Känsän / syylän poisto kotikonstein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Pienillä lapsilla nämä ovat yleisiä vaivoja varsinkin jalkapohjissa. Meillä on tuollainen "oma" lääkäri jä häneltä sain vinkin kokeiltavaksi kun noi jäädytyshoidot eivät auttaneet. Tytön ukkovarpaassa oli 4 känsää ja se vaikeutti jopa kävelemistä. Lääkäri kertoi että kannattaa laittaa (naudan)lihaa, raakana känsään jolloin jonkinsortin valkuaisaine-systeemi tehostuu ja se aiheuttaa känsän irtoamisen. En itse oikein ottanut tuota vakavasti vaan pitkä vaiva jatkui ja jatkui. Nyt kuitenkin kun pihvejä paistelin ja naudan sisäfile oli tarjouksessa, laitoimme salaa yöllä pienen lihamurenan varvasta vasten ja laastari + sukka yöksi päälle. Eipä aikaakaan kun pari känsää tippui pois ja nyt reilu viikko yhden yön hoidon jälkeen myöhemmin loputkin kaksi tippuivat pois.

Täysin uskomatonta! En kirjottaisi tästä mitään jos en itse olisi tuota kokenut ja ollut todistamassa. Suosittelen!

Nimim. Itsekin pienenä syylistä kärsineenä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, hyvää lihaa moiseen tarkoitukseen :)

Muksuna meilläpäin kehoitettiin laittamaan sylkeä syylän päälle aamuisin, kolme viikkoa ja veks - tai silleen. Itse muistan hoitaneeni yhden syylän aikanaan veks sylkihoidolla,

Kenties syljessä sitten vaikuttaa sama valkuaisaine-systeemi, fiksummat kertokoot lisää.

Intin jälkeen vasemmassa jalkapohjassa oli syylä, kuinkas muutoin, kun lattioita juoksennellaan pitkin poikin paljain jaloin. Jäädytyshoitoa käytin, ei ollut kovin tehokas muistaakseni. Mutta nyt 2010 jäädytyslaitteetkin ovat varmasti Nato-yhteensopivia :) Sen jälkeen ei ongelmia.

Mistä nuo moiset tarttuvat ja mitä ne oikeastaan ovat ?

Erittäin mielenkiintoinen homma. Oon itse ajatellut että se syylän pois saaminen osaltaan perustuu jonkinlaiseen kehon hylkimisreaktion provosoimiseen jolloin keho tajuaa hyökätä syylää vastaan. Ehkä tuo lihapala toimii samantyyppisesti eli vierasta valkuaista ilmaantuu iholle jonkakeho syylän kautta huomaa ja hyökkää vastaan.
Ilmastointiteippihoito on toinen vähän oudolta kuulostava konsti. Kuitenkin sillä on erittäin hyvät tulokset, jopa noin 80% onnistumistodennäköisyys jonkun ihotautiproffan mukaan. Itsellä lähti reilun 1kk teippihoidolla sormesta pari syylää, poislähtö liittyi teipin tekemään ihon ärsytysreaktioon eli 1kk jälkeen jossain vaiheessa kun aloin jo epäillä tehoa niin eräs päivä teipin alle ihoon oli kehittynyt teippausalueen muotoinen voimakas ärsytyspunoitus ja syylä hävisi päivä-pari sen jälkeen.

Tässähän pitää lähteä uimahalliin nuolemaan kaakeleita etät saisi itselleen känsiä ja pääsee kokeilemaan.

Olen vähän skeptinen tuon kikan suhteen. Voisihan kyseessä olla myös yhteensattuma, että keho heräsi toimintaan juuri viikon sisällä tempusta. Mutta saattaahan se toimiakin joissain tapauksissa. Kokeilkaa.

Minulle iski muutama vuosi sitten lähes hetkessä paha syyläongelma. Syylät lähtivät leviämään ja kasvamaan hurjaa vauhtia käsissä, koska talvisin käteni kuivuvat herkästi pakkasella, jonka seurauksena avautuneisiin haavaumiin virus pääsi leviämään. Lopulta käsissä oli toistakymmentä syylää etenkin sormien taipeissa.
Ongelma lakkasi lopulta yhteen jäädytyshoitokertaan, josta noin kolmen viikon jälkeen kehon puolustusjärjestelmä heräsi ja poisti itse myös ne syylät, joita ei hoitokerralla jäädytetty. Jopa reidessä lähes 10 vuotta sitkeästi pysytellyt syylä katosi itsestään samalla (josta varmaan käsiinkin levisi alunperin).
Tarinan opetus on, että kannattaa toimia yhdenkin syylän suhteen pian etteivät pääse leviämään.

Virushan syylät aiheuttaa ja se leviää kosketuksesta.

Tässähän pitää lähteä uimahalliin nuolemaan kaakeleita etät saisi itselleen känsiä ja pääsee kokeilemaan.

Haha!!:hyper:

Toi Hupen naudanliha niksi kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, pitää kyllä testata jos sattuu syyliä ilmaantumaan. Itse oon hoitanut syylät veke sillä apteekista saatavalla syyläliimalla tms. joskus inttiaikoina, haisee helvetin pahalle ja tupakaverit siitä muutaman kerran mainitsivatkin.

Tuo ilmastointiteippi konsti on kans ihan toimiva, parempi imo mitä toi apteekin litku. Viikon oon pitänyt sitä teippiä syylän päällä ja sen jälkeen dremelillä hionut kuolleen kerroksen veke, kyllä lähteee. Isommathan vois vetää sillä katkasulaikalla, eka sileeksi ni saa nopeemman aloituksen. (en oo testannu, et jos kuolette verenhukkaan ni..)Hionnan jälkeen sit uus teippi päälle, kk toistaa ni syylä on poissa.

Me hoidettiin syyliä liidulla. Liitua vaan syylään ja itestää sitte kuivu ja tippu/revittiin pois. Nuorena vaivas syylät suht useesti.

Toimisikohan peräpukamiin jos laittaisi yöksi lihapalan suoleen?

Joskus salilta ilmaantu päkiään jonkunsortin syyläntapanen, en ihan satavarma oo oliko syylä vai joku muu mutta pirun kipeä se oli. Yhtenä iltana sit kyllästyin siihen ja yöllä menin vessaan tonkimaan sen desinfioidulla puukolla pois. Verta tuli yllättävän vähän, vaikka haava oli kohtuu syvä. Sen jälkeen joku viikon verran oli samanasteinen kipu kävellessä kuin sen kanssa, mutta erilainen. Ei enää pistänyt tolkuttomasti. Pidemmällä akselilla ei jälkeäkään näyttäs jääneen.

Ei liene se paras hoitokeino, mutta ainaki miulla toimi. :D

Kyl toi apteekin syyläaine on ihan törkeen tehokasta tavaraa. Kärsin syylästä jalassa jotain 3kk ennenkuin kävin ostamassa ainetta. 2 päivää oston jälkeen syylä katosi, eikä tarttenut edes avata pakettia...

Minulla oli joskus kämmenissä/sormissa sekä jalkaterissä vajaa kymmenisen känsää. Tulivat takaisin jäähdytyksistä ja teippikikkailuista huolimatta. Sitten joskus kokeilin suihkun jälkeen kynsiviilaa pehmeään ihoon (vain ihoon, ei kannata lihaan asti hioa :D ) -> eivät ole tulleet takaisin. Muutaman kanssa piti muistaakseni hioa pari kertaa, että lähtivät kokonaan.

On kokeilta kaikkea mahdollista. Ainetta apteekista, jäädytetty/poltettu lääkärissä. Pitäis varmaan leikata, mut ei hirveästi haittaa. Kämmenen sisäpuolella ollut jo reilu 15 vuotta.

On kokeilta kaikkea mahdollista. Ainetta apteekista, jäädytetty/poltettu lääkärissä. Pitäis varmaan leikata, mut ei hirveästi haittaa. Kämmenen sisäpuolella ollut jo reilu 15 vuotta.

Oikeesti, pistä toi raaka liha siihen. Tuntuu ufojutulta mutta se toimii.

Sopivasti jääkaapissa naudanlihaa, jos laittaisi ensi yöksi. Raportoin ! :D

Sopivasti jääkaapissa naudanlihaa, jos laittaisi ensi yöksi. Raportoin ! :D

Hyvä. Odotan mielenkiinnolla. Aamulla känsä oli semmoinen "vettynyt", eli kuin olisi uinut vuorokauden putkeen ja parin päivän sisään pari känsää tipahti irti, jäi vain reikä ja alusnahka. Viikkoa myöhemmin irtosi kolmas känsä ja reilun viikon päästä vielä neljäskin. Noi ovat vaivanneet pitkään ja niihin on koiteltu vaikka mitä. Kaikki olivat ukkovarpaassa (johon jäädytyshoito harvemmin kuulemma tehoaa koska nahka on siinä niin paksua, kuten myös kämmenessä).

Olisikin mielenkiintoista saada tukea teorialle + toinen onnistunut poisto tietoon.

Itselleni riitti tyttären onnellinen riemu kun se huomasi eilen viimeisenkin känsän lähteneen ja tuli innoissaan näyttämään jalkaansa.

On kokeilta kaikkea mahdollista. Ainetta apteekista, jäädytetty/poltettu lääkärissä.

Mulla on keskisormessa ollut syylä jo pari vuotta. Kävin kolme kertaa jäädytyttämässä sitä työterveyshuollossa. Eipä oo pois lähtenyt, mutta eipä siitä kamalasti haittaakaan ole. Sitkeä pikku paskiainen!

Jos jäädyttää, pitää jäädyttää se pääsyylä pois, että muutkin kuolevat. Näin minulle joskus lääkäri kertoi. Käsissä on ollut joskus noin 50-100 pientä syylää kun alkoi leviämään. Kesällä mummi pesi niitä kallion väliin jääneellä vedellä syyliä alkoi lähteä. En kyllä tiedä mistä johtuu, uskomattomalta kuulostaa.

British medical journalin mukaan tehokkain tapa päästä syylästä eroon on tukehduttaa se jeesusteipillä. Eli teippi päälle 2 viikoksi ja sen jälkeen viilaa pois mitä alla on. Eivät ilmeisesti ole kuulleet naudanlihasta. Niin ja pidetään syylät ja känsät erillään. Syylä on viruksen aiheuttama. Känsät on niitä mitä tulee käsiin punttisalilla ja rekillä(ainakin mulle tulee).

Minullakin on ollut sitkeä syylä jalkapohjassa vajaat 10 vuotta. Voisin kokeilla tuota lihajuttua. Eli siis laitan palan lihaa siihen syylän päälle yöksi ja laastari päälle? Tehdäänkö toi vain yksi yö vai joka yö?

Jos syylä irtoaa tuolla tavalla niin ostan sulle kossupullon!

Joskus junnuna nappasin peukalon ja etusormen välistä syylän pois sivuleikkureilla ja pois on pysynyt. Ehkäpä tuo jauhelihatemppu olisi ollut mukavampi vaihtoehto :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom