Kävin terveydenhoitajalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aku-A
  • Aloitettu Aloitettu

Aku-A

Banned
Oli lääkärintarkastus ja harrastuksia kysyttiin, sanoin harrastavani punttisalia. Tottakai hän kauhistuneena kysyi: "Syötkö sää jotain lisäravinteita !?1ykskakskolme!!? Johon tietty rehellisinä miehenä vastasin: jooh (viking power) Täti sen jälkeen sanoi niillä olevan aika kohtalokkaita seurauksia niin kuin tämä ja osoitti jotain painoviivastoa (vuoden aikana tullut ylipaino :kippis1: ) Sanoi että jos tulee viisi kiloa lisää on kriittisellä tilalla ja neuvoi vaihtamaan harrastusta, en viitsinyt mitään rasvaprosentti systeemiä pyytää. Seuraavana päivänä toinen rouvashenkilö kysyi: "Onko mulle syötetty jotain pillereitä salilla!?1ykskakskolme!!??!" Johon rehellisenä miehenä vastasin: eih

Ja mikäköhän tämän threadin tarkotus oli... Siitä ei ota itse Ukko ylijumalakaan selvää...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No näitä samaisia tarinoita on kuulunut kyllä todella monia, aika uskomatonta että joku kuitenkin kouluja käynyt ihminen voi päästään suustaan tollasta sontaa... :david:

Joo,tyypillistä.Mainitsin työterveyslääkärillä saman asian ja heti tuli kun tykin suusta:"VEDÄTKÖ NIITÄ MÖMMÖJÄ?" :lol2:Sanoin että ihan vaan lisäravinteita
käytän ja mainitsin malton,heran,glutamiinin ja kreatiinin."VOI HYVÄNEN AIKA"
Sanoi täti tähän ja määräs heti labrakokeisiin... :lol2: :lol2: Myös minut todettiin ylipainoiseksi,tosin jotain se mumisi,että"et sä kyllä näytä pulskalta ollenkaan,onkohan toi vaaka kunnossa..."Että tämmöstä,pitäsköhän niitä 20-luvulla painettuja oppikirjoja uusia jossain vaiheessa? :D

hdman sanoi:
Myös minut todettiin ylipainoiseksi,tosin jotain se mumisi,että"et sä kyllä näytä pulskalta ollenkaan,onkohan toi vaaka kunnossa..."Että tämmöstä,pitäsköhän niitä 20-luvulla painettuja oppikirjoja uusia jossain vaiheessa? :D

Tää tuntuu olevan kovasti verrannollinen lääkärin/hoitsun ikään. Vanhan polven lekurit rupeaa aina kuumottelemaan jollain kuurikysymyksillä, ja rupeaa vaahtoomaan niitten vaarallisuudesta vaikka koitan selittää etten käytä mitään kiellettyjä aineita. Sitten taas kun olin viimeksi terveystarkastuksessa niin oli ihan asiallinen nuori lääkäri, joka ei sen kummempia nikotellut mun harrastusten vuoksi. Ja nuori ja nätti hoitsu joka otti verikokeen tokaisi vain: "onpas sulla isot kädet, olet tainnut treenailla aika paljon, on mukava ottaa verta kun suonet on niin selvästi esillä.." :thumbs:

Huoh.
Inttiterveydentarkastuksessa, kysymyksiä ja vastauksia pt. 69

"Harrastat näköjään liikuntaa?"
"Jooh"
"Minkälaista?"
"No, salilla käyntiä pääasiassa."
"Käytätkö jotain semmosia aineita?"

Siitähän se riemu vasta repesi. Ei uskoisi että ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ihminen voi olla noin typerä.
:david:^10924981

Terveydenhoitajan vastaanotolla mut punnittiin kalsarit ja t-paita päällä. Vaaka näytti 93 kiloa. "Painoa on kyllä paljon sun mittaselle miehelle. Tiedätkös miten noinkin suuri ylipaino vaikuttaa terveyteen?", täti kysyi tomerana. Nostin t-paitaa ylös ja näytin vatsalihaksia: "Näyttääkö siltä, että mulla on ylipainoa?". Täti katsoo hetken hiljaa. "Istuppas alas. Käytätkö hormooneja?". "En mutta aikeissa olen ja vaarat tiedän, joten aivan turha valistaa.". "No, mitäs minä aikuista miestä neuvomaan. Etköhän sinä tiedä niistä asioista enemmän kuin minä. Muistahan olla varovainen!" lempeä hymy ja juttelu jatkui muissa merkeissä. Ajattelin jo, että täti hakee vähintään lääkärin paikalle ja valistus alkaa, mutta ei.

Ihmeen :david::ejä lääkäreitä ja terkkoja tuntuu osuvan joillain kohalle :lol2: Mul on molemmat terkat ollu sellasia vanhemman puoleisia tätejä, mutta eipä ole kumpikaan kertaakaan huomauttanu ylipainosta, saati sitte alkanu goatsettaa joistai proteiinihormoneista.
Ehei, muistan vieläki ku ysiluokan takastuksessa se esitteli mun painokäyrää ja se oli tehny aikas jyrkän nousun, ku oli just alottanu treenaa kunnolla ja ahkerammin. Noh, terkka vaan tokas jotain "on sulla näköjään treenit purru oikeen kunnolla, kun olet tiukassa kunnossa, vaikka paino on noussu sitten viime tarkastuksen 16 kiloa." Tää jälkimmäinen mittas mun painoindeksinki, ja ylipainon puolelle meni, mutta se sano samal jotain, et se on vissiin sun tarkotuski.

Btw, pituuden mittauksessa mitta näytti vaan 187,5; vaikka himassa mitattiin suht tarkkaan se ja tulos oli 189,6 :( (mä tosin epäilen sen mitan tarkkuutta, se palkki näytti tulevan vähän matkaa alaspäin ku mä tulin pois sen alta)

Eipä taideta sairaanhoitajan koulutuksessa käydä läpi mitä eroa on steroideilla ja lisäravinteilla.. Mutta epäammattimaista todellaki alkaa lässyttää kun ei tiedä ko. asiasta.

Kaveri kävi työterveyslääkärillä mittauttamassa verenpaineen joka oli liian korkea ja lääkäri huomas ilmeisesti käden paksuudesta, että on harrasteltu ja kysy että käytätkö mömmöjä("kiellettyjä"), johon kaveri vastas myöntävästi niin lääkäri rupes sentään selaamaan jotain lääkeopaskirjaa. Ja mikä oli tän kirjoituksen tarkoitus? Siitä ei ota selvää erkkikään.

Dracone sanoi:
Eipä taideta sairaanhoitajan koulutuksessa käydä läpi mitä eroa on steroideilla ja lisäravinteilla.. Mutta epäammattimaista todellaki alkaa lässyttää kun ei tiedä ko. asiasta.

Voisitko Dracone ystävällisesti osoittaa missä kohtaa tässä threadissa puhutaan sairaanhoitajista ? Mitä tulee mainittuun steroidien ja lisäravinteiden erottamiskykyyn niin tuntuisi turhauttavalta tässä muutoinkin sairauksien yms. terveysesteiden täyttämässä maailmassa jo sairaanhoidon koulutuksessa erikseen käsitellä nuorten jullien itseaiheutettujen steroidisekoilujen hoitoa verrattuna lisäravinteiden käyttöön. :(

Harmony sanoi:
Voisitko Dracone ystävällisesti osoittaa missä kohtaa tässä threadissa puhutaan sairaanhoitajista ? Mitä tulee mainittuun steroidien ja lisäravinteiden erottamiskykyyn niin tuntuisi turhauttavalta tässä muutoinkin sairauksien yms. terveysesteiden täyttämässä maailmassa jo sairaanhoidon koulutuksessa erikseen käsitellä nuorten jullien itseaiheutettujen steroidisekoilujen hoitoa verrattuna lisäravinteiden käyttöön. :(

Sorry sorry... nyt tuli pieni asiasanavirhe. Otsikkonahan tällä treadilla on: Kävin terveydenhoitajalla. Eli tarkoitin sairaanhoitajalla terveydenhoitajaa, jolla ei taida ihan lääkärin koulutusta olla mikäli alkaa lisäravinteista nousseen painon vuoksi hätäilemään ylipainosta ja harrastuksen vaihtamisesta.
Treadi taas alkaa Aku-A:n sanoin: "Oli lääkärintarkastus ja kysyttiin..." huom. passiivissa kysyttiin, eli Aku ei ainakaan väittänyt lääkärin kysyneen lisäravinteiden käytöstä. Joka tapauksessa kyseessä on tuskin ollut lääkärin koulutuksen saanut henkilö. Aku-A selventäköön kenen tarkastettavana oli kun otsikko puhuu terveydenhoitajasta ja treadi alkaa lääkärintarkastuksesta. Vai onko terveydenhoitajat muka käyneet koulun lääketieteellisessä, itse olen käsittänyt että ei? :confused:

Ottakaahan tästä taas selvää.. :D

Wittu nyt meni taas vaikeeks.
Olin siel kaks kertaa ekaks oli terveydenhoitaja ja sitten vissiinkin lääkäri, joku nainen kumminki mikä hiplaili mua.

Niinpä niin, lääkärit saavat koulutuksensa lääketieteellisissä tiedekorkeakouluissa. Sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat taas kouluttautuvat omissa, toisistaan poikkeavissa koulutusohjelmissaan nykyään enimmäkseen ammattikorkeakouluissa. Terveydenhoitaja ei ole lääkäri eikä sairaanhoitaja ole terveydenhoitaja eikä tässä threadissa todellakaan ole mitään järkeä eikä kenellekään mitään annettavaa. :jahas:

No luulisi sitä nyt kuitenkin terveydenhoitoalalla olevan ihmisen tietävän mikä ero on proteiinilla ja hormoneilla, vaikka ei ole korkeakoulua käynytkään. En usko että tuon eron selittämiseen kuluu missään koulutuksessa kovin pitkää aikaa.

Harmony sanoi:
eikä tässä threadissa todellakaan ole mitään järkeä eikä kenellekään mitään annettavaa. :jahas:
Ootko varma?

:david:

Nurse: Noniin vaakalle siitä ja katsotaan tuo paino ja pituus.. hmm pitkä poikahan tässä meillä, HERRAN JUMALA 92 Kg? Nyt poika alat äkkiä dieetille etkö sinä tiedä mitä tälläinen ylipaino aiheuttaa?
Minä: *Näyttää habaa* joo mähän oonkin tälläinen sotanorsu
Nurse:no joo, Sä vissiin käytät niitä kaiken maailman proteiinihormooneja?
Minä:Niitähän juuri ja paljon ainakin 200 Grammaa päivässä.
Nurse: tiedätkös mitä ne tekee maksalle?
Minä:kaupasta saa uusia
Nurse:Sinä se et osaa ottaa mitään vakavasti? Tämä on vakava asia!
Minä:Joo, tunti alkaa kohta pitää ehtiä ottamaan proteiinihormoonit.
Nurse: herran jestas nyt lähdet maksa testeihin ja annat pois ne mömmöt!
minä: *ojentaa tonnikala purkin*
Nurse: katsoo kuin hullua. Miten se nyt noin? Koulukin sinulla menee nyt niin heikosti!
Minä: joo harmittaa kun on tämä lukihäiriö, hiv ja kun olen vielä lääkkeiden väärinkäyttäjä keskiarvo vain 8.9.
Nurse: No lähdeppäs nyt tunnille ja lähetän sinulle sitten sen lääkärin ajan.
Minä: Jes, Moido
Nurse: Tee palvelus koululle ja älä ota kouluun näitä mömmöjäsi, tämä ei ole mikään usa täällä ei saa seota!
Minä:Ookei..

Huomenna
Menen takaisin nursen luo ja ojennan 20 sivuisen tulostuksen lisäravinteista ja proteiineista.
Nurse: Mitäs nämä on? etkäs sinä ole se eilinen Proteiini poika?
Minä: Sehän se, saiskos sitä lääkärin aikaa?
Nurse: *selailee nivaskaa läpi noin 10 minuuttia* toteaa että aina sitä uutta oppii ja sanoo että unohdetaan tämä lääkäri nytten ja pyytää lähtemään koska toinen potilas odottaa
Minä: *hymyilee* No roblem

Tosi tapahtuma hieman muunneltuna.

Nitsku sanoi:
No luulisi sitä nyt kuitenkin terveydenhoitoalalla olevan ihmisen tietävän mikä ero on proteiinilla ja hormoneilla, vaikka ei ole korkeakoulua käynytkään. En usko että tuon eron selittämiseen kuluu missään koulutuksessa kovin pitkää aikaa.

Niinpä sitä toki luulisi enkä itsekään jaksa uskoa etteikö näin olisi. Ymmärrän toki, vaikka en terveydenhoitaja olekaan, terveydenhoitajan aidon huolestuneisuuden mitä tulee steroidien mahdolliseen käyttöön painoharjoittelun yhteydessä. Olen satavarma että kaikki roinaajat eivät lainkaan ole perillä steroidien todellisesta luonteesta ja riskitekijöistä.

Nitsku sanoi:

Niimpä. Mulla on takana peruskoulu ja aliupseerikoulu ja
tajuan proteiinin ja muiden lisäravinteiden eron hormoneiden kanssa.

Dracone sanoi:
Niimpä. Mulla on takana peruskoulu ja aliupseerikoulu ja
tajuan proteiinin ja muiden lisäravinteiden eron hormoneiden kanssa.
Joo ja mä tiedän muutaman peruskoulun käyneen sekatyömiehen, jotka tietää kemikaaleista enemmän ku keskiverto dosentti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom