- Liittynyt
- 15.9.2005
- Viestejä
- 595
- Ikä
- 39
on sedan, maksoin 15700e. Sain vaihhossa tonnin siitä vanhasta matopurkista (eli satasen enemmän kuin millä ostin)
lisätään vielä toinen onkelma mikä autossa on.
Eli näillä 20 asteen pakkasilla automaatti toimii todella laiskasti, kun mennään esim vain 40km/h ja laitan tallan pohjaan tuntuu siltä että mitään ei tapahdu. Aivan kuin ajaisi nissanilla viisi satakiloista jamppaa kyydissä.
Oikeastaan toikaan ei hirveesti haittaa, mutta haluaisin tietää että kärsiikö vaihdelaatikko tästä rääkistä ja voiko ongelmaan vaikuttaa jollain öljyjen vaihdolla yms
antzalle: lueskelin noita diisselin kannattavuusjuttuja ennen auton ostoa ja monien "asiantuntijoiden" juttujen perusteella se ei välttämättä ole ihan niin yksinkertaista että autolla kuin autolla pitäisi ajaa 20t/vuosi jotta diiseli kannattaisi. Yleinen ongelmahan noissa laskelmissa on se että niissä oletetaan diiselikoneen arvon nollautuvan auton oston ja myynnin välillä. Tämähän ei pidä paikkaansa. Lisäksi lasketaan monesti että diiselistä joutuu pulittamaan pari tonnia enemmän, ja tämäkään ei välttämättä pidä paikkaansa. Tämä auto oli yksi edullisimmista vaihtoehdoista myös bensakoneisiin verrattuna.
Lisäksi jossain artikkelissa oli käytetty esimerkkiautona juuri tota mun autoa ja siinä sanottiin että diiseli tuli kannattavammaksi 3 vuoden aikana ajoi sitten minkä verran tahansa.
lisätään vielä toinen onkelma mikä autossa on.
Eli näillä 20 asteen pakkasilla automaatti toimii todella laiskasti, kun mennään esim vain 40km/h ja laitan tallan pohjaan tuntuu siltä että mitään ei tapahdu. Aivan kuin ajaisi nissanilla viisi satakiloista jamppaa kyydissä.
Oikeastaan toikaan ei hirveesti haittaa, mutta haluaisin tietää että kärsiikö vaihdelaatikko tästä rääkistä ja voiko ongelmaan vaikuttaa jollain öljyjen vaihdolla yms
antzalle: lueskelin noita diisselin kannattavuusjuttuja ennen auton ostoa ja monien "asiantuntijoiden" juttujen perusteella se ei välttämättä ole ihan niin yksinkertaista että autolla kuin autolla pitäisi ajaa 20t/vuosi jotta diiseli kannattaisi. Yleinen ongelmahan noissa laskelmissa on se että niissä oletetaan diiselikoneen arvon nollautuvan auton oston ja myynnin välillä. Tämähän ei pidä paikkaansa. Lisäksi lasketaan monesti että diiselistä joutuu pulittamaan pari tonnia enemmän, ja tämäkään ei välttämättä pidä paikkaansa. Tämä auto oli yksi edullisimmista vaihtoehdoista myös bensakoneisiin verrattuna.
Lisäksi jossain artikkelissa oli käytetty esimerkkiautona juuri tota mun autoa ja siinä sanottiin että diiseli tuli kannattavammaksi 3 vuoden aikana ajoi sitten minkä verran tahansa.