Kädenvääntö

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
33
Otin 5 eurosta vedon että voitan luokkatoverinin kädenväännössä joululoman jälkeen.
Kaveri on minua jonkin verran vahvempi..

Mitä lihaksia kädenväännössä käytetään, ja minkälaista ohjelmaa voisin tehdä?

Mä nyt en kädenväännöstä paljon muuta tiedä, kuin että se on ihan saatanasti tekniikalaji, eli pulkannaru voi hyvin pestä bodarin jos pulkannaru osaa vääntää (käyttää kroppaa apuna yms.) ja bodari taas runnoo vain voimalla. Eli jonkun kokeneemman vääntäjän kanssa kannataisi sitä tekniikkaa vähän tsekkailla ja sitten vain vääntää ja vääntää niinpaljon kuin vapaaehtoisia harjoitusvastuksia löytyy.

Onks se kaveri sua paljoa pidempi? meinaan vaan että pidemmällä kädellä on vipuvartta enemmän ja sen edun voittaminen 1kk voi haasteellista

No se ei hirveesti merkitse, meinaan itse painan luultavasti 30 kg enemmän kun 6v nuorempi broidini( 190cm kun itse olen 176 :) ) joka ei ikinä pahemmin mitään harrastanu, mutta osaa väntää niin perkeleesti kättä. Kädenväännössä aktivoituu niin forkut/hauis/ ojentaja/ olkapää/rinta...listaa jatkuu. Suurimman hyödyn omasta mielestäni vääntämiseen oon saanu forkuu treeneistä, rannerullausta( myötä/ vastaote) sillä saa ainakin vakautta sihen kääntöön eikä ainakaan vääntö tyehdy siihen että ranne antaa periksi.

Kerran tuli väännettyä kättä voimanostajan (n.60kg) kanssa ja tiukkaa teki:nolo: . Se kerto et väännön alkuvaihe on todella tärkeä. Koko selkä väännettävän käden puolelta olisi "lukittava" eli jännitettävä TODELLA tiukaksi. Silloin saadaan lukittua käsi heti alkuasennossa. Siinä se sillä pysyikin vaikka kuinka väänsin:D

Muutama erä otettiin (ehkä 10) ja voitin sen muistaakseni vain kolmesti vaikka mulla oli parikytä kiloo enemmän massaa tuolloin. No nykyään pieksisin sen varmasti :hyper: ;) . Nyt on taas tullu painoo yli kymmenen kiloo lisää ja tuloksetki aivan eri luokkaa ku sillon. Tästä hupaisasta tapahtumasta aikaa n.3 vuotta.

Moni kävi kokeilemasa ja moni hävis.

Taitaa olla kiertäjäkalvosimen joku lihas joka tuon käden periaatteessa vääntää. Kannattaa ehkä harjoitella jotain paljon kovempaa kaveria vastaan ja pyytää tuota vaikka vastustamaan sinun työntöäsi joka kerta enemmän, kuitenkin niin että pääset pohjaan joka kerta.

Kauheeta mutuilua.

Todellakin, kannattaa ainakin varmistaa että kiertäjäkalvosimet on kunnossa, ihan noin terveydellisistä syistä. Treenaavilla ne ovat monestikin jo vähän huonona punnerrusliikkeistä, jos niistä ei erikseen ole huolehdittu.
Samoista syistä jättäisin itse koko vääntöhomman väliin :)

Tärkeintä on juuri kädenväännön alussa saada yliote.
Kun "matsi" alkaa rullaa ranteesi itseesipäin, niin saat vipuvarren itseäsi kohti. Jos kääntäisit rannesuorassa, joudut vääntämään suoraan sivulle(edellytetään että toisellakin on ranne samassa asennossa).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja sitten vaan kaikki kiinnostuneet kokeilemaan.... : :D

Power Bull ilmajoki kisat la 28.01 2006, punnitus pe klo 19-21 ja la klo 9-11.

osallistumismaksu 25€ o+v

sarjat: M oikea -60kg, -66kg,-72kg,-78kg,-86kg,-95kg ja +95kg

M vasen -66kg,-78kg,-95kg,+95kg

N oikea ja vasen -60kg ja +60kg

S225T sanoi:
Todellakin, kannattaa ainakin varmistaa että kiertäjäkalvosimet on kunnossa, ihan noin terveydellisistä syistä. Treenaavilla ne ovat monestikin jo vähän huonona punnerrusliikkeistä, jos niistä ei erikseen ole huolehdittu.
Samoista syistä jättäisin itse koko vääntöhomman väliin :)

Jeps, kännipäissäni menin perjantaina vääntämäänkättä ja nyt on vasen käsi *askana... Kai joku lihas tulehtunut tai jotain. Hirmuista rasitussärkyä....

Tosi paljon vaikuttaa käden kulma.Eli pitää olla ojentaja kiinni selkälihaksessa ja forkku hauiksessa,sitten vaan tavallaan lukkoon kroppa ja kylkilihaksella kaverin käsi pöytään.Kylkilihaksella,vaikka hassulta kuullostakin.Ja aloitus tietysti ratkaisee,jos kaveri saa sulta käden ns.auki,et voi enää mitään,eli kaveri käytännössä makaa koko painollaan sun hauiksen päällä.On tullut aikoinaan paljon väännettyä kättä,on revennyt kyynerpääkin kerran sen takia,eli varsinkin kännipäin todella typerä laji.

Osaan vieläkin sen verran,että jos baarissa joku tulee haastamaan kädenvääntöön,kysyn,että sopiiko sellanen,että mä pidän kättä paikallaan ja jos toinen saa sentinkin liikkumaan mun kättä,se voittaa.Ei ole vielä ketään voittanut,perustuu juuri tohon "lukkoon".

Vääntelin tuossa kundikaverini kanssa kättä, ihan kokeilun vuoksi, eihän mulla mitään mahiksia ole :) Noh, sain alussa väännettyä kovasti(niin se väitti), kun kultani vain piti kättä paikallaan :jahas: mutta heti kun hän alkoi vääntämään, oma käteni hänen sanojensa mukaan lörpähti. Missä vika? Oikeastaan aina kun olen yrittänytkään vääntää kättä, niin käy suurinpiirtein niin, että jos oma käsi lähtee väärään suuntaan niin "voimat" loppuu....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom