Käsiin lisää kokoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stinde
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tutkimustulosten perusteella leuanvedot (lisäpainoilla tarpeen vaatiessa) olisivat tehokkain hauisliike. Voipi olla, että dippi olisi vastaava ojentajille. Eli niihin kannattanee panostaa.

mitenkä ootte toteuttaneet/ajatelleet toteuttavanne muiden lihasryhmien treenin edt-käsispesilisaation aikana? Se lienee selvää että muuta treeniä pitää vähentää rajusti, mutta olis mielenkiintosta nähdä jotan treenijakoa/ohjelmaa

Koko yläkropalle on ihan loistava setti toi dippi/leuat. Siihen jos toisen setin vielä päälle eristäen käsille niin juu.

Treenijakona toimii ainakin 2-jakonen ylä ja alakroppa. Yläkroppapäivinä ei oikeesti tarvi muuta ku leuat ja dipit (jos ne on mukana) ja toinen blokki eristävinä käsiliikkeinä. Jos haluaa/ on mehuja niin varmaan vipareita voi sinkoilla.
Alakroppa treenit sittn miten tykkää, vatsat myös mukana alakropan kaa.

mitenkä ootte toteuttaneet/ajatelleet toteuttavanne muiden lihasryhmien treenin edt-käsispesilisaation aikana? Se lienee selvää että muuta treeniä pitää vähentää rajusti, mutta olis mielenkiintosta nähdä jotan treenijakoa/ohjelmaa
Matalavolyymista, lähinnä ylläpitävää treeniä että saa panostettua kunnolla niihin heikkoihin kohtiin, tässä tapauksessa kädet.

No mietin tässä juurikin samaa miten ton EDT:n tekis, kun ohjelmana on ollut tuo elaston 2- jakoinen. Että riitäisikö ihan, kun tekis ton edt:n vaikka su tai la, Kun muuten reeni päivät ovat MA; TI; TO;PE. ohjelmaa en vittsisi vaihtaa kolme jakoiseen.

Edit: Ja Vee ille: eli tarkoittanet sitä, että ei kovaa reeniä ja keskitytään pitempi jaksoisesti sit "niihin pienempiin"?
jos näin on niin helpompi itselle sit kurittää käsiä kolmen viikon välein nyysölän opein.

Just palautuneenä dietiltä ja aloittamassa taas syöntiä, niin tahtoo reenta kovaa :)

käsi-edt kuuluu tehdä 2 kertaa viikossa, ja varmasti joudut vaihtamaan/muuttamaan ohjelmaa joka tapauksessa. Toki sitten kuukauden jälkeen taas voi vaihtaa takas

Älkää nyt vaan alkako clusterfuckaamaan/bastardisoimaan toimivaa ohjelmaa, vaan tehkää jumalauta niinkun neuvotaan. :D Mitään ei siis tarvitse itse miettiä, tässä on kaikki ohjeet jo valmiina:

http://www.t-nation.com/free_online...ining_performance/escalating_density_training
http://www.t-nation.com/free_online...rformance/escalating_density_training_phase_2

Nuo kannattaa tosiaan lukea, mieluiten aiheesta kirjoitettu kirjakin jonka voi joko tilata tai ladata netistä. Nimenomaan siinä kohtaa hukataan jo se mahdollinen kehitys, kun aletaan kikkailemaan omia viritelmiä toimivasta ohjelmasta ilman siihen riittävää kokemusta. Kukaan ei ole vielä esimerkiksi maininnut EDT:n progressiosta, joka on itseasiassa koko homman idea (ei siis vain mahdollisimman nopea supersarjojen tekeminen, sillä esimerkiksi Riot Bombing tekee sen paremmin).

käsi-edt kuuluu tehdä 2 kertaa viikossa, ja varmasti joudut vaihtamaan/muuttamaan ohjelmaa joka tapauksessa. Toki sitten kuukauden jälkeen taas voi vaihtaa takas

Aivan tämänhän voisi ratkaista kun tekisi juurikin tällä edellisellä sivulla mainitullla tavall Rinta+Selkä, Jalat+vatsat ja olkäpää kädet systeemillä. sillonhan sen saisi tehtyä 2 kertaa viikossa. mutta mietityttää just että kaippa se kerkeää palautua selkä reenistä ynm tuohon perjantain rääkkiin? ei huvittäisi enää reenailla "ylläpito tyylillä"

^pakko sun on treenata muu kroppa "ylläpito tyylillä" jos haluat käsiin tällä tavalla panostaa.

itse ajattelin näin (hulkin neuvoilla): Ma: Jalat/Selkä, Ti: Kädet(edt), Ke: off, To: Jalat/Rinta/Olkapäät, Pe: Kädet(edt)

Ma:
Kyykky 4x6
Pohkeet
Leuat 3x6
Facepull 3x10

To:
Penkki 3x5
Vinopenkki kp 2x6
Askelkyykky 3x10
Viparit sivulle 3x10
Pohkeet

Käsien edt sitten t-nationin ohjeiden mukaan
Mitä mieltä?

Juu itsellä ainakin tarkoitus tehdä hanskat kaks kertaa viikossa ja katsoa miten palautuu, eli tarvitseeko tehdä esim.yksi blokki ja palautuminen pari päivää ja sit kaksi blokkia ja palautuminen pari päivää vai voiko tehdä aina kaksi blokkia ? Ja treenaus muutettu tuohon Rinta+Selkä, Jalat+vatsat ja olkäpää kädet systeemiin. Vuorotyö sotkee treenaamista jonkin verran ja tänään esim. olisi ollut rinnat selkä mutta siirtyy huomiseen, mietin vain, että ehkä yhden haska blokin pystyisi just just ottamaan ton perään tai sitten ei. Sitten taas olkien treenaaminen seuraavana päivänä olis ainoana lihasryhmänä vähän orpoa tai sitten ei? Nää on vähän tällasta kun on vuorotyö ja perhe yms. niin pitää soveltaa ja oikeesti aina ei oo todellakaan virtaakaan niin silloin ehkä yksi lihasryhmänkin kunnolla treenaus on jees.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^pakko sun on treenata muu kroppa "ylläpito tyylillä" jos haluat käsiin tällä tavalla panostaa.

itse ajattelin näin (hulkin neuvoilla): Ma: Jalat/Selkä, Ti: Kädet(edt), Ke: off, To: Jalat/Rinta/Olkapäät, Pe: Kädet(edt)

Ma:
Kyykky 4x6
Pohkeet
Leuat 3x6
Facepull 3x10

To:
Penkki 3x5
Vinopenkki kp 2x6
Askelkyykky 3x10
Viparit sivulle 3x10
Pohkeet

Käsien edt sitten t-nationin ohjeiden mukaan
Mitä mieltä?

No minä vanhana ukkona en pysty tekemään esim.selkää ja jalkoja sama päivänä ainakaan kunnolla,ei riitä virta. Jalat vie niin paljon energiaa ainakin minulta, että muut treenit jalkojen kanssa kuin vatsat ei onnistu . Ja kyllä kokeiltu on

^pointti onkin että niitä ei tän erikoistumiskuukauden aikana kuulu tehdä kunnolla, vaan ylläpitävästi?

Juu aivan. Äsken kävin vetämässä kaksi blokkia ja pidin noin 15-20min tauon välissä jossa tein olkapäät ja voi helv... kyllä on kädet tulessa nyt. Hyvä treeni!

Vaikuttaa sen verta lupaavalta et pakko alkaa itekki tekemään. Eilen eka käsitreeni, ihan törkee hiki ja tärinä treenin jälkeen. Mut voi helvetti sitä kipua mikä tänä aamuna iski, ihan erilainen tunne lihaksissa ku yleensä.. Torstaina taas lisää :kuola:

Itse olen myös tuskaillut laihojen käsivarsien -varsinkin kyynärvarsien- kanssa. Tuloksia on alkanut tulemaan oikeastaan vasta nyt, kun lopetin salilla käymisen ja aloitin kotona treenaamisen. Kotona kun ei tarvitse hävetä omaa nolouttaan ja voi treenata ihan omaan tahtiin. Teen leuanvetoja, etunojapunnerruksia, ojentajapunnerruksia, hauiskääntöjä ja vipunostoja sivuille. Kyynärvarsiin tuntuu tehoavan parhaiten rannerullaukset selän takana. Leuanvetoja teen kuusi kertaa viikossa viiden sarjoissa. Aloitin ihan pohjalta tyyliin 1+1+1+1+1. Sitten lisäsin jokaiseen sarjaan vuorotellen yhden toiston lisää. Seuraava viikko alkoikin 2+2+2+2+2. Tällä metodilla olen nyt kohdassa 6+5+5+5+5.

Rannerullauksissa seläntakana teen 4Xmaksimi.

Muissa liikkeissä teen 15-12-10-8 -sarjat.

Onko Mittään järkeä tehdä käsipäivänä sillein, että tekee yhden voimaliikkeen ojentajalle ja haukkarille ja sitten tekee tälläisen 15min blokin käsille vaikka taljassa? esimerkiks- kapee penkki kovana ja haukkarikääntö tangolla, jonka jälkeen 15 min taljassa tekemistä? Ojentaja liikkeitä ei pysty hirveesti tekkee vappailla painoilla kyynärpäitten takia.

Itse tein tänään yhden blokin ranskista ja hauiskääntöä tangolla toisen blokin taljassa narulla ojentajat ja hauis taljassa myös. Nyt Kysyisinkin jos treenaa kädet kaksi kertaa tällä tyylillä onko se tarkoitus että, teen nyt aina tästä edespäin joka kerta kaksi blokkia kerralla toki liikeitä vaihtaen.

Idea on nimenomaan kirjata toteutuneet toistot treenivihkoon ylös, ja blokin lopuksi laskea molemmissa liikkeissä kokonaistoistomäärä. Vaihtele liikkeitä joka toinen kerta, ja kun kokonaistoistomäärä on kasvanut 20% niin lisää painoja 5% ja aloita homma alusta.

Mä jatkan vielä sillä linjalla et ojentajat ja habat tehdään eri päivänä. Tietty saatan joskus ehkä ruveta tekeen erillisiä käsipäiviä tulevaisuudessa ja sit voin kiinnostua noista haba/ojentaja superseteistä mut toistaiseksi jätän ne väliin.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/building_bodybuilder_triceps

Tuossa kerrotaan, että yleisin ongelma on ojentajan pitkän pään kehityksen jälkeenjääminen. Tuon artikkelin sisältöä oli, että pitkään päähän osuu parhaiten päänyliliikkeet, pullover ja ranskalainen punnerrus. Pulloverissa ote vaikuttaa paljon siihen kuinka ojentajat osallistuu. Jos tekee kämmenet auki niin ojentajiin ei ota paljon mut jos puristaa painoa niin ojentajat osallistuu enemmän. Mä teen nykyään ranskalaista punnerrusta hammer otteella ja tate pressiä, molemmat käsipainoilla. Jos osaa penkata niin lavat saa tungettua samalla lailla ojentajapunnerruksissa ja sillon tuntuu pitkässä päässä kovaa venytystä. Kapea penkki ei myöskään oo ykkösliike pitkälle päälle vaikka se siihen ottaakin, samoin pushdownit ja dipit. Hulkki teki treenipäivyrissä ton ranskalaisen punnerruksen kiertämällä käsipainoja ja huomasin et se tuntuu erilailla ojentajissa. Tangolla mä en sitä tee ollenkaan koska siitä tulee vaan kyynärpäät kipeiksi, mutkatankoa vois kokeilla. Joku oli vielä maininnut kapean penkin mutkatangolla, sitä pitäis muistaa testailla jossain välis. Salilla katsoin kun porukka teki kickbackejä ja penkkidippejä, ne oli mun mielestä tosi turhan näköisiä enkä jaksa ees kokeilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom