Käyttöauto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zoxe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
7.5.2003
Viestejä
119
Mikäs olis vaihtoehto autoksi, jossa pitäisi olla seuraavat ominaisuudet!

Hyvä ajaa pitkää matkaa (joten kaikki pienet ja paskat voi unohtaa:).
Iso kontti (farmari) ja muutenkin riittävät tilat.
Hyvä varustelu ehdoton! Nahkapenkit, kuskin penkki muistilla ja mielellään kaukkarista.

Esimerkiksi Volvo v70 summum ja toyota avensins premium alkaa hinnaltaa lähenteleen toisian. Tojo vähemmän varusteltu. Tietty saksalaisiin laatuautoihin saa eniten, mutta hinnat alkaa nouseen myös nopeasti.

Joten mitäs olis vaihtoehtoja, jos haluais ostaa auton hyvällä paketilla (paketissa monesti hinnat halvemmat), eikä tarvi ruksia itse joka valintaa.

Vaihdoehtoja mitä olen katsellut.

Volvo v70 (summum) - tällä hetkellä vahvin, enkä oikein tiedä miinuksia?
Skoda superb tai octavia (elegance+lisää) - tilat ei ainakaan lopu kesken, mutta mites nämä kestää?
Toyota avensis (premium) - aikas pienet tilat kontissa ja ajo-ominaisuudet?
Honda crv (executive) - onko riittävän hyvä ajaa pitkää matkaa?

Onko joku hyvä vaihtoehto (esim. passat/hyundai?) jäänyt huomioimatta?


-zoxe
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikäs olis vaihtoehto autoksi, jossa pitäisi olla seuraavat ominaisuudet!

Hyvä ajaa pitkää matkaa (joten kaikki pienet ja paskat voi unohtaa:).
Iso kontti (farmari) ja muutenkin riittävät tilat.
Hyvä varustelu ehdoton! Nahkapenkit, kuskin penkki muistilla ja mielellään kaukkarista.

Esimerkiksi Volvo v70 summum ja toyota avensins premium alkaa hinnaltaa lähenteleen toisian. Tojo vähemmän varusteltu. Tietty saksalaisiin laatuautoihin saa eniten, mutta hinnat alkaa nouseen myös nopeasti.

Joten mitäs olis vaihtoehtoja, jos haluais ostaa auton hyvällä paketilla (paketissa monesti hinnat halvemmat), eikä tarvi ruksia itse joka valintaa.

Vaihdoehtoja mitä olen katsellut.

Volvo v70 (summum) - tällä hetkellä vahvin, enkä oikein tiedä miinuksia?
Skoda superb tai octavia (elegance+lisää) - tilat ei ainakaan lopu kesken, mutta mites nämä kestää?
Toyota avensis (premium) - aikas pienet tilat kontissa ja ajo-ominaisuudet?
Honda crv (executive) - onko riittävän hyvä ajaa pitkää matkaa?

Onko joku hyvä vaihtoehto (esim. passat/hyundai?) jäänyt huomioimatta?


-zoxe

Eipä toi octavia ainakaan takatilojensa osalta mikään suuri ole todellakaan, kontti saattaa sitten ollakin. Luulis että aika mukava passatti irtoaa minkä tahansa V70 hinnalla. Pasuuna on ainakin aika hyvä matkavehje, sellasessa on tullut muutama kilometri istuttuakin. Ei kyllä varmaan ihan yhtä mukava kun V70 mutta jos oot octaviaakin katellu niin varmaan ihan riittävän mukava.
 
Täällä on pihassa -08 farnari passatti. Suht tilava ja loistava matka-ajossa. On sitten kaupungissa suht kömpelö esimerkiksi octaviaan verrattuna (esim. kääntösäde aika tolkuton). Octaviakin hyvä ajaa ja kontti ei paljoa vertailussa häviä, mutta takapenkki tosiaan on aika ahdas.

Vaihtoehtojahan on mahdottomasti, esim. Mazda 6
 
Avaa vähän budjettia niin helpompi ehdottaa autoja. 3-4v vanhoja 500-sarjan bemareita farmarina voisi myös harkita.
 
Zone-sarja -42%
Uusi Insignia farkku on myös melko komia peli.
Hyvät varusteet saatavilla ja mielenkiintoisia moottorivaihtoehtoja.
 
Uusi Insignia farkku on myös melko komia peli.
Hyvät varusteet saatavilla ja mielenkiintoisia moottorivaihtoehtoja.

Tuota kyllä itsekin ensimmäisenä miettisin. Itsellä on -04 farkku Vectra ja on äärettömän hyvä auto pitkällä matkalla. Tuskimpa tuo Insignia on ainakaan huonompaan suuntaan mennyt. Eikös tuo jonkun "Vuoden auto"-maininnankin saanut.
 
Tuota kyllä itsekin ensimmäisenä miettisin. Itsellä on -04 farkku Vectra ja on äärettömän hyvä auto pitkällä matkalla. Tuskimpa tuo Insignia on ainakaan huonompaan suuntaan mennyt. Eikös tuo jonkun "Vuoden auto"-maininnankin saanut.

Auto on komia ja helvetin hyvä ajaa,mutta takatilat on menneet huonompaan suuntaan tässä Insigniassa!
Ihan kun johonkin kaukaloon menisi istumaan!
Ihmettelen,että noitakin on taksissa?
Jos haluaa parhaimmat matkaominaisuudet pitkille matkoille,niin ei ole V70 parempia penkkejä "olemassa"!
Ei kyllä ole mitkään sporttiset niin kuin saksalaisissa,mutta ei sitten paikatkaan puudu!
 
Tuota kyllä itsekin ensimmäisenä miettisin. Itsellä on -04 farkku Vectra ja on äärettömän hyvä auto pitkällä matkalla. Tuskimpa tuo Insignia on ainakaan huonompaan suuntaan mennyt. Eikös tuo jonkun "Vuoden auto"-maininnankin saanut.
Tuppaa vaan oleen noissa ooppeleissakin jälleenmyyntiarvo hiukan heikko, mikäli nyt sille joku arvoa laskee. Vastaavasta käytetystä 04-05 Avensiksesta saa maksaa pari tonnia enempi kun Vectrasta, uutena hinnat nyt kuitenkin ollut melko lähellä toisiaan.

E: Taisi pari tonnia olla vähä varovainen arvio, hintaeroo tuntuu olevan melkein enemmänki...
 
Auto on komia ja helvetin hyvä ajaa,mutta takatilat on menneet huonompaan suuntaan tässä Insigniassa!
Ihan kun johonkin kaukaloon menisi istumaan!
Ihmettelen,että noitakin on taksissa?
Jos haluaa parhaimmat matkaominaisuudet pitkille matkoille,niin ei ole V70 parempia penkkejä "olemassa"!
Ei kyllä ole mitkään sporttiset niin kuin saksalaisissa,mutta ei sitten paikatkaan puudu!

Farmari Vectrassahan oli huomattavasti pidempi akseliväli kun sedanissa tai GTS:ssä, toisaalta meluisampi kuin esim. passat eikä saa enää uutena. Ylempänä mainittiin myös passatin olevan kömpelö kaupungissa, en kyllä itse allekirjoittais väittämää. Kun ottaa huomioon isomman auton huomattavasti paremman matkustusmukavuuden, ei tunnu mielestäni enää muutama sentti lisäpituttaa pahalta kaupungissakaan.
Pakko sanoa ettei toi volvo nyt ihan niin maaginen ole hintaansa nähden vaikka etupenkit onkin loistavat matka-ajossa. Nythän saa vielä Superbiakin farmarina joten valinta ei varmasti ole helppo.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Farmari Vectrassahan oli huomattavasti pidempi akseliväli kun sedanissa tai GTS:ssä, toisaalta meluisampi kuin esim. passat eikä saa enää uutena. Ylempänä mainittiin myös passatin olevan kömpelö kaupungissa, en kyllä itse allekirjoittais väittämää. Kun ottaa huomioon isomman auton huomattavasti paremman matkustusmukavuuden, ei tunnu mielestäni enää muutama sentti lisäpituttaa pahalta kaupungissakaan.
Pakko sanoa ettei toi volvo nyt ihan niin maaginen ole hintaansa nähden vaikka etupenkit onkin loistavat matka-ajossa. Nythän saa vielä Superbiakin farmarina joten valinta ei varmasti ole helppo.
Vähän "löllykkä" tuo V70 on saksalaisiin nähden ja ehkä tuo suorituskykykään ei ihan yllä Bemarin/Audin tasolle.
 
Kattele mieluummin niitä erittäin vähän ajettuja autoja, niistä on se "kaupasta ulos ajettu" hinta tippunut.
Esim. Audi A4/A6 ja BMW 53x farkut on ihan kohtuu hinnoissa vuoden ikäisinä.

Näitä hieman "parempia" autoja oli ainakin vuosi sitten tarjolla suht paljon juuri vuoden vanhoina ja 20-30tkm ajettuina.

Insignia ei tosiaan ole mitenkään kummoinen tiloiltaan, mennyt muotoilu edelle.
Jos haluat tilaa ja varusteita niin tutustu ihmeessä uuteen Suberb farkkuun. Hinta on saksan veljiä paljon edullisempi ja hinnatkin pysyy kyllä skeidoissa nykyään aika hyvin.

Mutta noilla sun kriteereillä lähimmäksi omasta mielestäni osuisi:
Volvo V70 D5 AWD Summum Aut
Kuten huomaat niin alta vuodessa tippunut n. 16 kiloeuroo pois ;)

Neliveto tuo aika paljon maantieajettavuuteen lisää vakautta ja rauhallisuutta vaikka moni mieltääkin sen vain liukkaalle kelille.
Ero esim A4 etuvedon ja A4 quattron välillä on selkeä.
 
Kattele mieluummin niitä erittäin vähän ajettuja autoja, niistä on se "kaupasta ulos ajettu" hinta tippunut.
Esim. Audi A4/A6 ja BMW 53x farkut on ihan kohtuu hinnoissa vuoden ikäisinä.

Näitä hieman "parempia" autoja oli ainakin vuosi sitten tarjolla suht paljon juuri vuoden vanhoina ja 20-30tkm ajettuina.

Insignia ei tosiaan ole mitenkään kummoinen tiloiltaan, mennyt muotoilu edelle.
Jos haluat tilaa ja varusteita niin tutustu ihmeessä uuteen Suberb farkkuun. Hinta on saksan veljiä paljon edullisempi ja hinnatkin pysyy kyllä skeidoissa nykyään aika hyvin.

Mutta noilla sun kriteereillä lähimmäksi omasta mielestäni osuisi:
Volvo V70 D5 AWD Summum Aut
Kuten huomaat niin alta vuodessa tippunut n. 16 kiloeuroo pois ;)

Neliveto tuo aika paljon maantieajettavuuteen lisää vakautta ja rauhallisuutta vaikka moni mieltääkin sen vain liukkaalle kelille.
Ero esim A4 etuvedon ja A4 quattron välillä on selkeä.

Ei kai neliveto nyt hirveästi vaikuta tyypillisessä maantieajossa, ja Onkohan etuveto ja Quattro A4:ssa edes samanlainen alusta?
 
Neliveto tuo esim. suuntavakautta yllättävänkin paljon.
Ja mitä enemmän pellin alta löytyy tehoa niin sen tasaisempi neliveto on tietystikin.
Talvella paljon maantietä ajavalle neliveto on aivan ehdoton, ohittaminen on paljon turvallisempaa ja muutenkin leppionen ajaa kun voi lasketella menemään hieman huolettomammin.

Käy koeajamassa samasta mallista 2WD ja 4WD versiot niin ymmärrät ;)
 
Pientä koeajoa.

Santa Fe - aika huono ajo tuntuma, siis ihan kun traktorilla olis ajanut eikä mitään tuntoa. Muutenkaan ei sisältä vakuuttanut.
Avensis - ihan ok, mutta sähköinen tehostin on kyllä aikas heikko, tosin kai tähänkin tottuis ja monessahan tälläinen on.

Nykyinen Audi A4 (b8), eli tietty voi olla vaikeuksia löytää samanlaista ohjausta, kun isompi pitäs saada, mutta A6, BMW-5 tai Mesen E:n ei oo massia :).

Seuraavaksi pitää käydä koeajaan v70 ja crv. Passat ja Superb on jo todettu hyviksi autoiksi :), mutta samoilla varusteilla saa volvon samalla rahalla niin...
 
Ostan siis autoa Ruotsista! Volvo summum-pakettiin tulee jo aikas paljon + pari muuta normi pakettia päälle ja hinta on aikas samoissa kun alkaa passatia kasaan. Tietty alkaen hinta on varmasti Passatissa halvempi...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom