Käytkö töissä yli 45 - 50 tuntia viikossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juulia_151 sanoi:
Kysehän ei siis todellakaan oo _jaksamisesta_... kaikkia ei nyt vaan huvita kuluttaa koko elämäänsä työntekoon. Ei se oo enää elämistä. Työtä tehdään elääkseen, eikä toisinpäin... Kyllä ylitöitä voi tehä väliaikasesti esim korvata jonkun sairaslomaa, mutta en mie kyllä jatkuvaan rupeis ylitöitä tekemään... sitä paitsi se on itsekästä. Montako työtöntä tässäkin maassa on? Noilla teijän ylityötunneilla saatas työllistettyy vaikka kuinka monta ihmistä.
Mie ainakin keksin parempaakin tekemistä kun istua töissä koko ajan... miulla sattuu olemaan muutakin elämää... (tietokone...;)) ja kavereita. Niitäkin on aina kiva nähä sillon tällön...=) Jos työstä tulee miulle joskus koko elämä, niin sillon joutaa jo saunan taakse...
Tällä hetkellä teen töitä 35h viikossa +3x1,5h treenit. Talvella oli parhaimmillaan 26h luentoja ja pakollisia harjotuksia (+kaikki ylimääränen tentteihin lukeminen) ja 30h töitä... siinä alkaa jo olla ihan kiitettävästi tekemistä, ja kun vielä lisätään tuohon 2 treenit... no, ainakaan ei illalla tarvinnu miettiä että nukuttaako vai ei...=)

Kaikkea ehtii tehdä kun hyvin aikansa suunnittelee, en koe jääväni mistään paitsi.
Ja ei tietenkään loppuelämää jaksa samaa tahtia, mutta tosiasia on se mitä S225T sanoi että ahkeruus kyllä maksaa itsensä takaisin, ylennyksinä ym.
Ja sitten on toki mukava nauttia siitä vapaa-ajastakin kun on asunnot maksettu, ja mukava menopeli alla :)
Jokaisellahan on omat prioriteetit, ja toiset ovat tyytyvät vähempään.

Mulla on osa-aikatyö listan mukaan 20-25 tuntia viikossa. Viimesen parin kuukauden aikana tosin parin viikon palkkalapuissa tuntimäärät on ollut 80-90 tuntia. Rahaa siitä maksetaan ja se onkin se ainoa kannustin noihin ylimääräsiin. Nyt tosin oli pakko pitää parin viikon paussi. Paikat ei vaan enää kestänyt, kun ei jaksanut mennä salille. Pää olis vielä jaksanut loistavasti.

Itse tulee paiskottua aikalailla reilusti ylitöitä. Viime kesänä tein 4,5kk:n aikana ylitöitä noin 250h. Ja tänä kesänä sama tahti jatkuu. Ylityökorvauksia en saa, vaan kuukausipalkan perusteella noi maksetaan pois.
Työpäivät menee silleen että kasilta lähden reissuun ja kierrän kohteita ympäri lapin/oulun lääniä ja tulen illalla takasin kunhan ehdin. Ajoa saattaa kertyä parhaimmillaan 850 km:ä päivässä. Ikinä ei voi mun hommissa tietää kuinka pitkä päivä tulee, lähes poikkeuksetta ne on yli 10 tuntia. Monesti jää myös ruoka-ja kahvitauot kiireessä pitämättä, safkat vedän yleensä autossa vauhdista.
Tuon ajamisen lisäksi tulee myös metsässä kävelyä joka päivä aikalailla, joten illalla on yleensä aika väsy olo. Pelkkä ajaminenkin on rankkaa puuhaa pitemmän päälle.
Työviikon lopuksi alkaa olla jo niin väsynyttä miestä ettei paljoa jaksa muuta tehdä, ja se vituttaa eniten kun treenit kärsii. Yksityiselämällekään ei hirveenä aikaa jää. Käytännössä mulla ei ole viikolla aikaa muuhun kuin töihin ja nukkumiseen. Kunhan löydän uutta mielenkiintoista työtä, niin perskarvat vain vilahtaa kun meikäläinen ottaa loparit.
Työ on kuitenkin niin iso osa elämää että siitä pitää nauttia ja sitä pitää olla sopivasti, ei liikaa.

HaRaXz sanoi:
250 tuntia kuukaudessa? Mul tulee välillä 100 tuntia viikossa... :evil:

Joo,toi mun kuukausittainen työmäärä tarkoittaa keskimäärin yli kahdeksaa tuntia joka ikinen päivä,myös pyhät laskettuina.Se on mulle paljon.Tuohon päälle vielä pyykkäykset,asunnon siistinä pito.Ei tuoksu meillä ruoka kun tulen töistä kotio...

Sun työmäärä tarkoittaa yli 14 tuntia päivään,se on tosi paljon... :worship:

Kaveri, joka elättää perheensä yksin (vaimo+vauva) ajaa kuorma-autoa ja sillä tulee välillä melkein 280 työtunnin kuukausia. Tosin, nyt on vähän vähentynyt kun vaihto työpaikkaa.

Itellä tulee nyt seuraavan 11 päivän sisällä melkein 90h... Voi olla vintti melko sekaisin lopussa. 6-14 on vielä työaikakin...

lepex sanoi:
Kaveri, joka elättää perheensä yksin (vaimo+vauva) ajaa kuorma-autoa ja sillä tulee välillä melkein 280 työtunnin kuukausia. Tosin, nyt on vähän vähentynyt kun vaihto työpaikkaa.

Itellä tulee nyt seuraavan 11 päivän sisällä melkein 90h... Voi olla vintti melko sekaisin lopussa. 6-14 on vielä työaikakin...

Vaimo tykkää varmaan hyvää kun saa olla aina yksin... lapsikin varmaan oppii ehkä tuntemaan isänsä... ainakin valokuvista nimeltä... ja jos noin pitkiä päiviä pitää tehä 3 ihmisen elättämiseks, niin mitenköhän miun entinen uskonnon opettaja oikein saa ruokittuu 13 lastaan + vaimon, opettajan alhaisella palkalla? ne on varmaan kaikki nälkäkuoleman partaalla... Tottakai on helpompaa jos voi ostaa kaiken mitä haluaa, mutta ei se tee sua onnelliseks... moniko "rikas" ihminen voi oikeesti väittää olevansa onnellinen rahojensa takia?

mulla on nyt kuukauden ajan ollu sellaset päälle 50h/viikko töitä, teen siivoojan hommia...

Isäukko puhui että teki joskus nuorempana yhden viikon todella kovan kiireen takia 12-18h päiviä. :(

Metallialan duuni kun ei ole kevyintä hommaa..

Olen töissä siten että 4 töitä ja 2 vapaata kierolla. Eli 2 iltavuoroa,2aamua ja 2 vapaata. Ainoastaan tuo illasta aamuun väli tökkii kun siinä ei kerkee kunnolla nukkua kuin 6h. Tekisin viellä vähemmän duunia jos joku vaan maksaisi saman rahan mulle kuin nyt.

Teen normaalit viikkotunnit, itseasiassa voisin mielelläni tehdä muutaman ylityötunnin päälle jos työ vaatisi, nyt juuri ei ole tarvetta.

Teen 37,5 tuntia per viikko, en enempää, koska ylityöstä ei it-alalla useimmiten makseta (ei munkaan työssäni). Kalifien sopparit ja työajat ovat asia erikseen. Heillä on mm. sitä varten isompi palkka, että työtunteja ei lasketa (mun käsityksen mukaan). Rividuunarin työtunteja taas kytätään suurennuslasilla. Koko ajan pitää olla tunti- ja kuukausiraporttia vääntämässä. Minkäänlaista tulospalkkausta eikä bonussysteemiä ei työssäni tällä hetkellä ole, joten miksi ihmeessä tekisin yhtään enempää töitä, kuin on pakko?

Mitä tulee opettajan työhön ja siihen, että ringside mainitsi tehneensä 27 tuntia/viikko töitä, niin tarkoitatko pelkkiä opetustunteja? Jos minulla olisi 27 opetustuntia viikossa, se tarkoittaisi noin 45-50 tunnin kokonaistyötuntimäärää viikossa. Kokeneempana se tippuisi ehkä noin 40 tuntiin (tai jopa hieman alle) viikossa. Pidän open työssä tuntien ja opetuksen huolellista suunnittelua niin tärkeänä asiana ja panostan siihen paljon, joten joudun aina suunnilleen puolitoistakertaistamaan opetustuntien määrän, jotta saan kokonaistyötuntimääerän.

Opetuksen valmistelun tarve tietenkin vaihtelee paljon, mutta aina sitä kumminkin on tai pitäisi olla. Laiskat ja leipääntyneet opettajat tuntee parhaiten siitä, että tulevat luokkaan vetämään tuntia täysin etukäteen valmistautumatta, henkisestä takataskusta opetuksen repien ja sen kyllä huomaa.

Ja jälleen kerran: turha on opettajien kitistä matalista palkoistaan, kun on noin kolme kuukautta vuodessa palkallista lomaa.

Em. siis sanon toistaiseksi it-alan työläisenä, tulevaisuudessa opettajana työskentelevänä.

Jos ei 39,5 tuntia viikossa ja 2,500 euroa kuukaudessa riitä niin sitten on miehessä vika.

:arvi:

tietoa ylitöyntekijöille.. jos joku ei ole vielä tajunnut, ei niistä ylitöistä saa loppujen lopuksi paljon käteen. täytyy muistaa että mitä enemmän teet, sitä vähemmän saat ylitöistä koska ne nostavat vuoden kokonaisansioita ja täten myös veroprosenttia.

Se on helppoa, jos joku pystyy päättämään, että "Jaha, 8 tuntia on täynnä, lähden kotiin eilä pomolla ole siihen mitään sanomista." Itse olen sellaisessa duunissa, että päivisin olen atk-tukihenkilönä ja koodarina ja iltaisin asennan koululuokkiin ohjelmistoja seuraavan päivän kursseja varten. Töissä olen juuri niin pitkään että seuraavan aamun kaikki kurssit on asennettu ja saan saman x euroa per tunti tein työtä klo 14 päivällä tai klo 3 yöllä. Ei viikonloppulisää tai ylityökorvausta.

Mixu sanoi:
Se on helppoa, jos joku pystyy päättämään, että "Jaha, 8 tuntia on täynnä, lähden kotiin eilä pomolla ole siihen mitään sanomista." Itse olen sellaisessa duunissa, että päivisin olen atk-tukihenkilönä ja koodarina ja iltaisin asennan koululuokkiin ohjelmistoja seuraavan päivän kursseja varten. Töissä olen juuri niin pitkään että seuraavan aamun kaikki kurssit on asennettu ja saan saman x euroa per tunti tein työtä klo 14 päivällä tai klo 3 yöllä. Ei viikonloppulisää tai ylityökorvausta.

Se on vähän niinku ammatin/työpaikan valintakysymys. Minä en lähtisi noilla sun kuvailemillasi työehdoilla töihin ollenkaan....

Juulia_151 sanoi:
Vaimo tykkää varmaan hyvää kun saa olla aina yksin... lapsikin varmaan oppii ehkä tuntemaan isänsä... ainakin valokuvista nimeltä...

Tottakai on helpompaa jos voi ostaa kaiken mitä haluaa, mutta ei se tee sua onnelliseks...

Niin, heillä tosiaan on päällä asuntolainaa juuri rakennetusta omakotitalosta, että ei siinä auta jos jää makaamaan pitemmäksi aikaa kotiin. Laina ei lyhene itsestään. Hieman on kaverilla nyt tunnit vähentynyt mutta ei se koskaan tee alle 12h päivää. Se on ihan normaalia kuljetusalalla.

Kyllä kaveri ainakin on ihan onnellinen kun ei tarvi joka penniä laskea.
Tottakai onnellisuus tulee muualta mutta arkipäivän elämän onnellisuutta ja helppoutta edesauttaa kohtuutulot.

Eikä tämä kaveri saa vieläkään 2000€ enempää kuussa, autoetu sillä on ja löpökortti. Eli ei nekään valkopäämerikotkan munia syö tai joutsenen kaulaa...

Mixu sanoi:
Töissä olen juuri niin pitkään että seuraavan aamun kaikki kurssit on asennettu ja saan saman x euroa per tunti tein työtä klo 14 päivällä tai klo 3 yöllä. Ei viikonloppulisää tai ylityökorvausta.

Todellakin, ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa. (tässä tapauksessa ei maksa...)

Ryhdistäydy, mies, ja vaihda maisemaa jollei työehdot parane!

lepex sanoi:
Niin, heillä tosiaan on päällä asuntolainaa juuri rakennetusta omakotitalosta, että ei siinä auta jos jää makaamaan pitemmäksi aikaa kotiin. Laina ei lyhene itsestään. Hieman on kaverilla nyt tunnit vähentynyt mutta ei se koskaan tee alle 12h päivää. Se on ihan normaalia kuljetusalalla.

Kyllä kaveri ainakin on ihan onnellinen kun ei tarvi joka penniä laskea.
Tottakai onnellisuus tulee muualta mutta arkipäivän elämän onnellisuutta ja helppoutta edesauttaa kohtuutulot.

Eikä tämä kaveri saa vieläkään 2000€ enempää kuussa, autoetu sillä on ja löpökortti. Eli ei nekään valkopäämerikotkan munia syö tai joutsenen kaulaa...

Mutta on se silti miusta vähän hassua että jos kolme ihmistä ei tuolla rahalla pärjää kuussa. Miun äiti on ollu yksinhuoltaja siitä asti kun miun velipuolien isä kuoli kun pojat oli 10 ja 9 (ovat minnuu 15 ja 14 vuotta vanhemmat). Kuukausitulot n.1000€/kk, nykyään hiukan enemmän. Äiti on kasvattanu 3 lasta ja maksanu asunto- ja autolainat ihan yksin. Miun isä ei ollu kuvioissa kovin kauaa, eikä siitä sillonkaan rahallista apua ollu. Ehkä mie en oo aina saanu ihan kaikkee mitä oon halunnu, mutta ei miulta kyllä mitään tarpeellista oo puuttunukaan. Enkä todellakaan koe jääneeni mistään paitsi.

Huomasinpas tälläisen vanhan ketjun, mikä jäi kesän alussa huomaamatta. Vielä toistaiseksi opiskelijana, mutta kesällä tuli tehtyä ensimmäistä kesää "oman alan hommia", työviikko periaatteessa 38,25h, käytännössä ~40h. Sitten jotkut viikot oli sellaisia ~90h. Pisimmät "päivät" 27,5h.

Suositut

Back
Ylös Bottom