Käykö mimmit säännöllisesti hierojalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja angelo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tuli tällanen mieleen, kun itse kävin eilen elämäni ENSIMMÄISESSÄ hieronnassa. Oon kyllä ollut tietoinen siitä, että hierojalla olis hyvä käydä 3-4 viikon välein, etenkin jos treenaa. Vasta eilen hierojan kanssa juteltuani tajusin kuitenkin, miten tärkeästä asiasta on OIKEESTI kysymys. Mullakin oli selässä vaikka mitä jumikohtia ja kuona-ainekertymiä - oonkin ihmetellyt miten selkä tuntuu välillä niin "tukkoiselta" :rolleyes: Toi voi olla vakavakin juttu pidemmän päälle (tai ainakaan ei edistä kehittymistä), jos selkää aina vaan treenataan kovempaa ja siellä on koko ajan tollasia tukoksia tiellä. Venyttely ja palauttava liikunta on toki ensisijalla, mutta kyllä se hierontakin on aika korvaamaton apu palautumisessa. Mä tuun vissiin vähän jälkijunassa tän oivallukseni kanssa - en oo aikasemmin osannut pitää tota välttämättömänä asiana kun en oo koskaan käynyt hierojalla.

Miten muut mimmit, käyttekö te säännöllisesti huoltamassa lihaksianne hierojalla? :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Käyn säännöllisesti kokovartalohieronnassa kerran kuukaudessa. Etenkin käsien hieronta on erittäin miellyttävää ja palauttavaa. Sitä ei huomaakaan, kuinka niitä "jumikohtia" kertyy kehoon, ennen kuin hieroja niitä paikkoja "aukoo".

Miten muut mimmit, käyttekö te säännöllisesti huoltamassa lihaksianne hierojalla? :)

Mä käyn kerran kuukaudessa hierottamassa selän ja hartiat, pakko kun tekee töitä tiekkarilla, niin ei pää käänny jos ei käy säännöllisesti. Jalat tulee hierotettua harvemmin :rolleyes:, vaikka ne kaipais ihan samanlaista kuukausittaista huoltoa, ei venyttely auta tarpeeksi.

2 kertaa oon nyt käynyt urheiluhierojalla. Oon ajatellu sitä aina jotenkin turhana rahan menona, mutta kyllähän se hyvältä tuntuu kun saa jumit selästä pois!

Olen usein miettinyt hierojalle menemistä mutta en uskalla jos siellä murjotaan selkä hajalle ja menee vaan rahat hukkaan. Ennemmin venyttelen usein ettei tule niitä jumeja.

Olen usein miettinyt hierojalle menemistä mutta en uskalla jos siellä murjotaan selkä hajalle ja menee vaan rahat hukkaan. Ennemmin venyttelen usein ettei tule niitä jumeja.

Ammattitaitoinen hieroja kysyy asiakkaalta onko hieronnan voimakkuus sopiva. Ei hieronnassa saa ketään murjoa.:D Toki uuden hierojan otteisiin tottuminen vaatii muutaman totuttelukerran, mutta sen jälkeen hieronnasta voi jo nauttia.
Käy kokeilemassa, yllätyt varmaan positiivisesti. :thumbs:

Kyllä.. Huoltavilla lenkeillä ja venyttelyllä toki ehkaistään "jumien" tulemista, mutta jos niitä on päässyt sinne kroppaan kertymään, niin sitten hieronnalla saadaan kuonat liikkeelle.. Mitään murjomista ei tarvita, ei se ole voima- vaan tekniikkalaji! Muistakaa siis juoda paljon hieronnan jälkeen, kun nesteet lähtevät liikkeelle ja vessassakin juoksuttaa :)

Ekan kerran jälkee paikat voi tuntua kosketusaroilta, mutta se häviää kyllä. Ja kun säännöllisemmin käytte, lihas tottuu hierontaan ja ottaa sen sitten paremmin vastaankin. Sopiva hieronta ei myöskään haittaa treenejä, vaikkakaan heti seuraavana päivänä ei ehkä salitreeni ole paras vaihtoehto, aerobinen tuolloin. Sitten oletkin kuin uusi ihminen, rauta on kevyttä ja palautuminen nopeampaa ;)

Tsemiä kaikille..:dance:

Olen siinä mielessä onnellisessa tilanteessa, että kotoa löytyy yksi koulutettu hieroja ja saankin aina aika ajoin hierontaa kun sitä rongun :) Kisadieetillä hierottiin paikkoja auki noin joka toinen viikko ja loppua kohti joka viikko. Tuolloin pystyin jopa rentoutumaan aika mukavasti siinä käsittelyssä, lihakset oli tottunut jokapäiväiseen venyttelyyn + jokaviikkoiseen hierontaan mutta nyt muutaman viikon tauon jälkeen kun hierottiin niin sus siunatkoon että otti kipeää ja seuraavana päivänä olo oli entistä hakatumpi :eek: Eli ilmeisestikin hieronnasta kannattaa ottaa todella säännöllinen juttu, jottei saa itseään vain entistä kipeämmäksi? Jalkojen hierontaa odotan nyt kauhulla, sillä niitä ei ole dieetin jälkeen hierottu ja ovat aika nesteiset..

Täytyy varmaan koklata kun noin hehkutatte.Paljon siitä muuten kannattaa maksaa pk-seudulla? ja mikä on sopiva aika ekalla kerralla?30 min? selkä vai koko kroppa?

Itse käyn osteopaatilla avauttamassa jumini. Osteopaatin käsittely toimii mulle loistavasti ja riittää, että käsittelyssä käy 2-3 kk välein. Hierojallakin oon joskus käyny, mutta musta tuntu ettei se ollu läheskään yhtä tehokasta kuin tuo osteopaatilla käynti ... ehkäpä oli vaan huono hierojaki kyseessä sit :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Epäsäännöllisen säännöllisesti käyn hierotuttamassa enemmän ja vähemmän krooniset jumikohdat auki yläselästä. Joskus "hemmotteluna" hierotutan myös jalat, reisien sivuosat ovat tuskaisen kipeät hierottavat. Hieronta on mulle enemmänkin kriisihoitoa kuin säännöllistä huoltoa...

Zone-sarja -42%
Itse käyn kerran kuukaudessa urheiluhierojalla avaamassa hartia-niska-käsi-alueen. Jos rahatilanne sallisi voisin asettua vaivattavaksi vaikka joka päivä! On se vaan niin mukavaa.

Usein ihmiset puhuvat, että hierojalla käynti on tuskaista ja enpä voi kun ihmetellä. Minun pitää aina hierojalle vakuutella, että saa hieroa kovempaakin, että tuntuu. Monesti sinne nukahdankin. Ehkä jos uskaltautuisi joku kerta kokovartalokäsittelyyn, saattaisi kylläkin jalkojen kohdalla olla toinen ääni kellossa.

Yleensä hieronnan jälkeen tuntuu, kuin kädet heiluisivat ihan hallitsemattomasti joka suuntaan, kait se on se normaaliolotila, kun ei ole paikat jumissa :D Mutta minulle hieronta on ehkäpä ensisijaisesti rentoutumis ja stressin lievitys tapahtuma, jota odottelen aina innolla muutaman päivän. Ensi maanantaina taas piinapenkkiin! :hyper:

Nyt oon käynyt parin viikon ajan 2x/vko, tarkoitus jatkaa 1x/vko. Vähän sen mukaan, missä eniten jumeja, ala- ja yläkroppaa hierottu oikeastaan vuorokerroin :)

Jos paikkakunnalta löytyy hierontaoppilaitoksia, niin oppilashierontoja kannattaa ehdottomasti edullisten hintojen vuoksi hyödyntää :)

Oon käynny nyt fysiossa selän ja hartia/niskaseudun takii. Hoitojen loputtua mun fysio ehdotti et kannattais jatkaa hierojalla ettei menis pahasti selkä jumii. Onneks työpaikka on valmis korvaamaa noita hierojalla käyntejä. Nyt vaa pitäs alkaa varailee aikoja :)

Voisin yhtyä assiksen "säännöllisen epäsäännöllisesti" lauseeseen. Ihanteellisintahan olisi käydä joka kevyt/lepoviikko mutta käytännössä hieroilut jää kertaan kuukaudessa tai kahdessa. Useimmiten hierotutan selän tai vaan yläselän ja joskus jalat. Seuraavalle kevennetylle viikolle tilasin jo jalkahieronnan :dance: ihanaa.

Ihan liian harvoin tulee käytyä, yleensä vasta sitten kun jumi äityy niin pahaksi että haittaa treeniä. Viimeksi kävin joskus alkuvuodesta aukomassa alaselän ja pakaroiden jumeja. Samaan hengenvetoon voisin tunnustaa että olen myös äärimmäisen laiska venyttelijä. Huonolla tolalla täällä siis tuo lihashuolto :jahas:

Täytys käydä mut aina se jää,vaik tarvetta TOSIAAN olisi...Jalkoja en oo hierotuttanu KOSKAAN!! (virhe!!)
3-4v sitten kaveri (fyssari) hiero sillon tällön ja olin sen jälkeen aina niiiin pihalla ja kipee et ei oo tosikaan. Autto ku otti tulehduskipulääkkeen ja meni unten maille tunniks ja seur pv:nä kevyttä aerob liikuntaa.

Tosiaan, jos tiedätte pk-seudulta /kantakaupungista halpaa hyvää hierojaa ni vinkatkaa ihmeessä..mussa ei olis ees paljoo hierottavaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom