Juustokakkua Helsingistä?

Panokset kovenee..

Kysymys kuuluukin, että mistä saa Helsingin parasta juustokakkua?
Tarkoitus olisi siis löytää tätä Jumalten herkkua Helsingin keskustasta ja nopeasti :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ronn Moss sanoi:
Panokset kovenee..

Kysymys kuuluukin, että mistä saa Helsingin parasta juustokakkua?
Tarkoitus olisi siis löytää tätä Jumalten herkkua Helsingin keskustasta ja nopeasti :kuola:

En tiedä onko parasta, mutta ainakin moni sitä kehu kun oltiin joskus siellä isomman jengin kanssa syömässä, elikkäs Grande Grill. Niinno, jos ei ole menossa syömään tjsp, niin ekaks mä menisin Stockalta ettimää, sieltä luulis löytyvän ja eikös sekin oo nyt sunnuntaisin auki...

Cafe Picnicistä saa aika maistuvaa juustokakkua:thumbs: :kippis1:

Siinä kluuvikadun Fazerissa myydään kuulemma hyvää juustokakkua, ei mitään halpaa tosin.

Pakko hehkuttaa juustokakkuja, vaikka ei sinänsä autakaan alkup. kirjoittajaa löytämään niitä parhaita stadista. Hyvä juustokakku, esim. mustikka, mansikka tai mango, on ihan täydellinen makunautinto. Lontoosta olen saanut tähän mennessä parhaat. Harmillisen usein törmää Suomessa...pitää siis itsekin käydä katsomassa threadin ehdotukset läpi.

mitä tahansa herkkua etsisinkin kielen päälle laitettavaksi, kävelisin pohjois-espalla sijaitsevaan "cafe esplanadiin".

Tämä ei varmaan kirjoittajaa auta, mutta äiti toi kerran cheesecaken manhattanilta ja ai että ku oli hyvää... :kuola:

Gastronautin kautta taitaa saada tilattua juustokakkuja, laadusta en sitten tiedä. Mutta kai nyt tosi botari koko kakun vetää vrt. ruuan mättö threadi...

Tässä juustokakkujen kiertäjän kommentit: Paras juustokakku maailmassa on Åhlens tavaratalon yläkerran kahvilassa Tukholmassa. Tälle ei ole voittajaa vielä löytynyt. Cheesecake House (aivan siis todellakin oma ravintola josta ei saa muuta kuin juustokakkua + virvokkeita!!!) sijaitsee puolestaan Bangkokissa, siellä juustokakkuja on noin 50 erilaista ja ne ovat toinen toistaan parempia. Kuitenkin Åhlens kerää pisteet perinteisellä yrityksellään.

Yllättävän hyvä juustokakku on myös joidenkin kauppojen pakastealtaasta löytyvä juustokakku. Pitääkin lukea ketju läpi ja koitella Stadin tarjontaa kun ehtii :kuola:

Jos ikinä poikkeatte Haminassa, niin käykää maistamassa Varvara-leipomon juustokakkua . Se ei ole ainoastaan paras juustokakku, vaan kaikkien kakkujen äiti. Sen valmistusprosessikin kestää kuulemma useita tunteja ja usein sitä joutuu tilaamaan etukäteen. Meikäläinenkin rupeaa puhumaan kielillä jo ensimmäisen lusikallisen jälkeen.

Kampin keskuksessa se kahvila siinä info-pisteen vieressä ( koko puljun kesellä ) , siinä kahvilassa on pakko käydä aina välillä syömässä mansikalla kruunattua juustokakkua :kuola:

..ja tukholman vanhassa kaupungissa on kans yks mesta , mut nimeä en tiedä ..käy kattoon , kuinka vaikee sellanen paikka nyt sieltä voi olla löytää ;)

Tässä kuvia Bangkokin juustokakkutalosta.
IMG_2268.jpg

IMG_2270.jpg

:kuola: :kuola:

Bulevardin Kakkugalleria saa myös mun ääneni.

Viikonloppuna katselin vesi kielellä kun Tylerin Keittiö -ohjelmassa tehtiin tuota Ultimate Cheesecakea. Otinpa reseptin talteen. Itse tykkään juustokakusta ylitse muiden, parempaa kuin seksi? :hyper:

Bangkokissa on mm. Cheesecake House, eli kauppa/kahvila jossa myydään vain juustokakkuja, niitä on varmaan 100 erilaista! :kuola:

Ohessa Tylerin resepti jota aion tänään kokeilla. Kannattaa muistaa että näitä herkkuja voi tehdä monella tavalla, joko hyydyttämällä tai paistamalla tai sekä että.

5 dl graham keksejä murusina
1/2 tl kanelia
110 gr sulaa (suolatonta) voita, margariini ei käy.

Sotke nuo aineet ja painele 20cm vuoan pohjalle vaikkapa lasin avulla, sekä reunoille. Laita jääkaappiin vaikka 10-15 minuutiksi kovettumaan.

370-400 gr tuorejuustoa (esim. maustamaton Creme Bonjour)
3 munaa
2.5 dl sokeria
5 dl smetanaa
1 sitruunan kuori raastettuna, siis vain sen keltainen osa.
loraus vaniljatiivistettä (landella voinee käyttää vaniljasokeria, siis EI vanilliinisokeria)

Vatkaile juustoa noin minuutti. Lisää munat 1 kerrallaan sekä sokeri. 1-2 min taas vatkausta. Laita smetana, sitruunankuoret sekä vanilja-aromi. Vatkaa jälleen varovasti hetkisen, jotta menee sekaisin.

Ota vuoka jääkaapista, kaada täyte päälle. tasoita hieman keksipohjan reunojen yli. Laita vuoka vesihauteeseen siten että noin puolet vuoan korkeudesta on vettä, eli tarvitset isomman vuoan johon laitat sen pienemmän. Kypsytä uunissa noin 45 min, saa jäädä hieman "hyytelömäiseksi". Anna jäähtyä noin 30 min huoneen lämmössä. Pistä 4 tunniksi jääkaappiin, tämä on tärkeää, älä edes maista ensin. Ota jääkaapista huoneen lämpöön ja tarjoile hieman lämmenneenä. :kuola:

Itse kehittelin tuohon sellaisen ohjeen että kun tuotos laitetaan jääkaappiin, niin ennen sitä tehdään Semper-mangososeesta (lastenruoka) sekä liivatteesta mössö joka levitetään tuohon päälle hyytymään.

Herkutelkaa!

PS. Se paras juustokakku tähän mennessä on löytynyt Åhlens-tavaratalon kahvilasta Tukholmassa.

Huppe sanoi:
Viikonloppuna katselin vesi kielellä kun Tylerin Keittiö -ohjelmassa tehtiin tuota Ultimate Cheesecakea. Otinpa reseptin talteen. Itse tykkään juustokakusta ylitse muiden, parempaa kuin seksi? :hyper:

Samaa kattelin minäki. Hoksasin kirjoitella reseptin ylös vasta vähä jälkikäteen. Minä kirjotin ylös, että tuorejuustoa tulisi 500g, saatoin tosiaan muistaa väärin, kun kirjoitin ylös muistista ohjeet.

Huppe, mitä se laitto siihen mustikkakastikkeeseen, joka tuli siihen päälle? Meni multa ohi kokonaan.

Ensi viikonloppuna lähtee kokeiluun se Tylerin juustokakku, se näytti kohtuullisen hyvältä!

edit. niin ja itse aattelin tehdä sen pohjan digestive-kekseistä ja voisulasta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom