Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Koskas Juha nostat ne 2x25kg leokot?

+ aivan jumalattoman kova nosto tuo 2 sormea+ peukku. Itse en saa noin edes kymppejä ylös :D vielä... :jahas:

Koskas Juha nostat ne 2x25kg leokot?

+ aivan jumalattoman kova nosto tuo 2 sormea+ peukku. Itse en saa noin edes kymppejä ylös :D vielä... :jahas:

Tänään aukesi lämmittelyissä peukut jo niin pahasti että veri valui pitkin levyjä ja se haittaa pitoa. Piti "tyytyä tähän" tälle päivälle. ;)

Vitun asialliselta kuulostaa tuo sun meininkis :D Hauskan tuntusta kattoo salilla ku kaikki käyttää hanskoja ja valittaa ku ei kämmenis nahka kestä ja vertaa sitä tohon sun touhuus..

Vitun asialliselta kuulostaa tuo sun meininkis :D Hauskan tuntusta kattoo salilla ku kaikki käyttää hanskoja ja valittaa ku ei kämmenis nahka kestä ja vertaa sitä tohon sun touhuus..

Heh, no joo. Meinaa kyllä välillä hymyilyttää kun joku sankari vertasi mun urheiluani neppailuautoihin. :hyvä:

+300kg kun rykäisee sileästä 50mm paksusta akselista mavena niin viimeistään polvilumpioiden kohdalla alkaa neppikset jäädä taka-alalle. :jahas:

Kysytääs nyt Heimopäälliköltä, kun se on grippiexpertti:

Millä saa helpoimmin suht nopeasti parannettua maastavedon otelujuutta? Raaka ykkönen on varmaan hyvänä päivänä jossain 250:n tuntumassa ja otteen kanssa on alkanut olla ongelmia. Tänään tuli kokeiltua staattisia pitoja näpeille siten, että roikotin yhdellä kädellä kahta 16kg kahvakuulaa 4x noin 15-20 sekuntia. Ihan kivalta liikkeeltä vaikutti ja tuossa tuli kaikki sormien nivelet mukaan, mutta onko tuo nyt sitten hyvä maven kannalta? Ikinä en ole aiemmin grippiä erikseen treenannut joten olettaisin, että siihen saa tuloksia suht nopeasti.

En ole heimo enkä ole expertti mutta olen itse saanut parannettua otevoimaa:

- tanko pukeille/pinnoille niin että sitä täytyy vain nostaa parisenttiä ja olet maven loppuasennossa, sitten vain rautaa tankoon vitusti ja pitoja.
- maastavedon jälkeen pidät tankoa käsissä sen 5-10sek. täysiä puristaen ennenkuin lasket sen
- jos salilla on käytävä/paljon tilaa ja suuria käsipainoja niin älä pistä mitään magnesiumia käsiin (tai omapahan on asia, itse en jostakin kummansyystä pistäisi :D), isoimmat hanttelit käsiin mitä jaksaa, ilman sormilukkoa ja farmarikävelyä/pitoa

Josset ole grippiä aikaisemmin treenannut (niinkuin mainitsit) niin siihen tulee kyllä ruutia aika nopeasti alkuun. Sitten sormilukko ja ristiote.

Tietysti nämä on niitä mitä ei hirveästi maven jälkeisenä päivänä/maven jälkeen jaksa kunnolla tehdä.

Millä saa helpoimmin suht nopeasti parannettua maastavedon otelujuutta?

Tekemällä maastavetoa eripituisia sarjoja eri kuormilla ja välillä myös myötäotteella. Paksu tanko välillä käyttöön tai sitten mopoversiot "fat gripzit" normi tangon ympärille. Kerran kuussa pukeilta tai pinnoilta polvilumpion alta vetoja, progressiivisia ykkösiä niin ylös kuin menee ja yläasennossa 3-5sec stattiset pidot päälle. Muista kevyet viikot myös. Forkut on pieni lihasryhmä ja tukottaa suht helposti. Tässä näin aluksi pari perusjuttua millä grippi lisääntyy vetoa ajatellen.

- - - Updated - - -

En ole heimo enkä ole expertti mutta olen itse saanut parannettua otevoimaa:

- tanko pukeille/pinnoille niin että sitä täytyy vain nostaa parisenttiä ja olet maven loppuasennossa, sitten vain rautaa tankoon vitusti ja pitoja.
- maastavedon jälkeen pidät tankoa käsissä sen 5-10sek. täysiä puristaen ennenkuin lasket sen
- jos salilla on käytävä/paljon tilaa ja suuria käsipainoja niin älä pistä mitään magnesiumia käsiin (tai omapahan on asia, itse en jostakin kummansyystä pistäisi :D), isoimmat hanttelit käsiin mitä jaksaa, ilman sormilukkoa ja farmarikävelyä/pitoa

Josset ole grippiä aikaisemmin treenannut (niinkuin mainitsit) niin siihen tulee kyllä ruutia aika nopeasti alkuun. Sitten sormilukko ja ristiote.

Et ole heimo etkä expertti mutta vastasit kuin heimo sekä expertti ;)

Kysytääs nyt heimolta vielä 1 kysymys :P

Kuinka itse tekisit treenit rollarilla jos mahdollisuus on treenata kotona+ salilla (kahva kulkee mukana, painoja on kotona myös), jos haetaan mahdollisimman kovaa ykköstä?

Tai senverran lisään että en tarkoita ihan että kuinka itse teet treenisi vaan kuinka suosittelisit tekemään.

Kysytääs nyt heimolta vielä 1 kysymys :P

Kuinka itse tekisit treenit rollarilla jos mahdollisuus on treenata kotona+ salilla (kahva kulkee mukana, painoja on kotona myös), jos haetaan mahdollisimman kovaa ykköstä?

Tai senverran lisään että en tarkoita ihan että kuinka itse teet treenisi vaan kuinka suosittelisit tekemään.

Haastava laji treenata. Toiset nousee max ykköseen 2x12 toistometodin kautta, toiset taas ei. Mä tein aikoinaan paljon nostoja niin että toisena päivänä viikossa vedettiin aina max ykköset (5x1 täysillä) ja toisena päivänä 5x1 70% 1RM + ketjuja tai kuminauhat lisämausteena. Tolla metodilla kyllä ykkönen nousee ja varmasti ollaan myös kisassa aina ylikunnossa! :jahas:

Kannattaa hommata Hornen adjustable thick bar niin alkaa tapahtua. Broidi kehitti sen avulla omaan RT tulokseen hetkessä 6kg lisää. Itse sain 98kg-> 105kiloon tuloshyppäyksen ilman RT treeniä. Thick bar on mahtava peli, se kehittää ranteen voimaa paremmin kuin mikään muu.

miten usein noille otteille voi vetää kovan treenin kun tuntuis että on kuitenkin melko pieni lihasryhmä kyseessä? tukotus varmaan vaarana jos liian taajaan koittaa kovaa tehdä vai onko?

miten usein noille otteille voi vetää kovan treenin kun tuntuis että on kuitenkin melko pieni lihasryhmä kyseessä? tukotus varmaan vaarana jos liian taajaan koittaa kovaa tehdä vai onko?

Riippuu mitä tavoitteena. David Horne treenaa joka päivä.
2-3 kovaa per viikko + kevyet, palauttavat treenit on mun mielestä ihan hyvä. Jos tukottaa ja jumittaa niin vaihtaa systeemiä. Aika henkilökohtaista hommaa. Toiset pystyy vetää yhdessä treenissä paljon enemmän mitä toiset. Riippuu pitkälti millaiset pohjat on luotu näpeille.

eli yksilöllistä niinkuin mikä tahansa urheilu. mielenkiintoista hommaa kattella noita videoita. miten neuvoisit harjoittelemaan otevoimaa jos tavoite olis ohaan vaan normaali salitreeni mutta joskus tuntuu että näpit väsyy ja joutuu turvautumaan remmeihin. ei kai remmeissä mitään vikaa ole mutta jos olis joitain vinkkejä?

miten neuvoisit harjoittelemaan otevoimaa jos tavoite olis ohaan vaan normaali salitreeni mutta joskus tuntuu että näpit väsyy ja joutuu turvautumaan remmeihin. ei kai remmeissä mitään vikaa ole mutta jos olis joitain vinkkejä?

Eripituisia sarjoja eri kuormilla, staattisia pitoja myötäotteella & ristiotteella tangosta, pinch nostoja eri leveyksiltä. 3x10kg, 2x10kg, 4-5x5kg, 2x15kg levyt käyttöön. Rolling thunder on kokeilemisen arvoinen juttu samoin paksummat tangot sekä leuanveto tangosta roikkuminen. Eka tavoite roikkua vaikka 3x20sec, seuraavaksi 2x60sec ja sitten alusta 5x25sec ym...vain mielikuvitus on rajana.

- - - Updated - - -

Tässä sitten pidemmälle vietynä noita suoritteita.

http://www.youtube.com/watch?v=iJYOs5VFjwk
http://www.youtube.com/watch?v=cXxQ3QhpeY8
http://www.youtube.com/watch?v=AXZYRlw11bw
http://www.youtube.com/watch?v=YAYxWhlpUng
http://www.youtube.com/watch?v=IWdqXXjYDHU

Nyt alkaa olla sellanen meininki tossa, että perussällitkin (ite mukaan lukien) huomaa, miten helvetin vaikee suoritus toi on! Ei oikeen ennen ole säväyttänyt nää grippi hommat, mut toi on jo tosiaan on kaikille varmaan ihan selvästi helvetin vaikeeta!

Back
Ylös Bottom