Käytiin koulun kanssa salilla..

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
tottakai saattaa tulla jotain kipuja jos heti ekalla kerralla tekee paljon jotain liikettä.

Koulun kanssa olin salilla, enkä ollu alottanu vielä itsenäisesti salilla käymään. Tein vähän kaikkee, PAITSI PENKKIÄ (for real), hauista lähinnä ja seuraavina päivinä olikin sitten vaikeuksia saada takkia päälle kun ei kädet menny suoriks :D Sama tisseissä, hiero niitä vähän niin ai että teki nannaa :D

Kun menin ekan kerran salille koulusta, siellä oli joku voimanostaja opastamassa... no tehtiin kyykkyä, riveä, mavea, penkkiä ja ylätaljaa. Sain kyllä sellaset kivut joka paikkaan, en sillon ees tienny että johonkin reiteen, pohkeeseen, latsiin ja haukkaan VOI sattua niin paljon seuraavana päivänä. Salitouhut jäi siihen yhteen kertaan siltä erää.

Nykyään harmittaa että jäi, olis pitäny olla vähemmän mukavuudenhaluinen. :) :evil:

Muistan ekan kerran salilla varsin hyvin. Kaverit muistutteli muutaman kerran, että vedä ihan kevyesti vaan, kun on eka kerta eikä lihakset ole tottuneet tuollaiseen. No omasta mielestäni naurettavan kevyesti koitin vähän kaikkia liikkeitä salilla. Aamulla en saannut koulureppua edes selkään....

Flunssan takia pidin sellasen viikon tauon.1 kevyt reeni alle ja eilen se kova reeni. Ja tänään.. tuntuu niin pirun hyvältä :thumbs:

Viikon taukokin riittä ainakin mulla että ne paikat tulee kipeäksi reenistä. Saatisitten kun muistaisi vain sen ekan salikokemuksen, voi niitä kipuja :)

Sain pohkeet niin kipiäks että en voinu kävellä :D venyttelya 5 min välein niin sain sen kivun pois 3 päivässä :D

Homojen hommaa se on.
Tarkennetaan vähänsen eli itse en venyttele enkä kärsi lihaskivuista.

Kannattaisi, ei ole kiva olla jonkun ajan päästä tönkkö kuin jääpuikko, liikkuvuus kärsii aika kivasti. Lisäksi loukkaantumisriski kasvaa kun ei venyttele.

Seuraavan tai seuraavien päivien kipeys helpottaa huomattavasti yksinkertaisilla konsteilla:

-Lämmittely ennen treenia (vaikka kuntopyörä tai soutulaite ~5min tai niin kauan, että lämpiää). Estää myös venähdyksiä yms. kun ei ala kylmiltään riehumaan ja lihakset ovat jo totutelleet tulevaan rasitukseen.
- Kunnon venyttely ennen treeniä. Itse venyttelen koko kropan, vaikka tekisin esim. pelkkiä jalkoja. Kestää ehkä 10-15 minuuttia.
- Kevyt venyttely vähän treenin jälkeen vaikka kotona. Itse en tykkää venytellä välittömästi treeni jälkeen.

Venyttely poistaa kipuja, mutta lisää myös notkeutta, mikä helpottaa huomattavasti joidenkin treeniliikkeiden tekemistä. Liikeradoista ja suoritustekniikasta tulee puhtaampia, kun jumissa olevat lihakset eivät pistä koko ajan vastaan pienimmässäkin taivutuksessa. Ja oikea tekniikka tietysti johtaa vähempiin loukkaantumisiin. Sen näkee ihan silmällä, miten jotkut pystyy tekemään liikkeitä rennolla, sujuvalla tyylillä riittävän notkeuden seurauksena.

Aika monesti näkee kuntosalilla tyyppejä, joilla on lihakset ihan jumissa (ns. rautakangen nielleitä), jotka ryntää suoraan pukukopista repimään niitä rautoja. Kannattaisi ihan itsensä takia pitää edes jonkinlainen venyttely mukana treeniohjelmassa. Helpottaa elämää kummasti.

Viimeksi muokattu:
Aika monesti näkee kuntosalilla tyyppejä, joilla on lihakset ihan jumissa (ns. rautakangen nielleitä), jotka ryntää suoraan pukukopista repimään niitä rautoja. Kannattaisi ihan itsensä takia pitää edes jonkinlainen venyttely mukana treeniohjelmassa. Helpottaa elämää kummasti.

Hävettääi, olen oikeasti kuin rautakangen niellyt. Vanhemmat saavat melkeenpä kyynerpäät maahan (yliliikkuvat selät) ja itse hyvä jos 10cm päähän maasta pääsen taivuttua. Kyykyssä, SJMV ja kulmasoutu tangolla on vaikeata huonon liikkuvuuden kanssa.

Heittäkääs joku simppelit ohjeet venyttelyyn, jos joku niitä tätä kautta sattuis ettimään.:kippis1:

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom