Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Tää ei edelleenkään oo Riseri nosto millään muotoa. Toi on Riserin ja Pronaation sekotus joss pronaatio aktivoituu enemmän ja Ermekselläkin toi käsi kääntyy enempi auki kuin pysyy samassa linjassa neutraalina. Tosin on se varmaan tossa nostomuodossa vahvin.
Kyllä tuo on Riser-nosto, vaikka pronaatio osallistuu tuohon käden kiertyessä.
Jos raiseri pettää niin nosto epäonnistuu, ei tuo jää kiinni pronaation heikkoudesta.

Tietty suoraan sormien yli menevä poistaa tuon pronaation merkityksen ja on eristävämpi radiaalideviaatiolle, mutta ei ole niin lajinomainen jolloin herää kysymys mikä on merkitys apuliikkeellä jos ei avusta vääntöä.

Periksihän ranne tuossa antaa kyllä Ermeksellä jonkin verran.

Paino sanalla cheat 😄
Ronski tyyli mutta niin on painotkin, hyvä nähdä ettei Levan lepäile laakereillaan.
f6f2d47ed31bef035b2df0ec6b7005ed.webp

Jos raiseri pettää niin nosto epäonnistuu, ei tuo jää kiinni pronaation heikkoudesta.

Tietty suoraan sormien yli menevä poistaa tuon pronaation merkityksen ja on eristävämpi radiaalideviaatiolle, mutta ei ole niin lajinomainen jolloin herää kysymys mikä on merkitys apuliikkeellä jos ei avusta vääntöä.

Kädenväännön apuliikkeet on kyllä niin veteen piirrettyjä viivoja 😀 mäkään en kyllä oo ton tollasen pronaatioriser noston mikään suuri fani kun ei se minusta ota riseriin sellai niinkun pitäisi koska siinä kuitenkin yritetään ohjata sitä voimantuottoa sinne pronaation suuntaan kun se on vahvempi 🤔 en oikeen edes ymmärrä miksi kahdesta noin pieneen alueen voimantuotto liikkeestä pitää olla vielä tollanen välimallin versiokin 😀 toki ei mun varmaan tarvikkaan ymmärtää 😀

Toi oli itseasiassa snadisti vaikeampi tanko kuin millä Levan joskus aiemmin tehny. Mitä enemmän kämmen pystyssä hammer otteella niin sitä vahvempi, ainakin itellä.

Itsellä on tollanen Super EZ curl bar. Se on niin vahva tanko kääntää kädet neutraali otteella kapealla, että jos Arnold Classic Strongmanissä ois lajina kuka saa käännettyä suurimman raudan rinnalle niin voittaja kääntäis siellä 200 kg tienoilla luulen. Ei siis hauiskääntö vaan rinnallekääntö. Niinku tukin kääntäis rinnalle mutta jyrkällä curl barilla.

Mä oon aina ajatellut sen niin että apuliikkeen ei tarvi olla täysin laji omainen, Ehkä vain silloin jos pöytään ei jostain syystä päästä kuin kerran kuussa, Jolloin voi apinoida täysin vääntöä taljoilla ym. Apuliikkeen pitäisi vahvistaa lajinomaisia lihaksia jotka sitten tekevät työtä kovemmin itse lajissa. Jos ajattelee että Risernosto ottaa enemmän lihakseen joka sen työn tekee, kun vyön laittaa rystysten välistä niin miksi se pitäisi kääntää rystysen päälle osittain ja tehdä liikkeestä huonommin eristävä? Kun voit tehdä molemmat liikkeet erikseen, tehokkaammin? nää nyt on näitä millä tuskin on hirveesti väliä jos on super lahjakas äijä mutta kuitenkin. Muutenkin kattonu että tuo rystysen yli menevä versio näyttää aina vähän erilaiselta, välillä menee enemmän kämmenselän puolelle ja välillä pysyy rystysen päällä. Sen verran huterassa paikassa se noston piste

Mä oon aina ajatellut sen niin että apuliikkeen ei tarvi olla täysin laji omainen, Ehkä vain silloin jos pöytään ei jostain syystä päästä kuin kerran kuussa, Jolloin voi apinoida täysin vääntöä taljoilla ym. Apuliikkeen pitäisi vahvistaa lajinomaisia lihaksia jotka sitten tekevät työtä kovemmin itse lajissa. Jos ajattelee että Risernosto ottaa enemmän lihakseen joka sen työn tekee, kun vyön laittaa rystysten välistä niin miksi se pitäisi kääntää rystysen päälle osittain ja tehdä liikkeestä huonommin eristävä? Kun voit tehdä molemmat liikkeet erikseen, tehokkaammin? nää nyt on näitä millä tuskin on hirveesti väliä jos on super lahjakas äijä mutta kuitenkin. Muutenkin kattonu että tuo rystysen yli menevä versio näyttää aina vähän erilaiselta, välillä menee enemmän kämmenselän puolelle ja välillä pysyy rystysen päällä. Sen verran huterassa paikassa se noston piste
Tää on kyl hyvin kiteytetty. Minusta myös se on tosi hutera nosto ja en oo ite sitä oikein kokeillut tai halua ottaakkaan ohjelmaan. Aika harva tekee sitä ammattiukoistakaan. Sen sijaan Larratin kehittämä pronaatiotukinosto on kyllä tosi kehuttu ja käytössä varmaan suurimmalla osalla vääntäjistä. Olen ollut tässä ideoimassa semmoista Henrin tekemää sarjaa jossa käytäisiin Suomeksi läpi noita apuliikkeitä miten ne pitäis tehdä ja mikä niiden idea on. Tässä ollut vähän aikarajoitetta molemmilla niin ei ole vielä tärpännyt. KV osallistujamäärät kasvaa kokoajan ja nuoria tulee lisää mut harva osaa tehdä noi liikkeet oikein (ite mukaan lukien olen monessa liikkeessä vieläkin ymmärtämätön) tai sit tehdään jotain aivan kauheita rautoja olevia liikkeitä jotka ei voi kyllä millään säteillä pöytään niin turha nuorten ottaa oppia näistä ja rikkoa itsensä.

Fiilaan että Ifassakin alkaa olla roinaukkoa vähän joka sarjassa. Tulee suurkilpailun tuntua! 😄
Joo tää on kyl nähtävissä ollut viime mm-kisoissa ja näkyy nytkin. Ymmärrän että siis natukilpailijat tietty ei ehkä tykkää että sanon näin mutta nyt tossa sitä just on että se merkkaa se mitali kun tulee kotiin. Senhän pitäisi siis merkata sen mitalin kun kaikki kusee puhtaat mut siis tossakin nyt semmosia nimiä että ei natupäivää nähnyt viimesen reiluun 20vuoteen. Kommentoin aiemmin silleen että IFAn mitalit ei merkkaa mut kyllä ne merkkaa Sirkkilän ja muiden kullat ja mitalit mutta siis ideana valitettavaa että juuri tuolla Engin + Waf porukat niin se mitali ei merkkaa.

Nää on kyllä parhaita. Pakko jotenkin yrittää uskoa että porukka trollaa vaan. Vaikka kyllä näitä liian usein näkee kuinka 150kg kaverin leuka vitonen on täys paska koska omapainohan on leuoissa kaikille sama...
Joo siis jos jostain syystä haluaa vertailla tuloksia muuten kuin kumpi absoluuttisesti vahvempi, niin suhteuttaminen painoluokan ME tulokseen on ehkä se järkevin tapa ✌️

Hauiskäännössä on 2 muotoa missä voi yrittää vertailla tuloksia.
1. Strict curl
2. Maksimaalinen cheat curl

Ei mitään välimuotoja missä arvostellaan paljonko oli cheattiä. Kun salliltaan aivan kaikki mahdollinen cheatti, millään muulla ei ole väliä kuin kääntyykö se tanko rinnalle vai ei.

Hauisten treenaaminen on sitten täysin eri asia.

Pitikin kattoa Cypin käännöistä vanhoja videoita pitkästä aikaa. Tollaset oli ennenkuulumattomia ainakin itselle. Magnus Samuelsonin 4x140 kg suoralla tangolla oli ainut samaa luokkaa oleva. Tolkuttomia rautoja.

Kaikki nähny 100 kertaa. Ei se mitään. Vanhoja hyviä voi aina postailla uudestaan.

Cypi 5x150

View: https://www.facebook.com/cyplenkovofficial/videos/my-biceps-curl-150-kg-x-5-reps-with-cheating-2-days-before-new-year-you-ready-fo/1670456213210916/

Cypi 8 x 140

View: https://www.youtube.com/watch?v=_RYBplVZHRk

Samuelson 4 x 140 suoralla. En muistanukkaan että otti noin puhtaasti.

View: https://www.youtube.com/watch?v=T9Cs-ByuCuc

Extrana Petr Petras 3 x 160 kg

View: https://www.youtube.com/watch?v=n5J46elQcSw

Back
Ylös Bottom