Juustonsyöjät HUOM

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu

kekexx

Banned
En tiedä onko uutinen(mulle on), mutta kaupoissa(s-market vallila) on nyt myös Arlan Delite 5%-juusto. Vaihtelua Polar 5%:lle.

ravinto:
p 34
hh 0
r 5
kalsium 1200mg

hyötysuhde:
n. 34g p / 1 Euro (/100g)

Maku:
kumimainen, notkea, paloöljymäinen :) , tomaatin kanssa ok.

BTW, joskus tulee syötyä paketti juustoa päivässä eli menenkö rikki jos saan 3+ grammaa kalsiumia päivässä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jiihaa, siis äkkiä kauppaan!

Jos tarkkoja ollaan niin ymmärtääkseni kyl Vallilas ei oo S-markettia... Aleksis Kiven kadul toi vissiin marketti viissiin on...

Kevytjuustot ovat mielestäni huonoja.. mieluummin syön kunnollista(rasvasta).

Pitkään kypsynyt vahva juusto on kuullemma hyvää hampaille, kun se saa syljen erittymistä aikaan, ja valkoisessa homejuustossakin on jotain terveellistä. En muista mitä.

Mutta polaria naamaan vaan jos maistuu.

On fetassaki hyvä protsku/hiilari/rasvasuhde. Mitään muuta ei ole kuin protskua ja vettä, noin karkeesti... Niin ja suolaa. :)

maxmussel sanoi:
On fetassaki hyvä protsku/hiilari/rasvasuhde. Mitään muuta ei ole kuin protskua ja vettä, noin karkeesti... Niin ja suolaa. :)

Ja mitä onkaan salaatti ilman fetaa??? Pitäsköhän tehdä salaattia, ois fetaakin vielä vähän jäljellä... :kuola:

Itsekin syön tuota arlan delitea, ja pitää kyllä sanoa että aika kumimaista tavaraa:(

maxmussel sanoi:
Ja 3-20 % rasvaa. :) Tosin noi kevytfetat on ihan Norjasta ja maistuu kumilta. Kunnon 20-prosenttista sen olla pitää. Patros-feta (sellainen kokonainen köntti) on parasta. :kuola:

Onko vähäsuolaisia fetoja olemassa? Melkein kaikki maistamani fetat ovat olleet liian suolaisia jo ihan maultaakin - ei ainoastaan sen takia, että suola on epäterveellistä.

Ei voi mitään, mun mielestä noi alle 10% rasvoilla menevät juustot ei maistu miltään ja polarista en tykkää. Joskus olin syömättä juustoa, nykyään kyllä syön surutta kermapersejuustoa, 17% Oltermannia.
Ruisleipä kuivana, pari slicee good ol' oltermannia, lasi maitua, ávot!

Mulle kyllä uppoo toi 5 % Delite todella hyvin. Jos tuo vähärasvaisuus/kumimaisuus tökkii, niin laittaa juustot + kinkut leivän päälle ja leipä mikroon vähäksi aikaa, että juusto sulaa. Tuolloin eroa rasvaisempiin juustoihin ei edes huomaa ja makuhan on :kuola:.

Onkos kukaan kokeillut Arlan 10% Kadett -juustoa? Itselläkin tökkii nuo 5%:t hieman, mutta tuo Kadett vie kielen mennessään! Olin ennen 17%:en Edamien ja Oltermannien uhri, joten kai tuo 10% on siihennähden parannus vaikkei 5%-tasolle ylläkkään. :nolo:

Suositut

Back
Ylös Bottom