Juustokakku korkeaproteiinisena

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sitten. Kunhan koitin tuoda jotain faktoja keskusteluun, mutta jos haluat uskoa vaan itseäsi niin eipä se multa ole pois. :)

Mä oon tehnyt semmosta juustokakkua et pohja murustettua digestivekeksiä+rasvaa ja
päällä on tuorejuustoa ja rahkaa pari purkkia ja sit esim mangososetta tai muuta hedelmäsosetta ja uunissa paistetaan.
Oikein hyvän makuista.

Eli kokemukseni tuosta J.. postaamasta juustokakusta:

Taikinaa tosiaan oli niin vähän ja kakkupohja niin iso, että kakun korkeus oli ~2cm :D Mutta makuna oli hyvää, ehkä liian kuivaa sen prodejauhon takia minun makuuni, mutta Kuningatar piltin kanssa meni loistavasti alas.

+ mikroarvot
+ maku
+ vie makeannälän
+ helppo tehdä

- liian kuiva
-einyttuumieleenmuuta

Voiskohan noi Berlioz:in aloituspostin ohjeessa olevat proteiinijauhot korvata kaurahietauleilla?
Kaapista ei löydy prodejauhoja, ei sitten yhtään, ei edes normaaleja jauhoha. Käytän todella harvoin, jos ollenkaan.
Jos ainekset sekoittaa tehosekoittimessa, niin luulisi sen hienontavan tarpeeksi. Noh,kokeilen viikonloppuna kuitenkin.

Voiskohan noi Berlioz:in aloituspostin ohjeessa olevat proteiinijauhot korvata kaurahietauleilla?
Kaapista ei löydy prodejauhoja, ei sitten yhtään, ei edes normaaleja jauhoha. Käytän todella harvoin, jos ollenkaan.
Jos ainekset sekoittaa tehosekoittimessa, niin luulisi sen hienontavan tarpeeksi. Noh,kokeilen viikonloppuna kuitenkin.

Voi kai korvata, mutta ei sitten taida enää olla niin proteiinijuustokakku...

Nonnii, nyt toi jenkkijuusokakkuohje meni kokeiluun. Pointtereita ennenkuin oon ees maistanu:

- V***U en enää IKINÄ tee juustokakkua. On koko keittiö ku kranaatin jäljiltä.
- Kaikenlaiset keittiövelhoilut kannattaa testata etukäteen, onnistuuko kananmunan vatkaus just oikein, ja tietää mitä pitää kananmunalle tehdä ja miten nopeasti kun se vatkaus on tehty.
- Käytin 200c kun paistoin pohjan ja tuli todella hieno, kivan piparinruskea.

Eli jatkossa valkkaan nuo köyhänmiehen juustokakut, että ei mitään älyttömiä liivatevelhoiluja, vaikka liivatetta vastaan mulla ei mitään ookkaan. Se vaan on niin perseestä. Ja tiskiä tulee.

...tai sit vaan teen pannukakkuja, ne sentään on idioottivarmoja. Nyt 2-3h jännätään että lässähtikö tuo koko paska.

Eli jatkossa valkkaan nuo köyhänmiehen juustokakut, että ei mitään älyttömiä liivatevelhoiluja, vaikka liivatetta vastaan mulla ei mitään ookkaan..

Pinnanhan saa kun kuumentaa jäiset marjat kasarissa, kaataa kakun päälle ja viilentää jääkaapissa. Mitään ei tartte lisätä.

Pinnanhan saa kun kuumentaa jäiset marjat kasarissa, kaataa kakun päälle ja viilentää jääkaapissa. Mitään ei tartte lisätä.

Eli tossa sun postaamassa kakkuhommassa (siinä alkuperäsessä) käytetään liivatetta siihen ite täytteeseen. Se teki mulla siitä semmosta oikein tukevan kiinteää, tosi kiva rakenne, toivottavasti pysyy sellasena. Ku keitin kiisseliksi mansikota ni se ei sitten levenny ollenkaan vaan sai rauhassa sivellä kiisselit päälle.

Pitää kävästä salilla tunnin päästä ja kattoa mimmonen tekele tuli. Otan luonnollisesti kuvaa ja laitan raporttia tänne ;)

Eli tossa sun postaamassa kakkuhommassa (siinä alkuperäsessä) käytetään liivatetta siihen ite täytteeseen. Se teki mulla siitä semmosta oikein tukevan kiinteää, tosi kiva rakenne, toivottavasti pysyy sellasena. Ku keitin kiisseliksi mansikota ni se ei sitten levenny ollenkaan vaan sai rauhassa sivellä kiisselit päälle.

Juu täytteeseen kyllä, mutta ajattelin vaan mainita kun aiemmin puhuit siitä marjahyytelöpinnasta ja liivatteesta

Mein Kampf

Jea. Eli

550563_10152172974005654_1323882592_n.jpg

- Liian vähän sokeria (Jätin vanilliinisokerin pois koska ei sattunut olemaan), ei maistu millekään
- Liian vähän steviaa
- Kusin jotain, koska koostumus ei kestä leikkelyä käytännössä yhtään = painuu kasaan ihan hullun helposti.

=

Seuraavalla kerralla pannukakkuja. :dance:

Toivottavasti Pakkotoiston raati hyväksyy minun version.
Ei löytynyt proteiinijauhetta, steviaa, eikä sitruunamehua kaapista. Piti vähän soveltaa.

200 g purkki Philadelfiaa ( 5%) pro 23 g, hh 10 g, r 9,6 g ; 220 kcal
200 g ES-raejuusto pro 36 g, hh 3,6 , r 0 g, ; 160 kcal
40 g kaurahiutaleita pro 6 g, hh 22g, r 3 g ;139 kcal
2 Ruokalusikallista Mango Fun light
1 Kananmuna, 2 Valkuainen pro 14 pro, hh 0, r 6 ; 110 kcal
= pro 80, hh 36, r 18 625 kcal ( Toivottavasti laskin oikein)

Ilmeisesti Valion raejuusto/ tuorejuusto sisältävät paljon enemmän rasvaa vähemmän prodea…

Uunissa: 1h 150 C + 30min 100 C. Koostumus oli ehkä hivenen kuiva, mutta veitsellä leikkaa hyvin ilman, että kakku painuu alas/hajoo.
Maku: Mauton, vaatii steviaa PALJON. Noh huomenna kauppaan ja uusi kokeilu
juusto2.jpg

Mua ainakin alkoi heti himottamaan tommonen juustokakku, näyttääkin niin hyviltä noissa kuvissa!

Toivottavasti Pakkotoiston raati hyväksyy minun version.

Weird, miten siis teit ton? Heittelit vaan kasaan ja sörsselöit kaikki mikä ei ole hiutaletta? :D

Siis erottelitko kananmunan valkuaiset keltuaisista esim?

Weird, miten siis teit ton? Heittelit vaan kasaan ja sörsselöit kaikki mikä ei ole hiutaletta? :D

Siis erottelitko kananmunan valkuaiset keltuaisista esim?

Hiutaleet tehosekoittimeen, kunnes jauhona. Muiden aineiden lisäys, kunnes tasainen,maitorahkaa muistuttava rakenne. Sekoitus minuutteja, jotta kaikki varmasti sekaisin. Välillä
kaavin reunoja /sekoitin mössöä veitsellä. Tuntui, että pinta ei oikein sekoitu.
Käytin 3 kananmunaa. Vahinhossa kuoren hajomiisen takia valahti yhteensä about 1,5 keltuaista. Kuvan, otin mutta toi "Insert Image" ei onnistu.

Tein tänää oman uunittoman version.

6valkuaista
375g maitorahkaa
300g vähärasvaista tuorejuustoa
1 vaniljatangon sisältö
yhden sitruunan mehu
7 liivatelehteä
4rkl kiehuvaa vettä
makeutusainetta oman maun mukaan
1dl maustamatonta heraproteiinia

Päällinen: 2 purkkia mangopilttiä, 3 liivatelehteä, 2rkl kiehuvaa vettä

Pistä liivatelehdet likoamaan kylmään veteen, vatkaa munat valkoiseksi suht löysäksi vaahdoksi, lisää maitorahka, vaniljatangon sisälmys, sitruunamehu, tuorejuusto, makeutusaine ja proteiinijauhe, sekoita vatkaimella tai tehosekoittimella. Sekoita kylmässä vedessä liotetut liivatelehdet noin 4 ruokalusikalliseen kiehuvaa vettä ja valuta norona kokoajan sekoittaen valkuais (+muut aineet) vaahtoon, pistä vuokaan ja vuoka jääkaappin.

Sekoittele loput 3 liviatelehteä sopivaan määrään kiehuvaa vettä ja lisää seos piltteihin kaada lopuksi kakun päälle jääkaappiin ja anna olla vähintään muutama tunti.

Annoksen tiedot: Kalorit 982, hiilarit 30,9g, rasva 42,5g, proteiini 113,7g

Lopputulos näyttää tältä

katso liitettä 88846

Tein tänää oman uunittoman version.

6valkuaista
375g maitorahkaa
300g vähärasvaista tuorejuustoa
1 vaniljatangon sisältö
yhden sitruunan mehu
7 liivatelehteä
4rkl kiehuvaa vettä
makeutusainetta oman maun mukaan
1dl maustamatonta heraproteiinia

Päällinen: 2 purkkia mangopilttiä, 3 liivatelehteä, 2rkl kiehuvaa vettä

Pistä liivatelehdet likoamaan kylmään veteen, vatkaa munat valkoiseksi suht löysäksi vaahdoksi, lisää maitorahka, vaniljatangon sisälmys, sitruunamehu, tuorejuusto, makeutusaine ja proteiinijauhe, sekoita vatkaimella tai tehosekoittimella. Sekoita kylmässä vedessä liotetut liivatelehdet noin 4 ruokalusikalliseen kiehuvaa vettä ja valuta norona kokoajan sekoittaen valkuais (+muut aineet) vaahtoon, pistä vuokaan ja vuoka jääkaappin.

Sekoittele loput 3 liviatelehteä sopivaan määrään kiehuvaa vettä ja lisää seos piltteihin kaada lopuksi kakun päälle jääkaappiin ja anna olla vähintään muutama tunti.

Annoksen tiedot: Kalorit 982, hiilarit 30,9g, rasva 42,5g, proteiini 113,7g

Lopputulos näyttää tältä

katso liitettä 88846

Hups, noihin arvoihin ei ole laskettu tuon pilttikuorrutteen kaloreita eikä makroja.

Pitääpä testata tuokin sitten. Ajattelin että en jämähdä nyt tohon angstiin vaan otan vaan joka kerta erin reseptin ja testaan värkätä. Tuo vaikuttais hauskalta.

Offtopic: Zolana, propsit sun kehitykselle! Aivan mielettömän motivoivaa nähdä kun tyypit taistelee tavoitteiden eteen. Huippua! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom