Käsivarsiin lisää massaa ja ympärysmittaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Menthos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, eli sitähän minä kaipailen, lisää voimaa, massaa ja ympärysmittaa käsivarsiin. Salilla käyn kolmesti viikossa treenaamassa koko kroppaa ja kiinnostaisi kovasti, että mitkä laitteet palvelevat päämäärääni. Tällä hetkellä hauislihaksen ympärysmitta jännitettynä 35cm, jos oikein muistan.

Ja myöskin, koska olen melko aloittelija (käynyt salilla 2-3kk) niin arvostaisin kovasti, jos joku jaksaisi miettiä minulle treeniohjelman, joka keskittyy juuri niihin käsivarsiin ja vatsatreeniin, kun itse en oikein taida moista systeemiä.

Kiitän ja kumarran,
Menthos

Katso tämä

Kroppaa kuuluu treenata tasaisesti, myös selkää ja jalkoja.
Ei pelkästään käsiä, rintaa ja vatsoja.

Eiku treenaa vaan penkkiä ja hauista. Muu on turhaa. Kuka mies nyt jalkoja jaksaisi treenata.. jos ei ole homppeli, tai tarvii niitä jossain urheilulajissa (harvassahan tarvii..). Käy vaikka vähän lenkillä..

Hohhoijaa.. hauis on lihas siinä missä muutkin, vaati aikaa. Tulokset riippuu paljolti myös genetiikasta (toisille ei massaa helposti tuu, ja hauiksen kiinnityskohdallakin on massan kannalta merkitystä - kysy vaikka tämän palstan "Hulkilta").

Monesti moninivelliikkeet auttavat myös hauiksen kasvuun. Eli leuanvedot, soudut, taljavedotkin raskailla painoilla (mutta hyvällä tekniikalla) kehittävät paitsi selkää, myös usein antavat hauiksiin kokoa ja potkua.
Useiden huippuatleettien (mm. kuulantyöntäjä Adam Nelson) voimavalmentaja (typerä "suomennos") Charles Poliquin on sitä mieltä, että hauis palautuu nopeasti, ja se vastaa monesti hyvin matalahkoon volyymiin (vähän/kohtuudella sarjoja x toistoja = matala volyymi), mutta hieman useammin tehtyyn treeniin (ei joka päivä, mutta esim 3-5 päivän välein). Minä esim. olen saanut tuloksia tällaisella treenillä . Eli enemmän kuin 2-3 liikkeen tekeminen oln tällöin turhaa. Käytä hauiskäännöissäkin isoja painoja, muttei "päin vittua" tekemällä mitään tule. Voit esim. tehdä 1 x vko varsinaisen hauistreenin, ja toisena päivänä lyhemmän 10-15min. 1 tai 2 liikettä muutaman sarjan 5-8 toistoilla tai 1-2 hivenen pidempää sarjaa. Älä missään nimessä vänkää väkisin selkä vinkuralla pakkotoistoja joka sarjaan. Mutta "maitotölkkipainotkaan" ei suurta hanskaa kasvata. Eli jotain siltä väliltä.

Mutta treenaa nyt tosiaan herran nimessä koko kehoa! Koko kehon jaot (siis kerralla koko kroppa) isoilla painoilla, ja moninivelliikkeillä (kyykyt - maastavedot, prässi sallitaan - leuanvedot, penkki & pystysuunaiset punnerrukset ja dipit) vapailla painoilla kehittävät erittäin hyvin alkavaa treenaria, ja usein myös vanhaa partaa. Vaihtele liikkeitä, äläkä tee aivan loppuun asti sarjoja, ja voit tehdä kropan läpi hyvinkin 2-3xvko. Ja syö hyvin , niin kasvat!

Snoopie sanoi:
Kroppaa kuuluu treenata tasaisesti, myös selkää ja jalkoja.
Ei pelkästään käsiä, rintaa ja vatsoja.

No tämähän nyt tosiaan on itsestään selvää, mutta haluaisin nyt lähteä liikkeelle siitä, että saisin ne käsivarret kondikseen. Vatsatreeni sitten olisi jo ekstraa kun se osuus on jo kuntoon hoidettu.

Ja tuon linkkisi olen kyllä jo tutkinut ja olen käyttänytkin tuota "Koko kroppa kerralla" -ohjelmaa hieman salin välineisiin yms. mukailtuna.

ironteme sanoi:
Eiku treenaa vaan penkkiä ja hauista. Muu on turhaa. Kuka mies nyt jalkoja jaksaisi treenata.. jos ei ole homppeli, tai tarvii niitä jossain urheilulajissa (harvassahan tarvii..). Käy vaikka vähän lenkillä..

En minä nyt mikään tomppeli ole, joka luulee, että kun penkkiä jaksaa painaa niin tulee tulosta. Tajuan kyllä, että treenin monipuolisuus on avain... kai. Ja lenkillä olen jo käynyt noin vuoden, tosin nyt kesällä tuli pidettyä paussia.

Ja kiitos kun uhrasit aikaa vastaukseesi :)

Ja lähdetään myös siitä liikkeelle, että ei kommentoida ikääni :rolleyes: :D

Menthos sanoi:
Niin, eli sitähän minä kaipailen, lisää voimaa, massaa ja ympärysmittaa käsivarsiin... kiinnostaisi kovasti, että mitkä laitteet palvelevat päämäärääni.

perusliikkeitä hauiksille: hauiskääntö suoralla tang. tai kp., vasara eli hammerkääntö kp., scott hauiskääntö mutka tangolla tai kp. eli laitteita ei välttämättä tarvi ;)
ja hauikset näyttää "yksinäisiltä jos ojentajissa ei "ole lihaa ;)

Siis tarvitko nyt apua käsivarsien vai olkavarsien kasvatukseen. Otsikon ja aloituskysymyksen välillä on pienoinen ristiriita.

Eikös se oo niin että käsivarrella tarkotetaan hela hoitoa, joka siis koostuu olka- ja kyynärvarresta :).

kyllä käsivarsi näyttää paljon hienommalta kun on isot ja pyöreät olkapäät :) Ei pelkkä hauis riitä

Eiköhän nyt aloittelijoille tule aika hyvin lihaa vaikkei mitään äärimmäisiä tehokeinoja käyttäisikään. Varmasti kun vuoden oot reenannu ja syöny oikein niin alkaa kädet näyttää ihan erilaisilta. Aikaahan sulla on vaikka kuinka paljon. Ikää en nyt ala arvostelee mutta positiivista iässäsi on että kun muut alkaa aloittelee siinä 17-18 ikävuoden aikaan niin sulla onkin sit jo kroppa hyvässä kuosissa ja voit sitten antaa niille neuvoja :)

Nii että tsemppii vaan reeneihin :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rahkanaama sanoi:
Siis tarvitko nyt apua käsivarsien vai olkavarsien kasvatukseen. Otsikon ja aloituskysymyksen välillä on pienoinen ristiriita.
TRENT sanoi:
Eikös se oo niin että käsivarrella tarkotetaan hela hoitoa, joka siis koostuu olka- ja kyynärvarresta :).

Juu, juuri tuotahan minä haen. Pahoittelen, jos oli sekava ilmaisu. :/

Hummerivirta sanoi:
Eiköhän nyt aloittelijoille tule aika hyvin lihaa vaikkei mitään äärimmäisiä tehokeinoja käyttäisikään. Varmasti kun vuoden oot reenannu ja syöny oikein niin alkaa kädet näyttää ihan erilaisilta.

Niin, no tottahan tuo, mutta kun salilla aloin käymään olin about samoissa mitoissa kuin nyt eli pituutta 178,5cm, painoa 56kg ja hauiksen ympärysmitta 31cm (korjaus alkupostaukseen). En ole kuitenkaan pahemmin edistynyt vaan pyörin yhä samoissa mitoissa muutaman kuukauden salilla käynnin jälkeen, jos nyt kaksi senttiä lisää tullut kasvettua ja paino noussut yhdellä kilolla, mutta silmin nähden eroa ei huomaa. Ja ruoka puoli on jo hoidossa. Syön terveellisesti ja hyvin.

Hummerivirta sanoi:
Ikää en nyt ala arvostelee mutta positiivista iässäsi on että kun muut alkaa aloittelee siinä 17-18 ikävuoden aikaan niin sulla onkin sit jo kroppa hyvässä kuosissa ja voit sitten antaa niille neuvoja:)

Totta tuokin :)

Hummerivirta sanoi:
Nii että tsemppii vaan reeneihin :thumbs:

Kiitän ja samoin :)

Originally Posted by Menthos
Niin, no tottahan tuo, mutta kun salilla aloin käymään olin about samoissa mitoissa kuin nyt eli pituutta 178,5cm, painoa 56kg ja hauiksen ympärysmitta 31cm (korjaus alkupostaukseen). En ole kuitenkaan pahemmin edistynyt vaan pyörin yhä samoissa mitoissa muutaman kuukauden salilla käynnin jälkeen, jos nyt kaksi senttiä lisää tullut kasvettua ja paino noussut yhdellä kilolla, mutta silmin nähden eroa ei huomaa. Ja ruoka puoli on jo hoidossa. Syön terveellisesti ja hyvin.

Niin no..Jos nyt alkaa näyttää siltä että painot pyörii koko ajan samoissa lukemissa ja kehitys näyttää tyssänneen niin koita ensiksi ainakin vaihdella liikkeitä sekä sarjojen ja toistojen määrää, jotta lihas ei tottuisi rasitukseen. Voit myös kokeilla erilasia tehokeinoja silloin tällöin kuten TTT metodia tai Ari "Gozilla" Kokkosen Superkäsitreeniä. Käytätkö muuten kreatiinia? Itse olen kreatiinilla saanut aika hyvää boostia reenaamiseen, voisi toimia sullakin :)

Niin, tai koitappa nyt ihan aluksi panostaa siihen ruokavalioon. Todella moni hinkkaa menemään salilla ja viilaa vapaa-ajat ohjelmaansa, mutta tuloksia ei tule kun syömiset on perseestä Suomeksi sanottuna.

Eli pistäppä nyt Menthos esimerkki päivän ruokavaliosta ruutuun, niin nähdään olisiko se vika siellä päässä.

No, jos halutaan ruokavalio tentata niin tässä olisi:

Aamupala klo 10.
Lautasellinen mysliä ja joghurttia. / 4-6 ruisleipää juustolla.

Lounas klo 14.
Lautasellinen mysliä ja joghurttia.
Salaattia ja hedelmiä. Joskus tonnikalaa.

Päivällinen klo 18.
Yleensä lautasellinen (joskus, mutta harvoin 2) spaghettia ja jauhelihakastiketta, makaroonilaatikkoa tai vastaavaa.
2 ruisleipää juustolla.

Iltapala vaihtelevasti.
2 ruisleipää juustolla.

Hummerivirta sanoi:
Niin no..Jos nyt alkaa näyttää siltä että painot pyörii koko ajan samoissa lukemissa ja kehitys näyttää tyssänneen niin koita ensiksi ainakin vaihdella liikkeitä sekä sarjojen ja toistojen määrää, jotta lihas ei tottuisi rasitukseen. Voit myös kokeilla erilasia tehokeinoja silloin tällöin kuten TTT metodia tai Ari "Gozilla" Kokkosen Superkäsitreeniä. Käytätkö muuten kreatiinia? Itse olen kreatiinilla saanut aika hyvää boostia reenaamiseen, voisi toimia sullakin :)

Vaihtelen kyllä toistojen määrää, painoja jne. melko tasaisin välein, mutta noita vinkkejäsi voisi tosiaan toteuttaa. Ja itse en ole käyttänyt mitään lisäravinteita/palautusjuomia paitsi Cevitabs vitaamiini tabletteja :D eli kreatiini tosiaan saattaisi olla avuksi. Tack.

Mikä sitten mahtaisi olla proteiinipitoista? Eli ei ollutkaan ruokapuoli niin kondiksessa :P No asia korjataan.

Menthos sanoi:
No, jos halutaan ruokavalio tentata niin tässä olisi:

Aamupala klo 10.
Lautasellinen mysliä ja joghurttia. / 4-6 ruisleipää juustolla.

Lounas klo 14.
Lautasellinen mysliä ja joghurttia.
Salaattia ja hedelmiä. Joskus tonnikalaa.

Päivällinen klo 18.
Yleensä lautasellinen (joskus, mutta harvoin 2) spaghettia ja jauhelihakastiketta, makaroonilaatikkoa tai vastaavaa.
2 ruisleipää juustolla.

Iltapala vaihtelevasti.
2 ruisleipää juustolla.

Lisää tuohon vielä vaikka kaksi ruokailua lisää. Sillain että tulee syötyä n.2-3 välein. Iltapalalta leivät pois ja tilalle jotain proteiini pitosta ja hyviä rasvoja.

Proteiinia tuosta tulee yht. jotain 50g, saman verran ku minun palkkarissa :D. Kokeiles syödä 2-3g per painokilo. Sinulla siis 57*2-3=114-171g proteiinia päivässä.

Ja koska olet aika nuori niin sanon ihan vittuillakseni, että ei kannata tehdä ylilyöntejä esmes 5 sheikkiä päivässä + kouluruoka. Lisäroteiini on hyvä lisä jos ei kaikkea jaksa ämpätä, mutta ei mikään pakollinen. Suomeksi: syö ruokaa.

EDIT: tein varmaa 3 edittiä :O

Kumisa@pas sanoi:
Liha, kala, kana, raejuusto, rahka...

Niin, no, lihaa ja kanaa syön kyllä yleensä siinä päivällisellä, ja raejuuston/rahkan voisi tunkea tuonne iltapalalle. Niin ja ihan unohtui mainita, että tuo lounas saattaa olla myös makaroonilaatikkoa, makkarasoppaa tjsp., mutta yleensä en koulumoskaan koske.

Ruokailujen määrää taas on paha mennä lisäilemään sillä aika ei kunnolla riitä perusteelliseen ateriointiin kuin sitten illemmalla.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Tuolla on hyviä pohjia, viestissä 2, sieltä voit katsella vähän suuntaa miten pitää syödä. Toki pitää määrät suhteuttaa omaan kehonpainoon yms. Mutta olet kasvuiässä, joten safkaa tarvitaan PALJON.

Eikä tässä nyt kannata enää vikaa treenistä hakea, tuo ruokavalio kertoi jo kaiken oleellisen. Eli proteiineja ja kaloreita yleensäkin on liaan vähän kulutukseen nähden, joten kasvu aikalailla mahdotonta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom