Käsi- ja rintalihakset vahvemmiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Richa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 14-vuotias poika, joka haluaisi saada rinta- ja käsilihakset (siis hauis/ojentaja-lihakset sekä olkalihakset) voimakkaammiksi ja näkyvimmiksi.
Olen harrastanut kohta 1,5 vuotta kotitreeniä lähes päivittäin, ja nyt jouluna sain vaatimattomat 10-kilon käsipainot (x2), joilla treeni varmaan onnistuu paremmin.(?) En ole lihava, päinvastoin liiankin ruipelo.:)

Treeniin olisi mahdollista siis vain noilla käsipainoilla ja mitä kotona nyt sattuu olemaan... Olen myös katsonut mm. Wrangen sivuilta "massanhankinta" jauheita, mutta auttavatko ne oikeasti?

P.S. Onko lähes päivittäinen treeni samoille lihaksille hyvästä/pahasta?

P.S. Onko lähes päivittäinen treeni samoille lihaksille hyvästä/pahasta?
Pahasta.Joka päivä ei kannata punttia nostaa. Suosikki sanontani on "levossa lihas kehittyy" eli lepopäivät tärkeitä muistaa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394
tossa vähän lukemista. tuolt voit kattoa mitä liikkeitä kannattaa tehä noille haluamillesi lihaksille. Ja tietysti ohjelmia joita voit soveltaa kotikäyttöön.
Ruoka asiat kuntoon niin lähtee lihat kasvuun.
näin nopiaan ..

Ei ole lähes päivittäinen treeni samoille lihaksille ollenkaan pahasta. Kroppa kyllä tottuu tiheään frekvenssiin ja palautuu nopeammin.

Ei ole lähes päivittäinen treeni samoille lihaksille ollenkaan pahasta. Kroppa kyllä tottuu tiheään frekvenssiin ja palautuu nopeammin.

Kroppa kyllä saattaa tottua tiheään frekvenssiin mutta tässä tapauksessa en kyllä lähtisi suosittelemaan pelkkien käsien ja rinnan treenaamista joka päivä! Monipuolisuutta kannattaisin mutta jos ei muita harjoitteluvälineitä löydy niin vähän vaikeeta se taitaa olla.. Salille kannattaisi mennä jos on mahdollisuus.
Ja ei kannata alussa haaskata rahojaan kalliisiin lisäravinteisiin vaan laittaa se perusruokavalio kuntoon.

Entä sun reidet? Näytät uimarannalla naurettavalta, jos sulla on vatsalihakset ja habaa, mutta jalat on tosi sellaiset sählypelaajan ruipelojalat.

Kroppa kyllä saattaa tottua tiheään frekvenssiin mutta tässä tapauksessa en kyllä lähtisi suosittelemaan pelkkien käsien ja rinnan treenaamista joka päivä!

En suosittelekkaan. Kunhan oikaisin. Itse treeniin en ota kantaa, vaikka tietysti olen sitä mieltä, että treenin pitäisi olla monipuolisempaa. Mutta jos ei kuulu kaverin tavoitteisiin niin sitten ei.

Entä sun reidet? Näytät uimarannalla naurettavalta, jos sulla on vatsalihakset ja habaa, mutta jalat on tosi sellaiset sählypelaajan ruipelojalat.

Käyn lenkillä monesti viikossa. Sen enempää en jaloille tartte. Habaa vähän t-paidan jatkeeks, niinkun jo edellä mainittiin.;)

Käyn lenkillä monesti viikossa. Sen enempää en jaloille tartte. Habaa vähän t-paidan jatkeeks, niinkun jo edellä mainittiin.;)
Lenkkeily ei kasvata jalkoja.

Kaipa mä sit oon ymmärtänyt väärin jossain kohtaa jos saman lihaksen(esim rinnan ja käsien) treenaaminen joka päivä ei ole pahasta.
NO hyvä et joku tulee ja korjaa mun juttui perässä :piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo salille vain.. Ja monipuolista reeniä. Vaika tavoitteesi ei olisikaan kasvatta kehonrakentajan selkää ja jalkoja, niin muista että sieltä se voima lähtee.:kippis1: Vaikka painimiseksi menisi! :D

Joo tosiaan muista pitää palautumispäiviä välissä, varsinkin jos et oo intensiivisesti reenaillu tätä ennen ja muutenkin. Ei ne yhessä päivässä todellakaan palaudu, ainakaan siitä mitään hyötyä ei ole joka päivä reenata samoja lihaksia, reenaat vaikka kolme kertaa huolellisesti ja puhtailla otteilla, kyllä pitäis tulosta tulla.

Protskuja riittävästi ja hyviä hiilareita, ni kyllä varmaan saat vähän sitä hihan jatkettakin =)

Eikö rasitus ja palautuminen oo juuri kääntäen verrannollisia keskenään :D Eli helposti voi reenata päivittäin, kuhan kokonais rasitus ei kasva liian suureksi ..

En suosittelis tuossa iässä tehtävän lihasta kasvattavia jalkaliikkeitä. Ainakaan jos ei halua kasvun hidastuvan.

Siis aivan hyvin voi tehdä vaikka joka päivä, kunhan rasituksesta palautuu. Käytännössä tämä nyt ei varmasti toteudu aloittelijalla, joten sellainen kaksi kertaa viikossa kutakin lihasryhmää voisi olla ihan hyvä setti.

Advanced treeni, jota esim. palstan virallinen peräsmies Tomppa85 tekee, vaatii paljon totuttelua ja itseopiskelua, joten sillä ei kannata aloittaa.

Noista on hyvä lukea treenin perusjuttuja:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Edit: Hei, jotain rajaa nyt noille mutuiluille. Jalkoja voi treenata tuossa iässä aivan hyvin jos haluaa, kunhan pitää tekniikan kunnossa, eikä tee liian raskaasti. Ei mitään kovia ykkösiä tai kolmosia.

Eikä tarvi noilla painoilla edes pelätä jalkaliikkeissä että hirveät mötkylät kasvaisi. :) Askelkyykkyä vaan kässäreillä ja sjmv:tä.

Niin joo. Ei niitä jalkoja tarvii treenata jos on muita aktiviteettaja joissa jalat rasittuu. Niinkun jos on vaikka kävelee kymmenisen kertaa päivässä sohvalta jääkaapille ja takaisin niin sillähän on jo jalkatreenit kuitattu:rolleyes:

Niin joo. Ei niitä jalkoja tarvii treenata jos on muita aktiviteettaja joissa jalat rasittuu. Niinkun jos on vaikka kävelee kymmenisen kertaa päivässä sohvalta jääkaapille ja takaisin niin sillähän on jo jalkatreenit kuitattu:rolleyes:
Jep, otteita suoraan Rintahauispellen käsikirjasta. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom