Käsipainot, leuanvetotanko ja oma ruumiinpaino = ? treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SeQ__
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hello,

tässä threadissa voisi esittää mielipiteitä / esimerkkejä toimivasta treeniohjelmasta käyttäen pelkästään kroppaansa, käsipainoja, leuanvetotanko ja nk. jokakodin tavaroita, esim. selkäreppu+painoja. Itsellä edessä tilanne, jossa seuraaviin kuukausiin ei ole mahdollista päästä treenaamaan salille kuin noin kerran viikkoon. Tarkoituksena olisi tämän vähäisen salitreenin ympärille rakentaa mahdollisimman kattava treeni.

Jotta tästä olisi hyötyä muillekkin, voisi ylipäätään keskustella siitä, miten saisi mahdollisimman kattavan ja monipuolisen treenin aikaan näillä askeettisimmilla metodeilla.

Itse ajattelin jotain tämän tyyppistä lähteä rakentamaan, tarkoituksena lisätä massaa sekä voimaa siinä sivussa :

ma-
Punnerrukset 3xmax ( lisäpainoilla mikäli tarpeen ) / Hauiskääntö 3x10
Yhden jalan kyykky 3xmax ( lisäpainoilla mikäli tarpeen ) / Selän ojennukset 3xmax
Leuat 3xmax ( lisäpainoilla mikäli tarpeen ) / 3x10 Ojentajat
Takareidet (julle?) / olkapäät <- ehdotuksia otetaan vastaan näihin, mitä kannattaisi tehdä

ti-

ke-
Salitreeni : Kulmasoutu 3x6-12 Kyykky 3x6-15, MaVe 3x6-10, Penkki 3x6-12,
+ haus, ojentajat, takareidet

to-vapaa

pe-
Penkki käsipainoilla 3x8-12 / Kulmasoutu käsipainoilla 3x8-12
Kyykky käsipainoilla+reppu 3xmax
Julle käsipainoilla 3x10

la-Vapaa
su-Vapaa / toinen salitreeni, mikäli mahdollista

Kunto liikuntaa ( esim. pyöräilyä ) noin kerran viikkoon 30-45min.

Kaikki palaute otetaan mielihyvin vastaan.

Mitään isommalla jaolla olevaa on hankala ainakin itse kuvitella tekevänsä. Vai saisiko näillä yksinkertaisimmillakin treenimetodeilla jonkunlaisen järkevän jaon aikaiseksi? Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia treenaamisesta tämän tyyppisesti samoin kuin haastavempien oman kropan painolla tehtävien liikkeiden suhteen ( frog stand ymv ).

haetko ohjelmalla voimaa,kestävyyttä lihaksille kokoa....tai mitä?

Itse ajattelin jotain tämän tyyppistä lähteä rakentamaan, tarkoituksena lisätä massaa sekä voimaa siinä sivussa
.

Tuossa tuo pääsääntöisesti, eli massaa lisää ( tai oikeastaan takaisin ) ja voima kakkos prioriteettinä. Kaippa tätä jonkinlaisena ylläpitävänä treeninä tulee ottaa, sillä en usko esim. kyykky/mave/penkki tuloksen kovin nopeasti niitä 1xviikkon tekemällä nousevan.

No olkapäät ihan pystypunnerrusta käsipainoilla ja sitten viparit sivuille, eteen ja taakse. Jalkaliikkeinä voi ottaa myös askelkyykkyä käsipainojen kanssa. Hmm... Sitten millos vatsat meinasit treenata? Ne saa tehtyä loistavasti ihan kotioloissa, ei tarvitse mitään salin hienoja vempaimia siihin.

Tää on mun mielestä loistava video vatsoille.
http://www.youtube.com/watch?v=fk_usVg7Fp0

Sitten dippejä, esim näin. Varmasti onnistuu muuallakin kuin salilla
arnold-dips.gif

Niin ja vielä yksi loistava, eli käsipainosoutu.
7370_kulmasoutu_330.jpg

Siinä muutama liike mitä kannattaa varmastikin tehdä.

Hmm... Sitten millos vatsat meinasit treenata? Ne saa tehtyä loistavasti ihan kotioloissa, ei tarvitse mitään salin hienoja vempaimia siihin.

Vatsojen treenaaminen jäänyt nykyisin aika vähälle, kerran tai kaksi kertaa viikkoon tulee tehtyä perus jalkojennostot, istumaannousut ymv. Sen verran pieni rasvakerros tällä hetkellä, että palikat muutenkin jotenkuten näkyvät ja coren muuten luulisi pysyvän kunnossa mavella ja kyykyllä.

Dipit olinkin jo kerinnyt unohtamaan, saa kätevästi vastustakin laittamalla syliin pari painolevyä.

Vieläkin perään kuuluttaisin muiden kokemuksia askeettisemmasta treenistä, toimiko vaiko ei? Mielekästä? Hyviä / huonoja puolia yms.?

Ite oon alkanu nyt myös treenaamaan enemmän omalla painolla. Ite oon tehny käsilseisontapunnerruksia seinää vasten ja muuta käsilseisontajuttuu, front leverii opettelen täs samalla, sit frog standii oon alkanu nyt myös tehä. Oon myös tehny yhen käden inverted rowta, yhen käden punnerruksii, punnerruksii renkaissa, L-seat maassa, sit voimapyörää suorin jaloin, yhen käden leukoi oon myös harjotellu mut siihen menee viel aikaa et saan sellasen tehtyy. Näitä teen siis viikolla kerran pari, ja sit viikonloppuna kun kerkee nii käyn salilla kerran tai kaks. Noh jalkoja on hankalampi omalla painolla tehä. Oon tehny jonkun verran 1 jalan kyykkyy ja sit erilaisii hyppyi tarkotuksena kehittää räjähtävyyttä. Sit oon tehny kuntopiiri-tyyppistä treenii mis on jalkaliikkeitä, mut siinä tavotteena on vaan parempi kunto ja hapenottokyky. Tässä oli nyt vähä omii kokemuksii, en tiiä kiinnostaako ketään. Nii joo, hyvii neuvoi omalla painolla treenaamiseen löytyy http://gymnasticbodies.com/forum/ tosin tuolla on suurin osa jutuista varsin vaativia, mut kyl sielt jotai perusjuttujaki löytyy.

Nostanpa tämän kun en kehtaa uuttakaan avata..

Eli käytössä olisi käsipainot (oikeastaan tällä hetkellä vain yksi mutta varmaan täytyy toinenkin hommata) ja kuntokaupasta ostettu Iron gymin tapainen leuanvetotanko. Mietin että mitä näillä nyt sitten voisi tehdä ja parin sekunnin googletuksella bongasin tämmöisen: http://www.bodybuilding.com/fun/planet14.htm Näyttääkö ok:lta? Ajattelin että siirtäisi tuosta tuon jälkimmäisen päivän torstailta perjantaille ja keskiviikoksi keksisi jotain muuta. Kenties vatsoja, punnerruksia, leuanvetoa ja jotain kyykkyjä. Jalkalihasliikkeitä varmaan voisi siirtää myös viikonlopulle ettei tule liian pitkää treeniä.

Ovatko punnerrukset ja leuanvedot tarpeettomia noiden käsipainojumppailujen ohella ja onko treeni näin liian yksipuolinen? Entä riittääkkö vatsat kerran viikossa vai kannattaisiko niitä tehdä jokaisena treenipäivänä? Entäs voiko noita penkillä tehtäviä liikkeitä (englanniksi tuon linkin mukaan bench presses, en tiedä mikä suomeksi) tehdä järkevästi esim lattialla tai sängyllä?

En älyä näistä mitään joten kaikki neuvot ja vinkit ovat tarpeen!

Iha jees toi on näi äkkiseltää vilkastuna, älä ala runkkaa vatsoja joka päivä kadut vielä, mutta muuten onnea reeneihin! :)

Täältä löytyy tuo kehonpainoreeniketju. Westside barbell gymnastic. Kahlaappa läpi, siellä on kaverit kyllä kireessä kuosissa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom