Käsien epäsymmetriasta..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs semmone ongelma on, että oikea käsi on kokonaisuudessaan huomattavasti isompi kuin vasen. Ojentajille teen kapeaa penkkiä ja dippiä ja hauiksille sitte scottia, kp kääntöä ja taljaa. Joskus reenaan vasemmalle ekstra sarjan, mutta oikea kasvaa silti nopeampaaa.:curs: Kiitos jos joku viitsii auttaa ongelmissani.:)

Jos tekniikka on kunnossa, niin uskoisin että vasen käsi ottaa oikean kiinni jossain vaiheessa. Voi olla, että teet liikkeet tiedostamatta enemmän oikealla kädellä tms, joten keskity tekniikkaan.

edit: Miten paljon käsissäsi todella on eroa? Onko selvästi huomattavissa vai kiinnitätkö siihen itse vain liikaa huomiota?

Itellä sama ongelma käsien kans. Vasen käsi on ihan vitusti isompi kun oikee. Empä tolle oo mitään spesiaalia ruennu tekemään. Oon pyrkiny tekemään liikkeitä joissa molemmat kädet tekee työtä yhtäaikaa, eli tankoliikkeitä siis.
Voisko toi sit olla joku geneettinen vika? Lihakset kiinnittyny epäsymmetrisesti tjsp. että toinen käsi kasvaa nopeemmin kuin toinen?

Toisaalta kässäreillä voi olla tollasessa tilanteessa parempi tehdä kun tangolla, koska tangolla tehtäessä toinen käsi voi auttaa toista ja tehdä enemmän töitä, jolloin se myös varmasti kasvaa paremmin. Käsipainoilla tehtäessä varmistuu, että molemmat kädet tekevät itsenäisesti töitä. Ainakin näin itse kuvittelisin, viisaammat korjatkaa jos olen väärässä.

Mulla kanssa vasen hauis jokseenkin jäljessä. Tosin se on ollut aina. Toisaalta taas vasen rinta on isompi kuin oikea. Ja vielä kuorrutuksena kakun päällä oikea reisi on pienempi kuin vasen. :)

Ei ne erot niin radikaaleja kuitenkaan ole, jotta jaksaisi niistä mitään stressiä ottaa. Jos erot on melko pieniä, ei niitä muut huomaa ellei niistä erikseen mainitse.

Kolme senttiä melkein koko eroa käsissä, ja kokoajan pahenee :)

Oikessa kädessä hauis ei näy kasvaneen sen isommaksi mitä vasen oli ennen treenin aloitusta, ja vasemmasta kädestä en edes löydä ojentajaa, toisin kuin oikeassa se pullistelee enemmän kuin hauis :)

Mulla kanssa vasen hauis jokseenkin jäljessä. Tosin se on ollut aina. Toisaalta taas vasen rinta on isompi kuin oikea. Ja vielä kuorrutuksena kakun päällä oikea reisi on pienempi kuin vasen.

Ei jumalauta voi olla totta, mulla ihan samalla lailla ;o

Soripojat, en osaa laittaa tota "Originally bosted by" juttua. :(

itellä oikea käsi paljon "kiinteämpi" kuin vasen ja lihakset erottuu siksi oikeessa paremmin. harrastan salibandya ja pelaan oikea käsi alhaalla(right). näin oikea käsi on aina palloa käsiteltäessä suorana ja laukaisussa ojentaja jännittyy. uskon tämän olevan ainakin osasyynä käsieni epäsymmetrisyyteen

olen myös huomannut että salilla vasemmalla kädellä tehdyt liikkeet ovat huolimattomampia kuin oikealla tehdyt. esim kässäreillä hauiskääntöjä tehdessä vasen käsi ei nouse niin ylös kuin oikea.

eli siis ainakin mailapelit oletettavasti vaikuttavat käsien symmetrisyyteen. kaikki on varmaan huomanneet miten Nadalinkin kädetkin eroavat toisistaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juuh toi symmetrisyys on mullaki stressaava juttu..Joskus näyttää että vasen puoli on ihan tikku oikeaan puoleen verrattuna..tietysti voi olla läskiä on enemmän oikeall puolella ja näyttää isommalta.

Vasen käsi kusee jotenki. Joissaki liikkeissä tuntuu ettei siinä oo perkele lainkaan voimaa, ja joissaki taas tuntuu siltä et olis enemmän ku oikeassa.
Motoriikastako on kyse?

mikähän mulla on kun mun oikee käsi on vahvempi mut silti ne menee paljon enemmän pumppiin treenin jälkeen kun vasen..Johtuuko se siitä että kun on oikea kätinen niin tuntee sen pumpin jotenkin paremmin silloin vai mistä?

Muistakaa kuitenkin se perusohje eriparikäsien treenaamiseen, että helvetti - malttakaa tehdä heikomman käden ehdoilla(painoilla, sarjoilla ja levolla) vaikka mikä olisi. Se heikompi ei ota vahvempaa kiinni yhtään paremmin jos sitä rääkkää enemmän tai vetää heikomman käden aina ihan loppuun(kuten itse malttamattomana tein).

Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä...ikävä kyllä. Käden oikeasti saa hajalle niin että punttiin tulee kuukausien tauko jos ei rasitus suhteessa lepoon ole kohdallaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom