Käden puutuminen nukkuessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pexi_
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Käsi ei varmaan ikinä oo puutunu kunnolla, pari kertaa silleen ihan vähän. Olkapää mulla on kyl osittain puutuneen oloinen joka aamu. Ilmeisesti pitää tosiaan hommata toinen tyyny, tai uus paksumpi.

Mulla puutu kerran jalka nilkasta alaspäin ja potkin sitä ihan kokeilumielessä seinään. Jännä tunne kun seinästä kuului pauke, mutta mitään ei tuntenut...:o

vastaus

Tähänkin tiedän ratkaisun, sillä kärsin tästä ongelmasta koko pienen elämäni. Lisäksi olkapääni vihoitteli välillä. Käsi puutui myös jo kirjoittaessa. Tai kun katosta vaihtoi lamppua, niin johan oli hikistä puuhaa...

Vastaus: Olkapää oli poissa paikoiltaan. Kukaan lääkäri ei sitä huomannut vaikka kaikenlaisista kuvista ja ultraäänillä katselivat olkapäätäni. Uskomatonta lääketiedettä!

Vaan eipä mua kukaan tässäkään usko.. :(
Tarinani:
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Selka.html

No kyllä tuollaisen käden puutumisen vielä "hanskaa", mutta onkos jollain kokemuksia niinsanotusta unihalvaantumisesta.

Kyseessä on unihalvaus. Käynyt itselle muutamia kertoja. Tiedostan ympäristön, voin liikuttaa silmiäni, ja äännellä vähän jotain, mutta siinä se sitten onkin.

Joskus sen ainakana saattaa myös nähdä hallusinaatioita, mutta onneksi minulla nuo ovat olleet harvassa. Ei nimittäin mikään kiva tunne koska tuolloin ei tosiaan nukuta. Muistaakseni olen myös poistunut ruumiistani joskus tuon aikana.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Muutaman kerran on käsi puutunut yön aikana. Ekalla kerralla vähän säikähti, kun yritin tarrata puutuneella kädellä kännykkään nähdäkseni kellon, mutta sen jälkeen se on aiheuttanut suurta hilpeyttä:D

Mulle on kanssa tapahtunut vaikka kuinka monta kertaa toi käden päällä nukkumisesta johtuva puutuminen. Mutta viimeaikoina (n.1kk:n sisällä) oon useita kertoja heränny siihen, että osa sormista on puutunu ja ei toimi. Yleensä puutuneet sormet on pikkusormi ja nimetön, joskus myös etusormi, keskisormi ja peukalo. Ja usein puutuminen on vielä molemmissa käsissä yhtä aikaa.

Sormien puutumista on tapahtunut vain nukkuessa. Yleensä sängyssä, mutta kerran myös bussissa istuma-asennossa. Nukun kyljellään tai selällään, enkä ole kertaakaan herätessä maannut sormien päällä. Lisäksi erona käden puutumiseen sormet ei palaudu normaalitilaan läheskään niin nopeasti, yleensä on joutunut useita minuutteja venyttelemään ja vanuttelemaan ennenkuin on alkanu nakit taas toimia.

Mistähän voisi moinen johtua? Eipä tuosta juuri haittaa ole, paitsi että keskellä yötä joutuu niitä nakkeja venyttelemään kun haluis :zzzz:

Kaikista hienointa siinä on se, ku unenpöpperössä tajuaa että nyt täälä sängyssä on joku saatanan pötkylä(siis se tunnoton käsi) ja yrittää heittää sen helevettiin siitä sängystä. Tais olla eka kerta ku käsi meni tunnottomaksi ja yritin sitte heittää sitä pötkylää pois nii siinähän meni ite perässä. :hyper: :hyper:

LOL

Mulla kävi täsmälleen noin. Sitä ei unisena oikeesti tunnista omaks kädekseen, muutaman kerran oon yrittänyt viskoa "sitä" pois sängystä kun ajattelin että mites se kaukosäädin taas jäi tänne. Vatun outo fiilis kun tajuaa että se onki oma käsi.

Ravistamalla kättä ne veret yleensä palautuu minuutin sisällä takasin :)

Kyseessä on unihalvaus. Käynyt itselle muutamia kertoja. Tiedostan ympäristön, voin liikuttaa silmiäni, ja äännellä vähän jotain, mutta siinä se sitten onkin.

Joskus sen ainakana saattaa myös nähdä hallusinaatioita, mutta onneksi minulla nuo ovat olleet harvassa. Ei nimittäin mikään kiva tunne koska tuolloin ei tosiaan nukuta. Muistaakseni olen myös poistunut ruumiistani joskus tuon aikana.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Jepjep, toi tunnetaan englanniks nimellä 'Lucid dream'. Noi hallusinaatiothan voi olla esim. sellasia, että näet ku joku tulee sinne huoneeseen ja esim. puukottaa sua. Et pysty liikkumaan, mut kaikki tuntuu tosi aidolta koska tunnet ku se puukko uppoo esim. sun vatsaan ja haistat kaikki hajut yms niinku normaalisti. Suht pelottavaa kamaa. Myös kaikki ruumiista irtaantumisen tunteet liittyy noihin aika usein. Väitetyt ufosieppaukset on myös jonkun tutkimuksen mukaan ollu unihalvauksia tai ns. valveunia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
LOL

Mulla kävi täsmälleen noin. Sitä ei unisena oikeesti tunnista omaks kädekseen, muutaman kerran oon yrittänyt viskoa "sitä" pois sängystä kun ajattelin että mites se kaukosäädin taas jäi tänne. Vatun outo fiilis kun tajuaa että se onki oma käsi.

Ravistamalla kättä ne veret yleensä palautuu minuutin sisällä takasin :)

Sama :lol2:

Yleensä tapahtuu kädelle, joskus myös jalka saattaa puutua niin, että sitä ei pysty hetkeen liikuttamaan.

Härö tunne.

Mä oon monta kertaa heränny yöllä siihen et istun sängyssä ja ravistelen toisella kädellä toista kättä kun se on ihan puutunut eikä pelitä ollenkaan :D Yleensä käsi puutuu vaan ranteesta alaspäin, mutta viimeksi kun herätyskello alkoi soimaan ja nousin ylös lyödäkseni sen hiljaiseksi, niin oikea käsi ei noussutkaan. Tosi hämärä fiilis kun ei ole voimaa nostaa omaa kättä.

Mulle on tasan kerran tullu toi unihalvaus, mutta psyykkasin sen ite itelleni. Aika sairasta oli kun yritti huutaa mut mitään ei tapahtunu. Luulin aluks, että nyt psyykkasin itteni viimesen kerran halvaannuksiin, mutta nukahdin yhtäkkiä uudelleen.

Monesti ku ei saa unta, niin psyykkailen esim. toisen jalan halvaantuneeksi.

Kerran heräsin joskus aamuyöstä niin mulla oli molemmat kädet ihan tunnottomat. Hiukan pelästyin...mitään tuntoa ei ollut kummassakaan.
Hyppäsin sängystä ja pompin vähän aikaa tasajalkaa että veri lähtisi kiertämään ja kyllähän se lähti.

Mää herään aamulla käsi puutuneena varmaan joka viides aamu...aika kamalaa.:urjo:

toi käsi puutuneena herääminen on kyl aika ärsyttävää. Yleensä se pieni kipu, joka siitä tulee tulee uneen myös.

se on kyllä joskus aika hauskaa ku herää aamulla sillee et toinen käsi iha puutunu ni sit sitä saa hakata johonki seinää eikä tunnu mitää :D

Suositut

Back
Ylös Bottom