Käsivarren lihakset kehittyy vaivalloisesti (!?)

Tere. Mä olen treenannu kovaa ja huolellisesti vuoden verran nyt vuoden verran ja tuloksia on tullut ihan hyvinkin.
Mutta käsivarsien lihakset tuntuu vaan niin pirun vaivalloisesti kehittyvän. Treenaan haukkaria ja ojentajaa kerran n.viikossa samana päivänä yleensä, välillä normaaleja 10 toiston sarjoja (yleensä 7 sarjaa per lihasryhmä) ja sitten välillä pitkiä 20-25 toiston pumppisarjoja haukkaria ja ojentajaa vuorotellen. Ojentajat ja varsinkin hauiskset tuntuvat palautuvan tosi nopeasti treenistä, mutta ei tunnu kasvavan oikeen mitenkään. Tietäiskö kukaan, mistä vois johtua, ja mitä tehdä.?:evil:

Onko oma paino noussut?

Muuta treeni tapaa...Treenaa hetki vaikka 3x/viikko. Vaihtelua, kikkailua yms. peliin. Kyllä ne sieltä lähtee turpoamaan.

Pistä ojentajat ja hauikset vaikka eri reeneihin. Tekniikkaankin ois syytä kiinnittää huomiota. Kyllä ne kädet sieltä turpoo jos on turvotakseen. :D

muistathan myös että älä ainakaan enemmän treenaa sitä hauista. Ojentaja on isompi lihas olkavarressa joten se on myöls se jonka pitäisi tuoda enemmän sitä paksuutta. muista myös että ojentajia ja hauiksia treenataan eri tavoin. ojentajille ei ehkä sovi ne älyttömät pumppaukset, tosin mun mielestä ne älyttömät yli 20 toiston pumpit ei sovi juuri mihinkään.

E: linkkejä en voi täällä jakaa, mutta etsiskeleppä joitain hulkin neuvoja käsien treenaamiseen, todella hyvää asiaa ja toimivia ohjeita.

Yksi mahdollisuus on myös se ehkä kaikkein yleisin, eli treenaat niitä väärin. Moni tuntuu tekevän isommilla painoilla kuin pitäisi, tekniikan kustannuksella. Eli tekniikka tarkasteluun molempien lihasryhmien eristävistä liikkeistä.

Kokeile hauiskäännössä 21-systeemiä. Eli ensin 7 toistoa puolella liikeradalla, sitten 7 toistoa sillä toisella puolella liikeradalla( ymmärsitkö) ja sitten 7 toistoa kokonaisella liikeradalla. Itellä hauikset lähti kasvuun kun tein tätä

Leuanvetoja vastaotteella, leuanvetoja myötäotteella, dippejä ja penkkejä.
Jos noitten jälkeen tuntuu että käsissä riittä paukkuja, voi tietty myös hinkata eristävillä liikkeillä.

No tekniikan oon kyllä alusta alkaen ollu tosi tarkka. En ole painoja mättänyt koskaan liikaa,, niinkuin suuri osa tekee.
-Tuo 21 systeemi kuullosti ainakin mielenkiintoiselta,, täytyypä kokeilla-
- Ja kyllähän nuo kädet turpoo tajuttomasti aina reenin aikana, mutta yhtä helposti kyllä turvotus laskeekin. (kuten tietysti kuuluukin :D) Tulipa vaan mieleeni juuri se, että kun jotkut sanoo että kannattaa treenata haukkareita kahdesti viikossa (treenikierron aikana) koska hauis palautuu niin nopeesti(niinkuin mulla tuntuu palautuvan), Oon tehny sillain kuluneen vuoden aikana että oon treenan 3kk sellasilla 10 sarjoilla , ja sitte vaihtanu 3kk taas treeniohjelmaa ja tehny 20 sarjoilla,, ja sitte taas takas ja niin edelleen... Mitä ootte mieltä näistä?

Joku sanoi kerran viisaasti, että aloittelijat turhaa stressaa niistä käsistä. Ne on suhteessa ihan oikean kokoiset (=pienet).

Lisää lihasta kroppaan (massaa,painoa) ja kädet kasvaa.

Eipä taida muillekkaan lihaksille olla mitään ihme liikettä jolla ne yhtäkkiä kasvaisi.

No juu ei,,, ja kyllä muu kroppa on kasvanu roimasti, ja painoa on tullut liioittelematta viimisen 7 kk aikana 7kg, (kun aikaisemmin painoin 61kg niin nyt 68,eikä rasvan tihruakaan edelleenkään missään) ,,, tuntuu vaan että nuo käsivarret ei oikeen suhteellisesti oo kasvanu sillai kun muu keho...

Haukkukaa kaikki paskaks, mutta lähden kokeilemaan syksyn aikana tämmöistä, lähde sinäkin :thumbs:

2-3 treeniä viikossa hauiksia ja ojentajia.
2 ensimmäistä viikkoa 3-4 sarjaa kerralla ja 14-16 toistoa per sarja.
2 seuraavaa viikkoa 3-4 sarjaa kerralla ja 10-12 toistoa per sarja.
2 seuraavaa viikkoa 3-4 sarjaa kerralla ja 6-8 toistoa per sarja.
Viimeinen viikko armoton TTT-treeni ojentajille ja hauiksille.

Haukkua saa, mutta kokeileminen ei tapa. Eikä vie kehitystä huonoon suuntaa, jos kehitystä ei tule nykyisellä treenilläsi ;)

Tämä ongelma johtuu, niinkuin melkein kaikki aloittelijoiden ongelmat , todennäköisesti siitä ettei syödä tarpeeksi.

Tämä ongelma johtuu, niinkuin melkein kaikki aloittelijoiden ongelmat , todennäköisesti siitä ettei syödä tarpeeksi.

Tai siitä ettei käsiä ole mitattu ja kun muuhun kroppaan on tullut kovaa kehitystä, niin kädet näyttävät vaan pienemmiltä. Mutta eiköhän se luultavammin syömisen puute ole.

Kokeile hauiskäännössä 21-systeemiä. Eli ensin 7 toistoa puolella liikeradalla, sitten 7 toistoa sillä toisella puolella liikeradalla( ymmärsitkö) ja sitten 7 toistoa kokonaisella liikeradalla. Itellä hauikset lähti kasvuun kun tein tätä
Milläs liikkeellä ja miten päin oot tehny liikeratojen kanssa?

Imo toi 21-systeemi on vähän turha tässä tapauksessa. Kaveri on kuitenkin aloittelija ja toi menee jo erikoistekniikoiden puolelle.

Voihan sitä toki tehdä jos siltä tuntuu, mutta raskaat perusliikkeet on tossa vaiheessa mun mielestä parempia kuin erilaisten kikkojen käyttäminen. Ite en oo hetkeen ees käsiä erikseen treenaillut (joskus harvoin dippejä tai hauiskääntöjä), vaan luottanut siihen että tulee kädetkin treenattua erilaisissa punnerruksissa ja vedoissa. Ja ainakin omien kokemusten pohjalta on kädet pysyny ihan hyvin kehitystahdissa mukana. Kyllä niihin käsiinkin lihaa tulee kun vaan malttaa rauhassa treenata ja syödä hyvin, jättää noi erikoistekniikat sitten siihen kun kehitys perustreenillä hidastuu.

edit: Huom tää on sit vaan mun mielipide. Treenaan 1-jakoisella suurimman osan ajasta joten johtuu myös siitä etten erikseen treenaa käsiä.

Back
Ylös Bottom