Juustokakkua Helsingistä?

Orid sanoi:
Samaa kattelin minäki. Hoksasin kirjoitella reseptin ylös vasta vähä jälkikäteen. Minä kirjotin ylös, että tuorejuustoa tulisi 500g, saatoin tosiaan muistaa väärin, kun kirjoitin ylös muistista ohjeet.

Huppe, mitä se laitto siihen mustikkakastikkeeseen, joka tuli siihen päälle? Meni multa ohi kokonaan.

Ensi viikonloppuna lähtee kokeiluun se Tylerin juustokakku, se näytti kohtuullisen hyvältä!

edit. niin ja itse aattelin tehdä sen pohjan digestive-kekseistä ja voisulasta
1 pound oli tuorejuustoa, convertterin mukaan tuo on 370gr.
Siinä mustikkamössössä oli vain sokeria ja mustikoita.

Tässä alkuperäinen resepti:
http://www.foodnetwork.com/food/recipes/recipe/0,,FOOD_9936_32316,00.html

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
CCC sanoi:
1 punta on tässä tapauksessa 454 grammaa. On olemassa "troy pound", joka on 373 grammaa ja "avoirdupois pound", 454 grammaa, joka on tämä anglosaksisissa maissa yleisessä käytössä oleva punta. Wikipedia: Pound (mass)
Kyllä nuo jenkkien standardit on naurettavia... :lol2: No samapa tuo varmaan, 2 rasiaa tuota juustoa ja tätsit... eipä tuo maku siitä mihinkään muutu :D

Kuinka kuuma uuni sai olla tuossa haudutusvaiheessa?
En taida kutsua ketään kylään sitten kun saan tuon tehtyä! :D

VhP sanoi:

160C oli muistaakseni uuni, sen jälkeen puoli tuntia huoneenlämmössä vesihauteessa ja sitte jääkaappiin...

VhP sanoi:
Itse teen tuon tänään ehkäpä tuplana. Aion syödä sen (oman osuuteni, 50%) kokonaan :kuola:

Cantina Westissä tarjoillaan toudella hyvää juustokakkua. Tai ainakin tarjoiltiin viimeksi kun kävin.

Armadillo sanoi:
Cantina Westissä tarjoillaan toudella hyvää juustokakkua. Tai ainakin tarjoiltiin viimeksi kun kävin.
Ei se jalapeno juustokakku nyt mitään erikoista ole. Maistuu normaalilta pakaste-altaan juustokakulta.

Armadillo sanoi:

Mä taas olen saanut ko. ravintolassa huonoa juustokakkua. Vuosi sitten Kultsan kisojen jatkoilla petyin niin, etten sen jälkeen ole tilannut. Ihan liian paksu pohja suhteessa juustotäytteeseen. No, makuasioita toki nämäkin.

Wendy sanoi:
Mä taas olen saanut ko. ravintolassa huonoa juustokakkua. Vuosi sitten Kultsan kisojen jatkoilla petyin niin, etten sen jälkeen ole tilannut. Ihan liian paksu pohja suhteessa juustotäytteeseen. No, makuasioita toki nämäkin.

Hmmm. Itse olin ko lafkassa duunissa kaaaaaauan sitten, ja silloin ainakin se oli perkeleen hyvää :kuola:. Ohut keksipohja, sitten pari-kolmesenttinen uunissa kypsytetty kerros, ja päälle vielä jääkaapissa hyydytetty freshimpi kerros. Ei kyllä ollut mitään jalapeno-viritystä, ihan normijuustokakkua vadelmakastikkeen kanssa :kuola: ..Noh, ajat muuttuvat, tässä tapauksessa sitten selvästikin huonompaan..

Tekikö kukaan tuota Tylerin juustokakkua sillä reseptillä? Ite kokeilin, mutta ei siitä tullu lähellekään samanlaista :)

Smetanan tilalla käytin ranskankermaa ja sitruunankuoren tilalla semmosta sitruunamehua, kun siwassa ei ollu sitruunoita. Siitä täytteestä ei tullut semmosta juustoista "jankkia", niin ku se esim. ravintoloissa yleensä on.

Orid sanoi:
Tekikö kukaan tuota Tylerin juustokakkua sillä reseptillä? Ite kokeilin, mutta ei siitä tullu lähellekään samanlaista :)

Smetanan tilalla käytin ranskankermaa ja sitruunankuoren tilalla semmosta sitruunamehua, kun siwassa ei ollu sitruunoita. Siitä täytteestä ei tullut semmosta juustoista "jankkia", niin ku se esim. ravintoloissa yleensä on.

Tein tuota ohjeen mukaan ja kyllä tuli mahtavaa, ehkä parasta juustokakkua mitä olen koskaan syönyt. Ongelmallisin tuossa oli se että sen piti oikeasti antaa olla jääkaapissa sen 4h, yön yli mielellään.

Kuvia tulossa huomenna.

Se vielä tuosta reseptistä, että sehän on sour cream, joka tuossa lukee. Oliko se suomennettu rahkaksi vai smetanaksi? Eikö se voi tarkoittaa molempia?

Huppe vissiin teki sen smetanaan? Entä minkä kokoiseen vuokaan Huppe teit sen kakun?

...ens viikolla uus yritys ja parempi lopputulos :)

Sour cream on ainakin "virallisesti" ranskankerma.

Tein kakun 28cm pyöreään vuokaan. Liitteenä pari kuvaa.
Menin leikkaamaan kakkua liian aikaisin, siitä kyllä tuli varsin kiinteää, toisin kuin kuvassa näkyy.

kakku1.jpg

Ensin jauhoin digestivet tehosekoittimessa

kakku2.jpg

Pohja paineltiin vuokaan.

kakku3.jpg

Pohjan ollessa jääkaapissa jäähtymässä, nautittiin väliaikana kylmä siideri.

kakku4.jpg

Tuorejuustoa tuli varsin paljon.

kakku5.jpg

Hämmennystä.

kakku6.jpg

Ja edelleen...

kakku7.jpg

Mössö kaadettiin pohjan päällle.

kakku8.jpg

Kakku paistettiin uunissa.

kakku9.jpg

Päälle tein herkullisen mangososehyytelön.

kakku.jpg

Menin leikkaamaan kakun liian aikaisin, mutta hyvää oli, seuraavana päivänä vielä parempaa :kuola:

Olen kehitellyt tuosta nyt päässäni reseptiä joulupöytään:

Pohja tehdään pipareista :kuola:
Tuo kuorrutus tehdään tietenkin valion punaisesta glögistä!
Mausteina jouluisia mausteita!

Kuvia ja tarkempaa reseptiä tulossa jahka olen sen väsännyt :kuola:

Tein kakun 28cm pyöreään vuokaan. Liitteenä pari kuvaa.
Menin leikkaamaan kakkua liian aikaisin, siitä kyllä tuli varsin kiinteää, toisin kuin kuvassa näkyy.

kakku1.jpg

Ensin jauhoin digestivet tehosekoittimessa

kakku2.jpg

Pohja paineltiin vuokaan.

kakku3.jpg

Pohjan ollessa jääkaapissa jäähtymässä, nautittiin väliaikana kylmä siideri.

kakku4.jpg

Tuorejuustoa tuli varsin paljon.

kakku5.jpg

Hämmennystä.

kakku6.jpg

Ja edelleen...

kakku7.jpg

Mössö kaadettiin pohjan päällle.

kakku8.jpg

Kakku paistettiin uunissa.

kakku9.jpg

Päälle tein herkullisen mangososehyytelön.

kakku.jpg

Menin leikkaamaan kakun liian aikaisin, mutta hyvää oli, seuraavana päivänä vielä parempaa :kuola:

URli on vaihtunut, fiksasin tähän jotta kuvat näkyy...

Eilen tein kakun tällä reseptillä: http://www.herkut.net/resepti.php?id=1 ja edellisenä päivänä toisella reseptillä

Kakku onnistui hyvin, mutta itse täyte ei maistu juuri miltään. Pohjasta ja reunasta tuli kyllä hyvän makuista. Mitä ihmettä ne laittaa ravintoloissa noihin kakkuihin kun ne on niin hyviä?

Pitää tänään tehdä joku hyytelö molempien päälle ja kokeilla miten maku muuttuu.

Olen kehitellyt tuosta nyt päässäni reseptiä joulupöytään:

Pohja tehdään pipareista :kuola:
Tuo kuorrutus tehdään tietenkin valion punaisesta glögistä!
Mausteina jouluisia mausteita!

Kuvia ja tarkempaa reseptiä tulossa jahka olen sen väsännyt :kuola:

Anoppi oli väsännyt glögijuustokakun ja kokemus oli hieman ristiriitainen. Juustokakun täyteläinen maku ja pohja oli plussaa, mutta glögin juon kyllä mieluummin kuumana ja terästettynä mukista. Tavallinen juustokakku parempaa IMO..

Tietysti kokemukseen vaikutti sekin, että anoppi hätäpäissään ei ollut sulattanut liivatetta kunnolla ja glögikuorrutuksesta löytyi muutama venyvä 10 senttinen klimppi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom