Käytetyn auton osto. Hintahaarukka 10-15 000e

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
niin ja sen verran vielä että takuu ajan ulkopuolella tunti veloitus on taas sama jokaisessa autossa korjaamoilla(tottakai). audissa ja volkkarissa tekniikka/kuluvat osat on periaatteessa lähes samat/samanlaiset, joten homma hoituu lähes samassa ajassa joten korjauskin on silloin lähes samanhintaista.



siinä olet oikeassa että audi on hieman klliimpi käytettynäkin kuin vw, mutta niinhän se on joka asiassa. brändi maksaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
neutraali sanoi:
siinä olet oikeassa että audi on hieman klliimpi käytettynäkin kuin vw, mutta niinhän se on joka asiassa. brändi maksaa.

Ja mistä tämä ero sitten tulee.. Omien kokemuksieni pohjalta Audit ovat paremmalla huolella kasattuja ja paljon äänettömämpiä kuin VW:t. Eli Audit eivät rämise saumoista ja muutenkin ovat todella äänettömiä sisään. Myöskään iän karttuessa ei niiden melutasot nouse pilviin ja yhäkään ei tunnu että kojelauta rämisisi niin maan perkeleesti. Ja tosiaan muutenkin auto on sellainen hiotumpi versio VW:stä ja siitä se hinta mielestäni muodostuu, mutta ei missään nimessä aiheetta!!!

Esimerkiksi täällä niin paljon kehutut toyotat ovat todella paljon äänekkäämpiä ja muutenkin huonommin viimeistellyn oloisia kuin VAG:n tuotokset. Sitä nitinää ja natinaa ja rätinää ja pauketta kun esiintyy jo alle vuoden ikäisissä Toyotissa niin ei mielestäni silloin voida puhua laadukkaasta autosta.
 
Zone-sarja -42%
Amerikan Jeesus sanoi:
Ja mistä tämä ero sitten tulee.. Omien kokemuksieni pohjalta Audit ovat paremmalla huolella kasattuja ja paljon äänettömämpiä kuin VW:t. Eli Audit eivät rämise saumoista ja muutenkin ovat todella äänettömiä sisään. Myöskään iän karttuessa ei niiden melutasot nouse pilviin ja yhäkään ei tunnu että kojelauta rämisisi niin maan perkeleesti. Ja tosiaan muutenkin auto on sellainen hiotumpi versio VW:stä ja siitä se hinta mielestäni muodostuu, mutta ei missään nimessä aiheetta!!!

Esimerkiksi täällä niin paljon kehutut toyotat ovat todella paljon äänekkäämpiä ja muutenkin huonommin viimeistellyn oloisia kuin VAG:n tuotokset. Sitä nitinää ja natinaa ja rätinää ja pauketta kun esiintyy jo alle vuoden ikäisissä Toyotissa niin ei mielestäni silloin voida puhua laadukkaasta autosta.
totta joka sana. lisäksi voisin sanoa että audi on vw:n "sporttisempi" versio ulkonäollisesti.

toyotan laatu käsitys luultavasti johtuu auton kestävyydestä. toyotat on todella kestäviä/varmoja autoja, mutta ajo ominaisuuksiltaan jää valovuosien päähän vag autoista IMO. esim uus koppanen corolla vs golf V, on melkoinen ero ajettavuudessa. vw kulkee kuin juna ja toyota on taas sellanen tuuli herkkä velmuilija ja muutenkin niin japsi kuin olla ja voi(lepsukka ajaa). toyotalle menee IMO pisteet sisutasta, mm koelauta on miellyttävämpi corollassa kuin golfissa.
 
Nyt on auton hankkiminen oikeasti alle viikon päässä ja tarvitsen nopeasti vastuksen yhteen kyssäriin

Maksan n100€ (lohkolämppärin hankintahinta) siitä että saan lohkolämppärin passattiini. Kannattaako maksaa vajaa 100€ lisää että saan mahdollisuuden laittaa sisätilan lämppärin autoon?
Paljon on sisätilan lämmittimen haarotinsarjan hinta? Meinaan sitä että kannattaako mielummin ite asentaa
 
syöttösika sanoi:
Nyt on auton hankkiminen oikeasti alle viikon päässä ja tarvitsen nopeasti vastuksen yhteen kyssäriin

Maksan n100€ (lohkolämppärin hankintahinta) siitä että saan lohkolämppärin passattiini. Kannattaako maksaa vajaa 100€ lisää että saan mahdollisuuden laittaa sisätilan lämppärin autoon?
Paljon on sisätilan lämmittimen haarotinsarjan hinta? Meinaan sitä että kannattaako mielummin ite asentaa

Defan ja Calix:n haaroitussarjat ovat noin 50-80€ johtojen pituuksista riippuen.
 
Osta vaikka uus yaris tms. jos tilan tarpeeseen riittää tuo muunneltavuus. Eihän tuo mikään laiva ole, mut jos et matkaa aja työkses, etkä isoja laatikoita kuljettele päivittäin, niin kai tuollakin pärjäilee. Uusi on kuitenkin aina uusi!

Edit: Neutraali: Itte ainakin duunissa paljon corollan farkull aajaneena voin todeta, ettei se ajettavuudeltaan juuri golf variantille häpeä.
 
Syöttösika:

Käypäs koeajamassa myös jokin Bora- mallistosta... Ei niin pieni, kuin golf, muttei niin lohjake, kuin passat...

Itselläni ollut sellainen 2 vuotta ja vielä ei mitään huomauttamista ole ollut... huollot oon suorittanut ajallaan.. vm. 99.. Ajettu nyt noin 204 000... joista itse oon ajanut about 70000. 1.6-litranen liikkuu n. 105 hepalla
yllättävän ketterästi, vaikka aika iso auto onkin...
 
oon niitä boriakin katellu, mutta tota passattia on enempi myynnissä ja tää on muutenki ihan 1# vaihtoehto mitä on vastaan tullu. Oon katellu noita myynti-ilmotuksia kohta 3kk ja pitää vaan pitää pokka ja uskaltaa ostaa se auto, alkaa vähitellen kyllästyttämään nettiauton sivujen selailu.

Onko muilla kokemuksia miten webastoton auto kestää suomen talvea? Tällä hetkellä ei ole varaa webastoa siihen ostaa (makso vw liikkeessä 1300 ja risat) mutta jotku on pelotellu että kiisselikone ei käynnisty edes 10 asteen pakkasessa. Autokauppias sano että ei näillä pituusasteilla ole mitään ongelmaa, mutta sehän nyt on selvä että se kauppias niin sanoo
 
syöttösika sanoi:
oon niitä boriakin katellu, mutta tota passattia on enempi myynnissä ja tää on muutenki ihan 1# vaihtoehto mitä on vastaan tullu. Oon katellu noita myynti-ilmotuksia kohta 3kk ja pitää vaan pitää pokka ja uskaltaa ostaa se auto, alkaa vähitellen kyllästyttämään nettiauton sivujen selailu.

Onko muilla kokemuksia miten webastoton auto kestää suomen talvea? Tällä hetkellä ei ole varaa webastoa siihen ostaa (makso vw liikkeessä 1300 ja risat) mutta jotku on pelotellu että kiisselikone ei käynnisty edes 10 asteen pakkasessa. Autokauppias sano että ei näillä pituusasteilla ole mitään ongelmaa, mutta sehän nyt on selvä että se kauppias niin sanoo

No ok, jos Passat on enemmän mieleen... :)

No aivan varmasti lähtee käyntiin. Sekä bensa että diesel... saa olla yli 30 astetta pakkasta, et tulee edes ongelmia... Lohkolle vaan lämpöä, niin lähtee ku palmun alta säällä ku säällä... (Hmm... pitäsköhän pyrkiä johonkin vw:n liikkeeseen töihin...?)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
syöttösika sanoi:
Onko muilla kokemuksia miten webastoton auto kestää suomen talvea? Tällä hetkellä ei ole varaa webastoa siihen ostaa (makso vw liikkeessä 1300 ja risat) mutta jotku on pelotellu että kiisselikone ei käynnisty edes 10 asteen pakkasessa. Autokauppias sano että ei näillä pituusasteilla ole mitään ongelmaa, mutta sehän nyt on selvä että se kauppias niin sanoo

Webastot ei yleensäkään kauhean hyvin tunnu kestävän, ainakin mitä tässä asiakkaiden juttuja kuuntelee, niin iso osa Webastoista tarvii remonttia liian usein.
Akkuja tuntuu paukkuvan myös aikamoiseen tahtiin, koska moni ajaa sen 10 km työmatkan, jona aikana akku ei ehdi lähteä kunnolla latautumaan ja Webasto kuitenkin syö sitä virtaa aikalailla. Mazdan, Saabin ja Toitsin dieselit on ainakin toiminut ihan hienosti ilman webastoakin, mutta pösöissä oli ainakin se ongelma, että eivät oikeasti ruvenneet lämpeämään millään ilman webaston asentamista.
Kannattaa muuten tarkistaa sieltä VW:lta, että onko siellä jo esim. Eberbräschen valmiina, joka vaan vaatii kellon lisäyksen, jolloin pääset puolta halvemmalla ? Ainakin muutamalla automerkillä on siellä jo lämmityslaite valmiina, mutta ei Suomessa sopimusta ko. laitteen valmistajan kanssa, joten myydään Webasto kokonaisuudessaan, vaikka alkuperäisen laitteen kellon lisääminen riittäisi.
 
enceli, ostan auton vaihtoautoliikkeestä, en vw jälleenmyyjältä. Onko tuo eberbräschen joka eri valmistajan webastoa vastaava laite?
 
oon ollu erittäin tyytyväinen!!
laitoin sen tonne "autosi" trediin (vai mikä sen nimi nyt oli)

Eli uusi billikka on VW Passa 1.9tdi autom. 98, ajettu 103t, autom ilmastointi

Ainoa pikkanen miinus on että tässä on uuden akun osto vissiin lähellä. Tässä kun kävi sellanen juttu että tossa pari kk sitte lähin nissanillani pakittamaan ottamatta lämppärinjohtoa irti tolpasta ja siitä seurauksena pistoke lähti puoliksi irti tolpasta ja ekaa kertaa kun laitoin uuden passattini kiinni tolppaan en tohkeissani muistanut runnoa pistoketta sisään ja sen takia se ei pelittänyt ja kun sitten seuraavana aamuna yritin lähteä salille (pakkasta n.22 astetta) niin ei mitään toivoakaan että se olisi käynnistynyt. Kaapeleillakin piti pumpata kaasua varmaan yli 5min ennen kuin lähti käyntiin.
Minulle sanottiin että ton auton pitäisi vielä reilu 20asteen pakkasessa lähteä käyntiin ja akku on vain vanhuuttaan alkanut tyhjentymään. Onneksi uusi akku ei maksa kuulemma kuin n100€.

On se vaan aika harppaus hypätä kuustoistavuotta vanhasta sunnystä tohon autoon, toivotaan vaan että kyseessä on hyvä yksilö ja edessä olisi kilsoja vielä puolisen miljoonaa
 
Aivan offtopic,mutta jos aatellaan,että 98-mallisella dieselillä on ajettu 103 tkm,niin ei sitä välttämättä oo ostettu edullisten kilometrien takia.Sen verran vähän tulee laskennallisesti kilsoja vuotta kohden,
 
Eiköhän se haba78 edellistä omistajaa tarkoittanut ;) Kyllä se 25-30 tkm. olis hyvä saada vuodessa mittariin, jos diiselillä ajelee (olettaen, että yks prioriteetti on taloudellisuus).
 
Juu kuulostaa aika pieneltä tuo luku, mut jos ko. henkilö on vaan tykännyt passatin turbodiiselistä. ihan kiva pelihän se on. Oliko muuten sedan? Paljon maksoit? Faktat ruutuun!!! :D
 
Jep,juuri tota tarkotin,mitä Antza sano.Jos kaikki metrit autossa tallella,ja hyvin huollettu,niinku varmasti onkin,niin hyvän pelin sä tosta sait.
 
ace-oo- sanoi:
Huonoimmat:Audi, mersu ja bmw.

Kalliit varaosat, huolto ja vakuutukset.
Kestäviä autoja varmasti on, mutta näissä maksaa merkki paljon.

Anteeksi vain mutta tuon kyllä:anssi:
Monet osat ovat mersuun halvempia kuten toyotaan
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom