Käsivarren luu kipeytyy hauiskäännössä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että käsivarsi tulee pirun kipeäksi hauiskääntöä tehdessä? Tarkemmin sanottuna preacher curlia (mitä toi liike muuten on suomeksi?) tehdessä. Kipu tuntuu tulevan luusta, ulna taitaa olla sen rumpukapulan lääketieteellinen nimi. Pelottaa, että tikkukäteni napsahtaa vielä jonain päivänä poikki kuin kuiva risu. :hyper:

Voisikohan tekniikassa olla vikaa, vai onko parasta luopua suosiolla koko liikkeestä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Se kipu ei todennäköisesti ole luussa vaan jossakin siinä kyynärvarren lihaksessa. Mulla oli aiemmin sama ongelma ku tein hauista taljassa tai hauiskääntöjä tangolla (vieläkin ainaki kerran viikossa kipua kyynärvarsissa)

On vähän helpottanu ku oon ottanu kunnon alkulämmittelyt ja venytelly niitä kyynärvarren lihaksia.

Kyllä se siitä ei kai se luu nyt sentään poikki mene. Vai kuinka isoja painoja sä käytät? ;)

PS. Eiks kyynärvarsi ja käsivarsi oo sama asia?

mattibodari sanoi:
Se kipu ei todennäköisesti ole luussa vaan jossakin siinä kyynärvarren lihaksessa.

Kyllä se siitä ei kai se luu nyt sentään poikki mene. Vai kuinka isoja painoja sä käytät? ;)

Kiitos, pitääpä kokeilla lämmittelyä ja vahvistella asianomaista lihasta jollain muulla liikkeellä. Se luun poikki napsahdus ei ollut ihan vakavissaan kirjoitettu, vaikka mistä sitä tietää kuinka paljon nämä spagettitikut kestää. ;)

Itellä ollu nytte samaa. Kattelin tänää, että siinä menee verisuoni just samassa kohtaa, mutta ei se varmaan sitten taidakkaan olla siitä se kipu..? Tuntuu vaa vähä sellane kiristys aka vihlonta..

Mullakin tuntu ennen samassa kohtaa pistävää kipua, kun tein hauista suoralla tangolla. Nykyään teen skottitangolla eikä oo minkäänlaista kipua (muualla kuin hauberissa).

Minulla oli samanlainen ongelma joskus. Suosittelen kokeilemaan kyynärvarsien venyttelyä ennen treeniä, eli kämmentä ja kämmenselkää seinää vasten. Auttoi 100%. Kyynärvarsia/ranteita on hyvä lämmitellä pyörittelemällä ranteita.

Teetkö liikkeen suoralla tangolla vai ez-barilla? Eli ns. mutkatanko. Ja onko samanlaisia ongelmia muissa liikkeissä?

Ja mattibodari, kyynärvarsi on kyynärpäästä ranteeseen asti, käsivarsi sitten on koko paketti olkapäästä lähtien.

Sama vika oli mulla silloin kun alottelin. Sattun niin perkeleesti ja varsinkin silloin kun irrotti otteen tangosta sarjan jälkeen. Hierojalla kävin ja se opetti miten ne forkut sai itse hierottua auki ja sitkeesti vaan vääntäen ja välillä niitä forkkuja venytellen ja hieroen se kipu meni ohi ja eipä oo senjälkeen enää esiintynyt.

Kyseessä voi olla myös tulehdus. Itselläni nimittäin kyynärvarsi tulehtui armottoman forkkutreenin ansiosta. Pari kolme viikkoa välteltii kovaa rasitusta ja heiteltiin tulehduskipulääkettä ääntä kohti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siinä voi kans olla semmonen juttu, että kyynärvarren luiden välissä kulkee kalvojänne ja se junnaa vastaan. Mulla oli näin, eli kipu tuntui heti kun päästin tangon irti. Vaihdoin käsipainoihin (ranne luonnollisemmassa asennossa) ja kipu hävisi. Pikkuhiljaa sitten aloin taas ottamaan tangon mukaan, ja nykyään ei vaivaa ole.

Zone-sarja -42%
Ben Chön sanoi:
Mullakin tuntu ennen samassa kohtaa pistävää kipua, kun tein hauista suoralla tangolla. Nykyään teen skottitangolla eikä oo minkäänlaista kipua (muualla kuin hauberissa).
Täysin sama juttu, vaihdoin käyrätankoon ja ylimääräset kivut katosi.

maxmussel sanoi:
Siinä voi kans olla semmonen juttu, että kyynärvarren luiden välissä kulkee kalvojänne ja se junnaa vastaan.

Sama tuli mulle mieleen. Jos et jollakin tempulla saa sitä kipua pois niin kannattaa varmaan mennä tutkituttamaan mikä on vikana. Voihan sulla olla kyynärluussa vaikka hiusmurtuma joka ei tykkää treenaamisesta.

Mulla on monessa hauisliikkeessä vähän samanlainen tunne... Vaikka luussa ei ehkä ole tuntoa niin saattaa kuitenkin jotkut jutut aiheuttaa sellaisen tunteen ikään kuin.

Luulen että se on asennosta ja kulmasta kiinni, tuntuuko vai ei. Juuri hauiskäännössä on joskus sellainen tunne, varsinkin jos heijaa ja nojaa taaksepäin. Mikäli nojaa enemmän eteenpäin, niin ei tunnu mitään. Näin ainakin minulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom