käärmeistä ja muista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
elikkäs ollaan tässä avokin kanssa aateltu hommata käärme tai sitten joku lisko
kysymys kuuluukin että miten paljon tämmöset yleensä maksaa ja miten/millä niitä ruokitaan? sen olen kuullut että käärmeille annetaan esim. pakastettuja hiiriä ja muita pikkujyrsijöitä, mutta mitäs muuta ne syö? käsittääkseni käärme syö vieläpä aika harvoin, eli ruokaan ei varmaan paljon rahaa menisi..

tässä nyt jotain kysymyksiä mitä mieleen tuli näin yön pimeinä hetkinä :kuola:

kaikki tieto kyseisistä elukoita on tervetullutta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siitä käärmeestä voit joutua maksamaan aika mansikoita ja mitä tutun kanssa juttelin niin voivathan ne eläviäkin hiiriä syödä noin kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa..

Ehkä kannattaisi tutustua kunnolla käärmeisiin, ennen kuin sellaisen hankkii. Tietää sitten vähän, mitä tuleman pitää.

AfricanRockPythonEating.JPG

afrrock1.jpg

Kuvat: Pohjoismaiden kuristajakärmekset värikuvina (WSOY 1999)

Mul oli 2 kuningasboaa. Joudut maksaa siitä ehkä jonkun 100€. Halvemmallakin voit saada jos etsit tarkemmin. Nuo on todella yleisiä suomessa.

Se syö aluks hiiriä, sitten rottia ja lopuks kaneja.
Syö niin usein kun sitä syötetään, mut kerran kuukaudessa sopii hyvin. mulla oli oma hiirifarmi josta sain safkaa.

Noi kasvaa tosi isoiksi. joten terraario kannattaa tehdä itse niinkuin minä tein. Muutama iso Pleksinpala niin terraario on valmis. Käärme yrittää karata öisin, joten terraarion täytyy olla vahva.

Huomio se, että kunigasboa voi kasvaa TODELLA isoksi. Siellä mistä minä käärmeni ostin oli n. 4m otus, joka oli paksu kuin Miken reisi. En vittu sellasen kanssa samaan koppiin menis. itse hankkiuduin käärmeestä juuri tuon koon vuoksi eroon... niin ja se tulee luultavasti puremaan sua. mua on purtu jopa leuasta. ei haittaa sillon ku se on pieni, mut sitten kun se on iso....

http://www.faunatar.fi/fin/index.php?cmd=76
http://www.teroarvola.com/omatsivut/kboa.htm

Originally posted by qqq
Se syö aluks hiiriä, sitten rottia ja lopuks kaneja.

Käärme yrittää karata öisin, joten terraarion täytyy olla vahva.

Siellä mistä minä käärmeni ostin oli n. 4m otus, joka oli paksu kuin Miken reisi. En vittu sellasen kanssa samaan koppiin menis.

... niin ja se tulee luultavasti puremaan sua. mua on purtu jopa leuasta. ei haittaa sillon ku se on pieni, mut sitten kun se on iso....

Voi apua. Tässäkö kulkee ihmisen typeryyden raja? Että tuossa vaiheessa alitajunta tajuaa itse olemassaolonsa hyödyttömyyden, alkaa omatoimisesti edesauttamaan luonnonvalinnan toimintaa ja pakottaa deividin roudaamaan kuristajakärmeksen kotiin. Kuvittelepa herääväsi aamuyöllä neljältä siihen kun neljä metriä Miken reittä on sun raadon ympärillä kerällä ja elukka tapittaa sentin päässä naamasta hampaat esillä. :evil: Eikä sekään vielä mitään, koska oma moka tietty ja itse siitä maksat. Mutta kun puusilmänä kuitenkin päästät sen elukan karkuun ja se onkin yllättäen naapurin isäntä joka sen kohtaa aamuyöllä peiton alta reiteen porautuneena. Ei tuommosia oikeesti saisi kuskata tänne. Joku roti hommaan.

Originally posted by Äijä
Voi apua. Tässäkö kulkee ihmisen typeryyden raja? Että tuossa vaiheessa alitajunta tajuaa itse olemassaolonsa hyödyttömyyden, alkaa omatoimisesti edesauttamaan luonnonvalinnan toimintaa ja pakottaa deividin roudaamaan kuristajakärmeksen kotiin. Kuvittelepa herääväsi aamuyöllä neljältä siihen kun neljä metriä Miken reittä on sun raadon ympärillä kerällä ja elukka tapittaa sentin päässä naamasta hampaat esillä. :evil: Eikä sekään vielä mitään, koska oma moka tietty ja itse siitä maksat. Mutta kun puusilmänä kuitenkin päästät sen elukan karkuun ja se onkin yllättäen naapurin isäntä joka sen kohtaa aamuyöllä peiton alta reiteen porautuneena. Ei tuommosia oikeesti saisi kuskata tänne. Joku roti hommaan.
:D hoh-hoijaa! Kunnon tarzan paini aamulla boan kanssa herättää mukavasti... hey, ei toi mikään vitun leijona ole! :david:

:offtopic: Jenkeissähän monet ihmiset hankkivat alligaattorin poikasia lemmikeiksi ja sen jälkeen kun ne kasvaa ja ihmiset kyllästyvät niihin, niin ne löytyy viemäreistä.. paikalliset putkimiehet sun muut rakastavat kyseistä ilmiötä... miten ihminen voi olla näin :deivid: että menee tekemään tällaista?

http://www.herppi.net

tuolta pitäis saada aikas paljon kaikenlaista tietoa ja sälää :)

kaverilla oli joskus joku (en muista lajia) 3 metrinen käärme ja kuulemma ihan hyvin tuli toimeen. Ja sit sillä on ollut leopardigekkoja aikas monta (en ees muista lukumäärää) plus sitte vesigekkoja ja herra ties mitä :eek:

että kyllä ne varmasti ihan kivoja lemmikkejä ovat...

Itse pidän enemmän koirista... terkkuja Pörrölle :D

Originally posted by PuukhoJunkhari
:offtopic: Jenkeissähän monet ihmiset hankkivat alligaattorin poikasia lemmikeiksi ja sen jälkeen kun ne kasvaa ja ihmiset kyllästyvät niihin, niin ne löytyy viemäreistä.. paikalliset putkimiehet sun muut rakastavat kyseistä ilmiötä... miten ihminen voi olla näin :deivid: että menee tekemään tällaista?

urbaania legendaa.

Originally posted by Äijä

Näin on, tai sitten naapurin pikkukoira, kissa, kani, marsu jne joutuu näyttelemään välipalan virkaa joku kaunis päivä. Eihän tollasta käärmeenperkelettä voi viedä edes kävelylle kun se kuitenkin lipsahtaa siitä kaulapannasta karkuun. Ei pysty käsittään tollasta, että joku oikeesti haluaa jonkun käärmeenperkeleen lemmikiksi.

:offtopic:
Originally posted by PuukhoJunkhari
Tuleeko urbaanista legendasta TV-uutisissa juttua??!!

Taitaa sitten tulla vai oliko kysymyksessä kymppiuutisten loppukevennys?
On tuossa näköjään joku totuuden tynkäkin, mutta tuskin viittasit 30-luvulle kirjoituksessasi?

http://www.unmuseum.org/sgator.htm
"So is there any truth to this urban legend? Surprisingly, yes. In the early1930's a number of alligators were seen swimming in the Bronx River. Several dead gators were found along the banks and a few, small, live ones were captured..."

nyt loppuu tämä aiheen ohi kirjoittelu. Tulee syydettyä turhan paljon offtopiccia..

kakkosen uutisissa tuli juttua.. kaupunki oli Los Angeles.. ja näin omin silmin kun palomiehet irrottelivat putkiin jumiin jääneitä alligaattoreita.. eläviä alligaattoreita.. siitä on vissiin tullut tai on tulossa oma lakipykälä ja kaikkea.. vissiin silti urbaania legendaa..

Viljakäärme on hyvä käärme aloittelijalle. Ei kasva liian suureksi ja kesykin se on kun pienestä asti sitä käsittelee. Ei ole ainakaan minun käärmeeni ikinä ketään purrut. Syö pakastettuja hiiriä. Tuossa olisi hyvät sivut josta lisää tietoa:
http://www.kolumbus.fi/ominous/corn/corn.html
Sivujen tekijältä itsekin ostin muutama vuosi sitten käärmeeni. Näyttääpä nytkin olevan noita myynnissä.

Joo kyllä noita alligaattoreita on oikeesti niis viemäreis ollu jenkkilässä. Muistaakseni neloselta tulevassa villiä menoa sarjassa on muutamaan otteeseen näytetty alligaattorien pelastusta viemäreistä. Ja se siitä urbaani legendasta.

Kaverilla oli käärme. Se kuoli melko nuorena. Sitten se osti toisen käärmeen. En ymmärrä miksi.
Ainoa hauska juttu koko ötökässä on se, kun se alkaa syömään sitä hiirtä. Ei siitä paljon iloa ole. Tietenkin jos tykkää.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom