Yleensä saleilla on suojalasit, joita voi käyttää solkussa. Itse en tykkää käyttää muuta kuin omia lasejani ja jos satun ne unohtaan, niin ainakin puhdistan salin lasit. Suosittelen lasien käyttöä. Piilareiden käyttökin taitaa olla kiellettyä solariumissa.
Kansi pysyy useimmiten auki myös hiukan ylempänä. Vähän vanhemmissa ja enemmän käytetyissä malleissa saranat saattavat olla sen verran kuluneet, että löytyy kaksi asentoa: ylhäällä tai alhaalla.
Kaikki käyttämäni solariumit pitävät melkoista huminaa, koska niissä on yleensä ilmastointi ja jo pelkät lamput hurisevat. Alkuun humina ja kansi alhaalla tuntuivat erittäin ahdistavilta:D
Solariumin käymisen olen aloittanut 5 min, yleensä marraskuussa. Minulla on todella vaalea iho ja palan helposit, mutta sitkeällä paahtamisella myös rusketun. Tuosta nostelen sitten muutaman minuutin kerrallaan.
Omista tuon atooppisen ihon ja minulle solarium toimii yhtenä hoitokeinona talvisin. Tarkoitukseni ei ole olla ruskea kuin kahvipapu, mutta en halua olla täysin kalman kalpea. Lääkärin kanssa olen keskustellut huimista solarium minuuteistani, enkä toistaiseksi ole saanut kieltoa sitä käyttää. Valohoitoja minulle on suositeltu, mutta nykyisellä paikkakunnallani se ei ole mahdollista, joten käytän solariumia. Käyn solariumissa 2-3 krt/vko ja 8-12 min kerrallaan. Ennen kesää sitten rusketan itseäni vähän enemmän ja suuremmilla minuuteilla.
Olen solariumissa yleensä alasti, ettei tule mitään rajoja. Puhdistan alustan hyvin ennen käyttöä sekä käytön jälkeen. Vietän aikaani niin mahallani kuin selälläni.