Onhan sitä tullut jännitettyä esitelmiä yleensä aika paljon. Tähän mennessä ne on kuitenkin sujunut vielä ihan hyvin. Ollapa :arvi:.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Jansku
Mulla on kans aivan valtava esiintymispelko. Koko yläaste - ja lukio aikana olen (onneksi) joutunut pitämään vain 1 esitelmän yksin. Pelko tuntui vain kasvavan esiintymisten myötä. Saa nähdä miten tulevat esitykset yliopistossa tulevat sujumaan. Menen varmaan hyperventiloinnin takia tajuttomaksi . Onko jollakulla kokemuksia beetasalpaajista (+muista lääkkeistä) tai vaikka tilkasta alkoholia fyysisen jännittämisen lieventämiseksi?
Originally posted by Dragon
Mulla lähti suurimmat esiintymispelot aika hyvin, kun olin 6kk yläasteella sijaisena ja pidin muutaman oppitunnin joka päivä. Kohta pelkosi ja huomaa ettei ole muuta pelättävää kuin pelon tunne itsessään.
Originally posted by maximillian
Betasalpaajista propral ainakin vie jännityksen pois allekirjoittaneelta. Tai vei...nykyään menee kyllä ihan keskittymisellä olennaiseen.
Mielenhallintaa...itsekuria.
Mulla on pamiresepti jännitysoireisiin, 4 - 6 mg annos toimii. Kun johonkin ennen jännitystä aiheuttaneeseen tilanteeseen tottuu, annosta voi vähitellen pienentää ja hoplaa, kohta selviää ilmankin.Originally posted by Jansku
Onko jollakulla kokemuksia beetasalpaajista (+muista lääkkeistä) tai vaikka tilkasta alkoholia fyysisen jännittämisen lieventämiseksi?
Originally posted by Jortsu
Mulla on pamiresepti jännitysoireisiin, 4 - 6 mg annos toimii. Kun johonkin ennen jännitystä aiheuttaneeseen tilanteeseen tottuu, annosta voi vähitellen pienentää ja hoplaa, kohta selviää ilmankin.
Paketissa lukee Diapam 2mgOriginally posted by maximillian
Mikä pami?
Originally posted by Nitsku
...klips...
Jos esiintyminen tuntuu ylivoimaisen pelottavalta, niin lääkäriltä tosiaan saa helposti beetasalpaajia ja/tai rauhoittavia. Kun ottaa yhden propralin ja puolikkaan xanorin, niin voi kävellä hymyillen vaikka karhun eteen. Tosin toimiva annostus kannattaa kokeilla kotona, ettei käy nolosti ja ole liian rentona...
...klips...
Originally posted by Nitsku
Sitähän väitetään, että eniten jännittää ns. puolituttujen edessä esiintyessä, esimerkiksi työkaverien ja esimiesten.
Originally posted by Tomi
Tässä nyt vähän tätä toista puolta asiasta... En ole koskaan jännittänyt esiintymistä, esitelmän pitämistä, puhumista tai mitään muutakaan yleisön edessä. Joskus saattaa olla perhosia ennen työpaikkahaastattelua tai muuta yhtä tärkeää, mutta sitten itse tilaisuudessa tai haastattelussa koen olevani omassa elementissäni.