Käsipäivälle vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Arsi sanoi:
Mikäs vika ojentaja/sisentäjäliikkeissä on?

(pst, loitontaja). Tästä on keskusteltu aikaisemminkin, mutta pääpiirteenä on se, että ne lihakset on pirun pienet. Se on enemmänkin ajan hukkaa vääntää jotai tajuttoman pientä lihasta, jota tuskin edes näkyy.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Arsi sanoi:
Mikäs vika ojentaja/sisentäjäliikkeissä on?
Kyseiset liikkeet ovat aivan turhia, mikäli ohjelmaasi kuuluu jokin isompi yleisliike jaloille. Esimerkiksi kyykky, jalkaprässi tai maastaveto treenaavat kukin jo yksinään nuo kyseiset lihakset aivan yhtä tehokkaasti (ellei jopa tehokkaammin). Lisäksi loitonnukset ja sisennykset kohdistuvat sen verran pieniin lihaksiin, että niiden erillinen treenaaminen on ajan haaskausta - nuo lihakset tulee treenattua jo niillä yleisliikkeillä.

Laitanpa tähän oman ohjelman esimerkiksi:

Olkapäät/kädet
Kapea pp 2x6
Ranskalainen 2x10
Ojentajat taljassa 2x12
Vipunostot sivulle 3x12
Pystypunnerrus kp 2x8
Vipunostot taakse 2x15
Hauis tangolla 2x8
Hauis taljassa 2x10
Hammer 2x12

Jalat/vatsat
Kyykky 2x6
Etukyykky 3x8
SJMV 3x12
Pohkeita muutama sarja

Rinta/selkä
Penkki 2x6
Vinopp kp 3x8
Ristikkäistalja 2x12
Leuat 1xmax
Kulmasoutu tangolla 2x8
Kulmasoutu painolevyllä 2x12
Alatalja 2x12
Straight arm pulldown taljassa 2x15

Zone-sarja -42%
rafael30 sanoi:
En jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta ihmettelen, että mikä idea tuossa treenijaossa on. Mikä etu sillä saavutetaan esim. työntö- veto- jalka- jaotteluun verrattuna?

Samaa minäkin ihmettelen :rolleyes: mikset arsi tekisi mieluummin esim. perus kolmijakoisen

Koska työntö/veto/jalat-jaossa tulee jokaiselle lihasryhmälle vain suora harjoitus/kierto. Se on ihan hyvä systeemi ja sopii monille, mutta itse pidän enemmän jaoista joissa tulee suora ja epäsuora treeni kierron aikana. Kuten selkä/rinta, jalat, olkapäät/kädet tai selkä/ojentajat, jalat, rinta/olkapäät/hauis. Ihan mistä itse tykkää.

H0J sanoi:
Koska työntö/veto/jalat-jaossa tulee jokaiselle lihasryhmälle vain suora harjoitus/kierto. Se on ihan hyvä systeemi ja sopii monille, mutta itse pidän enemmän jaoista joissa tulee suora ja epäsuora treeni kierron aikana. Kuten selkä/rinta, jalat, olkapäät/kädet tai selkä/ojentajat, jalat, rinta/olkapäät/hauis. Ihan mistä itse tykkää.
Juurikin näin.

jalat/työntö/veto vaihtoon. Ei toiminut minulle. Olkapäitä ei saanut kunnolla enää reenattua samana päivänä ojentajien ja rinnan kanssa. Nyt jalat, rinta-selkä,kädet+ olkapäät. Jos olis aikaa niin olkapäille kokonaan oma päivä mutta ei enää liikene :/.

Tässä ihan hyvä mälli.

Työntö
PP 3x8
PystyP Kp 3x10
VinoPP 3x8
Viparit sivulle 3x12
Ranskis 3x10
Ojentajatalja 3x8
Vatsat 3xmax

Jalat
Kyykky 4x8
Prässi 3x10