Huoh!
Alan oleen epätoivoinen jo tän mun syyläkasvuston takia! Mulla on jalkapohjissa laajoja alueita syyläkasvuston peitossa ja välillä päkiän kohalta kipeytyy kävellessä. Nyt on levinnyt käteen...Olen kokeillut apteekin jäädytyssysteemit, laastarit ja verruxinin, ihopolilla jäädytetty 3 kertaa (aivan liian tuskaista tuloksiin nähden), osterivinokaskapselit jne. Mä uskon enää kirurgin veitseen!
Minullakin oli pahasti levinnyt syyläkokoelma käsissä. Jopa sellaisia herneen kokoisia patteja etenkin nivelten kohdalla.
Pääsi leviämään, koska talvisin käteni kuivuivat pahasti pakkasilla ja siitä syntyneisiin haavaumiin ne syylävirukset sitten pomppivat viereisistä syylistä.
Tämä ei nyt mikään parannuskeino ole, mutta jalkapohjissakin nuo syylät saattavat levitä pienten haavojen avulla. Jos sinulla on kuivat ja siksi helposti haavautuvat jalkapohjat, niin kannattaisi harkita rasvaamista. Ainakin hidastaisi leviämistä.
Omat syyläni paranivat yhden jäädytyshoitokerran jälkeen kokonaan. Käsissä syyliä oli parisenkymmentä. Jopa reidessä 10 vuotta asustellut yksittäinen syylä katosi samalla keikalla, vaikka sitä ei edes jäädytetty. Kropan oma puolustusmekanismi heräsi tuon jäädytyksen aiheuttamien paikallisten tulehdusten seurauksena ja tappoi kaikki kehon syylät samalla kertaa itse.