei voi edes harkita sedania.

Lastenvaunut ja viikonlopun varusteet menee heittämällä sedan Primeraan, Skoda Octaviassa tavarat jo pyörii kun on niin paljon tyhjää tilaa. :D Nuo on toki tilavimmasta päästä autoja, mersuissa ei varmaan yhtä iso kontti ole.
 
Sitten tietenkin pitänee huomioida että jos/kun maitojunalla palataan Suomeen niin isoa (lue: helvetin kallista) ja varsinkin bensakoneella olevaa mersua voi olla "hieman" hankala myydä, myös verottajan rokotus voi olla vähintäänkin ärsyttävä (=n.20.000e). Suomessa noita kiisseleinäkin taitaa olla 3kpl myynnissä, joista yksi tax-free. Pikkubemarissa verottaja napsaisi vain n. 4000e, mutta tuo veroasia nyt ei pitäisi tässä saada painoarvoa kun sitä ei ole tarkoitus maksaa.

Mutta joo, sitä järkevintä vaihtoehtoa etsitään, mukavin ja magein olis varmasti tuo Mesen e-sarjan sedani Avantgardena ja AMG-seteillä, hyvänä vaihtoehtona 5-sarjalainen m-sportti Bemari :D Noissa isommissa on sitten se kiva että telkkari löytyy ja usein myös takapenkiltä, eli muksun kanssa matkustaminen olisi vähintäänkin rattoisaa Muumien pyöriessä ruudussa :D
Autokuume kun vain tuppaa pahenemaan ja threadin tarkoitus on hakata päähäni järkeä että mikä on paras ostos.
 
Sitten tietenkin pitänee huomioida että jos/kun maitojunalla palataan Suomeen niin isoa (lue: helvetin kallista) ja varsinkin bensakoneella olevaa mersua voi olla "hieman" hankala myydä, myös verottajan rokotus voi olla vähintäänkin ärsyttävä (=n.20.000e). Suomessa noita kiisseleinäkin taitaa olla 3kpl myynnissä, joista yksi tax-free. Pikkubemarissa verottaja napsaisi vain n. 4000e, mutta tuo veroasia nyt ei pitäisi tässä saada painoarvoa kun sitä ei ole tarkoitus maksaa.

Mutta joo, sitä järkevintä vaihtoehtoa etsitään, mukavin ja magein olis varmasti tuo Mesen e-sarjan sedani Avantgardena ja AMG-seteillä, hyvänä vaihtoehtona 5-sarjalainen m-sportti Bemari :D Noissa isommissa on sitten se kiva että telkkari löytyy ja usein myös takapenkiltä, eli muksun kanssa matkustaminen olisi vähintäänkin rattoisaa Muumien pyöriessä ruudussa :D
Autokuume kun vain tuppaa pahenemaan ja threadin tarkoitus on hakata päähäni järkeä että mikä on paras ostos.

Missä Huppe asuu ja miten sen tekee? Ymmärsin aikaisempien postauksien perusteella, että thaikuissa mutta toi alppi homma vähän hämää. ps. ostin sulta helvetin hienon maton ja ikean lehtitelineen :P
 
Me pärjättiin hyvin lastenvaunuaika nuorimmaisenkin vauva-ajasta parivuotiaaksi (lapset nyt 3 ja 5-vuotta) ilman farkkua, Audi A4 sedanilla meni se "pahin aika". Ulkomaanreissut ja mökkireissut jne. Tietoinen ratkaisu. Ei kertaakaan kaduttanut.

Nyt on vaunuaika takana eikä siis senkään vertaa tarvetta [avautuminen] susirumille maamies-kopeille jotka on onnistuttu nykymaailmassa myymään "välttämättömyyksinä" jo "aktiivisille" pariskunnille joilla ei välttämättä edes ole vielä lapsia, saati sitten 1-lapsisille perheille jotka oikeastaan tarvitsisivat jo minibussin [/avautuminen].

Ei siinä mitään jos joku haluaa farkulla ajella, onhan sinne kiva lastata kamaa vaikka koko vuoden kestävän reissun tarpeisiin heittämällä, mutta se, kuinka usein ääneen aidosti ihmetellään "miten joku voi mahtua perheen kanssa sedaniin" on ihan aitoa fucking ridiculous -kategorian paskaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Farkussa on se hyvä puoli että sinne konttiin voit viskellä kissat, koirat, vaunut, pulkat, sukset ja vaikka sun mitä + naapurin ukin pyörätuolissa ja päälle vielä 32" väritelkkarin ja silti jää tilaa olutkorille :lol2:
Sedanissa tuota joutuisi jo vähän järjestelemään niinkuin intissä tuvan kaappia :D

PS. Me pärjättiin VAUNU-aika Nissan Sunny -89 Sedanilla hyvin. Ratasaikana sitten jo helpotti, hieman joutui järkkäilemään mutta aina selvittiin...

Tyggis: Kyllä kai tuo asuinpaikka/-paikat selviää kun lukee mun postauksia, vähän rivien välistä tosin mutta... (lue matkustus-osiota ;) )
 
530 kiisseli touring lienee aika passeli vaihtoehto; osuu hyvin hintaluokkaanki ja varustetasossakin löytyy. Kaverille tein tollasesta kaupat viime keväänä Hampurin reissulla. Helppo kuormailla ja 3 litranen kiisseli on mukavan mureavääntöinen peli. Saksassa hinnatkin ovat noilla kohdallaan. Ajettavuudeltaankin varsin miellyttävä laite. Hävettää kehua bemareita, mutta ei varmasti olisi huono ostos.
 
530 kiisseli touring lienee aika passeli vaihtoehto; osuu hyvin hintaluokkaanki ja varustetasossakin löytyy. Kaverille tein tollasesta kaupat viime keväänä Hampurin reissulla. Helppo kuormailla ja 3 litranen kiisseli on mukavan mureavääntöinen peli. Saksassa hinnatkin ovat noilla kohdallaan. Ajettavuudeltaankin varsin miellyttävä laite. Hävettää kehua bemareita, mutta ei varmasti olisi huono ostos.

Onkos mitään arviota veroista tälläisista, sanotaan vaikka vuosituhannen alun malleista?
 
Jees, pisteet täältä 530 kiisseli touringille. Kuukauden verran on alla ollut farkku 530 diesel automaatilla vm. 2001. 4000 km kokemuksella erittäin miellyttävä kulkine, matka-ajossa kulutus maltillinen, kaupungissa sitten vähän enemmän :jahas: . Imusarjan läpistä kannattaa hankkiutua eroon, jos automaatin hankkii.
 
Zone-sarja -42%
Jos kerran olette pienikokoinen perhe, niin siirtäisin katseen astetta pienempiin malleihin. Edellisen korimallin c-mersu on mielestäni erittäin tyylikäs vaihtoehto, en tosin ole ikinä ajanut moista. Oma sydänmeni sykkii audeille, erityisesti a4:lle. Tuommoisella olen muutaman matkan matkustanut ja samalla niihin ihastunut.
 
Vielä asia pähkäilyn alla. Kovana ehdokkaana on BMW 320tda (150hp) 2003-2005 vuodelta, tää on lähinnä merkki/ulkonäkö/imago-kysymys josta tahtoisin kyllä eroon :nolo:
Lisäksi "tuli mieleen vielä" Skoda Octavia Combi 2.0tdi DSG (140hp) 2005-2006 vuodelta, tässä olisi KAMALASTI tilaa.
Jostain syystä Audi A4 Avant 2.0 TDI Multitronic ei oikein nappaa, ainakin sellainen kuva on itsellä että Skoda on noista VAGin autoista järkevin/luotettavin valinta... tiedä sitten...
Golffi on sitten taas jo niin vanha malli ettei se kiinnosta, pikkumersuista en osaa sanoa, ei ole itsellä kovin hyviä kokemuksia, toisin kuin tuo isompi E-sarjalainen olisi varmasti ok. Tietty varmaan ihan ok olisi myös Mercedes-Benz C 220 T CDI Avantgarde

15.000e (Saksassa) olen ajatellut hintakattona autolle mikä ei saisi ylittyä. BMW:n ongelma on se että sitä tekisi mieli "tuunata". Joku Skoda olisi taas kulkuväline päästä paikasta A paikkaan B, eikä sitä edes halua tuunata :)

Bensan hinta nousee jälleen, joten jätetään isokoriset ja isokoneiset autot suosiolla rauhaan. Eli tuollainen taloudellinen n.150hp diisseli-automaatti olisi hakusessa.
 
Farkussa on se hyvä puoli että sinne konttiin voit viskellä kissat, koirat, vaunut, pulkat, sukset ja vaikka sun mitä + naapurin ukin pyörätuolissa ja päälle vielä 32" väritelkkarin ja silti jää tilaa olutkorille :lol2:
Sedanissa tuota joutuisi jo vähän järjestelemään niinkuin intissä tuvan kaappia :D

PS. Me pärjättiin VAUNU-aika Nissan Sunny -89 Sedanilla hyvin. Ratasaikana sitten jo helpotti, hieman joutui järkkäilemään mutta aina selvittiin...

Tyggis: Kyllä kai tuo asuinpaikka/-paikat selviää kun lukee mun postauksia, vähän rivien välistä tosin mutta... (lue matkustus-osiota ;) )

Eihän siitä suomen autoverosta tartte sitten huolehtia, jos on vain ollut vähintään vuoden ulkomailla ennen takaisin muuttoa.
 
Helpoin varmaan on mennä www.mobile.de ja pistää hintakatoksi 15.000 alarajaksi 13.000.
Ruksitella farkku, ilmastointi ja vaikkapa neliveto, jos sitä katsoo tarvitsevansa.

Esimerkiksi rajoittavia tekijöitä, farmari, autom. ilmastointi, vakionop.säädin, nahkaistuimet (hyvät keksinnöt jäätelökesää varten, kun muksu sotkee kuitenkin).

Vaikkapa Audi Allroad Quattro 2.7 T
http://tinyurl.com/34w8jt

Tai sitten: Mercedes-Benz E 320 T CDI Avantgarde http://tinyurl.com/2k6yld
Tai sitten: Audi S6 A6 Avant 4,2 Quattro http://tinyurl.com/2lwphu

Jos järjellä pelaat ja oikeasti mietit että sen ehkä/mahdollisesti/taijos joskus tuotat kotimaahan ja myyt täällä, niin mieti tuota dieseliä vaihtoedoksi. Jälleenmyynti, markkinat ja hintakin on varmasti suhteessa parempi, mitä saat noista kivoista räyhäpeleistä, mitä tuossakin nuo 2 muuta oli.

Vaikkapa hienosti hintansa pitävä Audi Allroad Quattro 2.5 TDI Navi Plus!! http://tinyurl.com/2lbqfk
 
Nuo ovat sellaisia 12-19 litraa satasella kuluttavia menopelejä, itsellä taas on hakusessa sellainen 5-6 litran härpätin ;) n.200 euroa/kk on huomattavasti vähemmän polttoaineeseen kuin 800e/kk :D Lisäksi vakuutukset 4.2litraiseen urheiluautoon ovat varmaan noin 3000e/v kun taas pieneen kiisseliin alle 1000e/v.

Lisäksi nuo VAGin isot diisselit ovat kaikkea muuta kuin varmatoimisia, silkkaa paskaa, ellen sanoisi, ainakin kun foorumeja lueskelee.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom