Käytetyn auton osto. Hintahaarukka 10-15 000e

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
15.9.2005
Viestejä
595
Ikä
39
Tarkotus ois lähiaikoina ostaa itelle uusi auto ennen kun vanha hajoo tien päälle. Hintahaarukka sais olla siinä 10-15 00e tuntumassa. Mitään tiettyä merkkiä en ole valinnut. Sen verran tiedän että en halua farkkua enkä mitään erityisen pientä kolmiovistakaan. Kysymyksiä aiheesta olisi loputtomasti, koska olen niin noviisi näissä jutuissa, tässä niistä muutama tärkein:

Mikä merkillä on paras hintalaatusuhde? Millä huonoin? Kun näytillä kaverilleni suht sopivan näköisen bemarin kuvan hän sanoi että bemarit kannattaa unohtaa samantien, on kuulemma toi hintalaatusuhde aivan perseestä, onko totta? Onko muilla "luksunautoilla" hyvä hintalaatusuhde (esim audi ja mersu)?

Tuleeko luksusautojen ylläpito kuinka paljon kalliimaksi kuin normimerkkien?

Vaihtoautokaupasta vai yksityiseltä (autotohtorin kautta tietty)? Sen verran oon selannu lehtiä että olen huomannut että kaupassa autot ovat aivan selvästi kalliimpia kuin yksityisiltä? Jos ostaa noin 5v vanhan täydellisesti huolletun auton kannattaako 2v tain 30 000km vakutuuksesta maksaa montaa tonnia?

Onko totta että jos huollot on kunnossa niin ajotuilla kilsoilla ei ole niin paljon väliä? Kannattaako ostaa 5v vanhva auto jolla on ajettu yli 200 000km, 300 000 km?

Mikä on paras kautta vaihtoautoliike pk-seudulla tai sen lähistössä? Delta-autoko?

Mitä kaikkea kannattaa muistaa tai ottaa huomioon käytetyn auton ostossa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
syöttösika sanoi:
Mikä merkillä on paras hintalaatusuhde? Millä huonoin? Kun näytillä kaverilleni suht sopivan näköisen bemarin kuvan hän sanoi että bemarit kannattaa unohtaa samantien, on kuulemma toi hintalaatusuhde aivan perseestä, onko totta? Onko muilla "luksunautoilla" hyvä hintalaatusuhde (esim audi ja mersu)?
Tuleeko luksusautojen ylläpito kuinka paljon kalliimaksi kuin normimerkkien?
Huonoimmat:Audi, mersu ja bmw.

Kalliit varaosat, huolto ja vakuutukset.
Kestäviä autoja varmasti on, mutta näissä maksaa merkki paljon.

Parhaimmat: vw, toyota.

Tekniikka on takuuvarmaa, huolettomia kilometrejä, huolto suht halpaa ja paras huoltoverkosto (toyota).

Vaihtoautokaupasta vai yksityiseltä (autotohtorin kautta tietty)? Sen verran oon selannu lehtiä että olen huomannut että kaupassa autot ovat aivan selvästi kalliimpia kuin yksityisiltä? Jos ostaa noin 5v vanhan täydellisesti huolletun auton kannattaako 2v tain 30 000km vakutuuksesta maksaa montaa tonnia?
Ei kannate maksaa montaa tonnia vakuutuksesta. Itse ostan liikkeestä kuluttajasuojalain takia, jos autoon tulee jotain voimansiirtoon tai vaihteistoon liittyen, niin liikkeen kanssa pystyy neuvottelemaan korjauksista.
Jos yksityiseltä ostat, niin saat tod.näk halvemmalla, mutta käytä autoa tosiaan Autotohtorilla.
Onko totta että jos huollot on kunnossa niin ajotuilla kilsoilla ei ole niin paljon väliä? Kannattaako ostaa 5v vanhva auto jolla on ajettu yli 200 000km, 300 000 km?
n. 100-170tkm on kohtuullinen ajomäärä vanhalle autolle, mikäli merkkinä EI ole Peugeot, renault, tai Opel. Sataan tonniin mennessä on kaikki tyyppiviat jo korjattu yms.

Ajokilometrien määrän vaikutus autonkuntoon riippuu monesta eri tekijästä, kuten merkistä, ajotyylistä ja ajosta.

Yleissääntönä: älä osta 5v vanhaa autoa, jolla on ajettu yli 200tkm.

Mikä on paras kautta vaihtoautoliike pk-seudulla tai sen lähistössä? Delta-autoko?
Delta-autossa on ainakin todella edulliset korkotarjoukset.



Jos yhtään järkeä haluat käyttää auto-ostoksessa, niin Toyota Avensis, vw bora tai golf :)
 
Zone-sarja -42%
Jos (ja kun) esim 5v vanhan audin saa suunnilleen samaan hintaan kuin esim samanikäisen volkkarin, niin oletko silti sitä mieltä että audia ei kannata hankkia. Noita lehtiä kun selaa niin noiden merkkien välillä ei välttämättä ole juuri ollenkaan hintaeroa. En sitten tiedä johtuuko se siitä että esim audin omistaja haluaa vain nopeasti eroon autosta vai siitä että autolla on vedetty kuperkeikkaa . Tollastahan ne ei välttämättä kerro siinä ilmotuksessa...

Mitä mieltä olet n5v vanhojen autojen automaattivaihteista. Tästäkin olen nimittäin kuullut eriäviä mielipiteitä. Jotkut sanovat että noin uusien autojen automaatit eivät reistaile enää juuri ollenkaan ja sen takia sellaisen hankkiminen ei siis ole mikään riski ja toiset sanovat taas että automaatit ovat edelleenkin epävarmoja ja kehottavat hankkimaan mielummin manuaalin. Mikä on sinun kokemuksesi uusista automaateistä, kannattaako hankkia vaiko eikö?
Ja jos nyt tollasen automaatin aion hankkia niin osta sellaisen vanhanaikasen enkä sellaista uutta puolautomaattia, jossa robotti käyttää sitä kytkintä tuskastuttavalla viivellä.
 
syöttösika sanoi:
Jos (ja kun) esim 5v vanhan audin saa suunnilleen samaan hintaan kuin esim samanikäisen volkkarin, niin oletko silti sitä mieltä että audia ei kannata hankkia.
Unohdin: Audissa ja vw:ssa on aika pitkälti sama tekniikka. Tosin Audin moottoreissa yleensä on reilummasti potkua. Jostakin olen vain kuullut, että Audissa on kalliimmat huollot,vakuutukset yms, kannattaa tutkia asiaa. Toisaalta herää kysymys, että kannattaako ostaa kolmiovinen audi, jos samalla rahalla saat pari vuotta uudemman esmes. Toyota Avensiksen?



Mitä mieltä olet n5v vanhojen autojen automaattivaihteista. Tästäkin olen nimittäin kuullut eriäviä mielipiteitä. .
En ole itse omistanut automaattivaihteistoista autoa. Korjaushan niissä maksaa sen 10x enemmän mitä normivaihteistoisen. Jos nyt jotain pitää sanoa, niin en lähtisi ostamaan am-vaihteistoista autoa, jolla ajettu 150tkm.
 
Aika pitkälti samaa mieltä ace-00- kanssa, itse katselisin varmaan jotain 99-00 avensista ilmastoinnilla, niitä näyttää tohon haarukkaan löytyvän, sellaisesta kun pääset sitten myöhemminkin vielä helposti eroon.
Paras/ huonointa vaihtoautoliikettä ei varmaan olekaan, jos ei lasketa jobbariliikkeitä mukaan. Jokaisella on korkotarjouksia yms. ja se on vaan sitten alennuksesta pois se sama raha. Jos päädyt liikkeeseen, niin pyydä vaikka nähdä tulotarkastuslomake, melkein jokainen liike niitä käyttää, siitä näät mitä autossa on ollut, kun se otettu vaihtoon. Kannattaa myös tsekkaa rek. otteesta kauanko auto on ollut kyseisessä liikkeessä, mitä enemmän päiviä sitä varmemmin saat hintaa alas.
Ja jos päädyt johonkin japanilaiseen, niin en lähtisi erikseen "takuusta" maksamaan, jos johonkin muuhun niin kannattaa jo harkita.
 
Joo, halvat japsit on parhaita jos ulkonäkö ei haittaa. Lisäisin Toyotan perään Nissanin. Ruma kuin piru mutta toimiva ja käyttövarma sekä halpa. Uudenkarhean Primeran saa 14-15000 eurolla.
 
Tolla hintahaarukan loppupäällä voisit saada VAG-konsernin 1.8T-koneellisen menopelin. Loistavia pelejä.
 
ace-oo- sanoi:
En ole itse omistanut automaattivaihteistoista autoa. Korjaushan niissä maksaa sen 10x enemmän mitä normivaihteistoisen. Jos nyt jotain pitää sanoa, niin en lähtisi ostamaan am-vaihteistoista autoa, jolla ajettu 150tkm.

Mutta automaattivaihteisella on yksi etu. Kestoikä on pidempi kuin manuaalin. Pitää ottaa huomioon, että manuaalilaatikoiden pahin vihollinen on ihminen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tossa paras auto hintalaatusuhteeltaan. Saksassa esim. maksaa saman verran uutena kuin Audi A4. Mg-Roverin konkurssin jälkeen noita on saanut tosi halvalla, uusistakin melkein puolet pois.


0-100km/h 7,3 sek


http://www.mobile.de/SID4N-1bTY-Yf.hbuCzq7Fn6A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1130847367A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B46%81D-t-vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100E17300BzsCPKWBZSHinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=4&id=11111111186083987&


Jos ylläoleva linkki ei toimi, niin tässä uudempaa korimallia kotisivuilta:

http://www3.mg-rover.com/mg_GB_en/static/node15281.html
 
Noista automaattivaihteista vielä. Tuntuu olevan asia vähän sillä tavalla että useimmilla ei automaattivaihteisto tule kuulonkaan vain sen takia että sellaista ei ole ikinä ollut. Eli vaikuttaisi vähän turhilta ennakkoluuloilta. Tänään duunissa juttelin muutaman hepun kanssa jotka ovat (ja joidenka perhe on) ajanut paljonkin automaatilla ja he kyllä suosittelivat sitä, varsinkin 5v ja sitä nuorempiin autoihin. Sanoivat että paljon todennäköisemmin se manuaalivaihteisto hajoaa, varsinkin ahkerassa kaupunkiajossa, kuin hyvä automaatti. Jos automaatti olisi niin riskialtis kuin mitä monet antavat ymmärtää niin miksi niin monissa taxeissa on sellainen? Luulisi että taksifirmat vaihtaisivat pois nopeasti automaattivaihteisesista autoista jos niistä koituisi jatkuvasti monen tonnin laskuja.

Niin, ja auton ulkonäöllä on myös minulle väliä. Jos aion käyttää noin paljon rahaa autoon haluan sen olevan sitten sellainen ostos johon voin oikeasti olla tyytyväinen, ja mielellään monta vuotta. Esim kaikki näkemäni fiatit ovat poissa laskuista vaikka ihan pelkästään sen takia että ovat niin susirumia. Tietenkään se ulkonäkö ei ole se tärkein asia, vain yksi tärkeä kriteeri muiden joukossa.

Tällä hetkellä olisi suunnitelmissa että käyn tällä viikolla jossain autokaupassa (luultavasti delta-autossa) koeajamassa kaikki vähääkään varteenotettavat vaihtoehdot, mutta auton osta kuitenkin yksityiseltä. Mielestäni aivan turha maksaa monta tonnia sellaisesta vakuutuksesta mitä todennäköisesti en tarvitse, ja jos autoon tuleekin jotain vikaa niin se ei silti ole sanottua että se vakuutus niitä korvaisi. Noissa kun tuppaa olemaan kaikenlaisia porsaanreikiä kuluttajien kusettamiseksi.

Tällä hetkellä varteenotettavia vaihtoehtoja ovat audi, toyota ja volvo. Harkitsen vielä kuitenkin myös bemaria ja nissania. Muutkaan merkit ei ole kokonaan poissa laskuista, mutta noi merkit on herättäneet eniten mielenkiintoa
 
En jaksanut lukea koko threadia läpi,mutta kait saan sanoa omat mielipiteet.Jos sulle kelpaa joku toyota jne.,saat 15t eurolla melkein uuden.Merkki ja erikoisautot maksaa,tolla rahalla saat jonkun vanhan romun.Lisäksi(joku kai on maininnut jo)toyotaan tms. on varaosat halpoja ja korjaus yksinkertaista.Se pitää paikkansa,että ajokilometrejä ei kannata pitää minään ostoperusteena.Autolla voi ajaa yhden kilometrin,jos joku pettää ja öljyt vuotaa pois,ni kone kaput.Ja jos taas huolehtii säännöllisistä huolloista jne. ja käyttää kunnon öljyjä,auton motti ei kulu paljoakaan siellä 200-300tkm ajossakaan.Tutki mieluummin edelliset omistajat ja huoltohistoria,kuin tuijota sitä mittarilukemaa.Tuontiautoissa ongelma se,että huoltokirja on aika helppo väärentää ja lyödä vaan leimoja.Jos harkitset tuontiautoa,selvitä onko sellaisia korjaamoja edes olemassa,mitä leimoissa lukee ja katso,onko kaikki samalla leimasimella lyötyjä.
 
syöttösika sanoi:
Jos automaatti olisi niin riskialtis kuin mitä monet antavat ymmärtää niin miksi niin monissa taxeissa on sellainen? Luulisi että taksifirmat vaihtaisivat pois nopeasti automaattivaihteisesista autoista jos niistä koituisi jatkuvasti monen tonnin laskuja.
Takseilla on yleensä tosi uusia autoja, ja autojen vakuutukset kyllä kattaa sen ajan mitä ne niillä ajaa. Varsinkin jos kyseessä on voimansiirtoon tai vaihteestoon liittyvät asiat.

Mukava niillä on ajaa, ei siinä mitään. Jos automaattilaatikkoista autoa katselee, niin syytä olisi ostaa vääntävä kone. En usko, että 1.6litran koneella on nautinto ajella automaatilla.

Kia Cerato uutena voisi olla myös varteenotettava vaihtoehto, tykkäsin itse sen ajotuntumasta ja ulkonäöstä, eikä korko ole tosiaan paha. Mietin itse juuri, että vaihdanko muutama kuukausi sitten ostamani toyota avensiksen (98,aj175tkm, josta minä ajanut noin15 ) siihen, ja makselen lainaani edullisimmilla koroilla. Takuu siinä on aivan loistava, joka kattaa ihan kaiken.
Tiedä sitten kuinka arvo noilla pysyy.
 
Toi tojota on kyllä aika vahvoilla joo. Vaikee sanoo vielä mitään ku en oo ajanu koko elämäni aikana kuin noin kahdeksaa henkilöautoa ja niistä neljä on ollut nissan sunnyjä.
En tiedä mitä tolla tarkotatte kun sanotte että 15t saa melkeen uuden. Mitä itse olen kattonut niin uuden tojotan hinnaksi tulisi lähemmäksi 25t kuin 15t.
Olen saanut sellaisen käsityksen että on paljon järkevämpää ostaa ns sisäänajettu auto jossa on määräaikaishuollot tehty. Noiden jälkeen kun laskee niin hintaa tulee parin vuoden aikana huomattavasti vähemmän kuin uudella autolla.
 
Automaatti on mukava ja kyllä se kestää, kun muistaa vaan vaihtaa siihen öljyt ja suodattimen määräajoin. Huhut automaatin korjauksen kalliudesta on suhteellista. Merkkiliikkeessä maksaa varmasti, mutta osaavissa automaattihuolloissa voi päästä murto-osahinnalla. Korjataanko edes manuaalilaatikoita vai vaihdetaanko vain kokonaan uusi tilalle?

Itse ostin aikoinanin tuosta hintahaarukasta vm96 jenkkiauton. Ei se ehkä ole ihan uusi, mutta ajomukavuus on todella hyvä ja varusteita piisaa. Ajotietokone, ilmastointi, kaikki ikkunat sähköllä, lämpiävät sähköpeilit, edessä 8-suuntaan säätyvät sähköpenkit, sähköpenkin asennot ja peilien asennot voidaan tallettaa avaimenperiin, jossa on myös keskuslukitus tai muistipaikkoihin kuskin ovessa (2kpl) (kahdelle kuskille valmiit säädöt penkille ja peileille kun avaat keskuslukituksen), ajonestolaite, sisävaloja autossa on joka paikassa, samoin takakontissa ja jopa konehuoneessa on 2 valoa, vakionopeudensäädin, ulkolämpötila, kompassi, tilttiratti, kaikkialla nahkaverhoilu, myös kojelaudassa, jalopuukoristeet, kaikki ikkunat sävylaseja, etu ja takalasissa lämmitys,taustapeili tummenee automaattisesti, jos takana ajavan ajovalot häikäisevät, lohko-ja sisälämppäri ja vaikka mitä :)

Nuo varusteet jos rykäsee vaikka saman vuosimallin bemariin, niin voi hinta pompsahtaa?

Jos kulutus huolettaa, niin ehdottomasti Toyota. Meillä on kakkosautona pieni Toyota ja on kyllä todella vähän ollut mitään korjattavaa, pelkästään normaaleja huoltoja ja bensaa vie niin vähän että ykkösautoa naurattaa :)

Itse olen päässyt huolloissa todella halvalla, koska teen kaikki huollot itse. Jenkkiautoon tilaan enimmäkseen osat suoraan rapakon takaa, koska ne saa sieltä 1/3-osaan verrattuna Suomen hintoihin. Toyotan huolto-osat tosi edullisia ja varmasti löytyy varaosia tarvikeliikkeistä.
 
Hyvägeeni sanoi:
orjataanko edes manuaalilaatikoita vai vaihdetaanko vain kokonaan uusi tilalle?
Ei välttämättä kannata korjata jos paljon mittarissa, vähän ajettuja moottoreitakin saa autopurkaamoilta 500-600 eurolla.Vaihdelatiikolla lienee hintaa alle puolet moottorin hinnasta.

Eikös automaattilaatikon korjaus maksa about mansikoita, minun paras veikkaus on väh. 2000euroa, max 4000, keskiarvon osuessa 3001.9 euron kohdalle
 
ace-oo- sanoi:
Eikös automaattilaatikon korjaus maksa about mansikoita, minun paras veikkaus on väh. 2000euroa, max 4000, keskiarvon osuessa 3001.9 euron kohdalle

Tuttu joutui markka-aikaan korjauttamaan mondeon automaattilootan ja lasku oli muistaakseni hieman yli 12000 mk. Mansikoita tuolla rahalla olisi saanut ainakin sen 500 kg eli kallista on ;)
 
Hyvägeeni:kerros piruuttas mistä jenkkiautosta puhut ja mikä mylly siinä on?Ite tykkään jenkeistä ja bemuista molemmista.Pitää paikkansa,et jenkkiin saa halvemmalla varusteita.Nykyjenkit vaan ovat usein vähän pilipali-vehkeitä.Stratus,sebring jne...Mutta onhan niitä tosi hienojakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom