CBB Jussi Vilkkilä

Ei kannata vähätellä hyvän ulkonäön vaikutusta, varsinkaan kun tähtäimet on asetettu hyvin korkealle. Vaikka kuinka lässytettäisiin tuomareiden raudanlujasta ammatillisuudesta jne, niin kyllä sillä naamalla on merkitystä. Enkä nyt tietenkään tarkoita, että joku tuomari tietoisesti tai edes tiedostamatta pistää jonkun pari sijoitusta ylemmäs komean naamavärkin takia, mutta kyllä sillä huomion saa itseensä helpommin kiinnitettyä. Hyvännäköinen kunto, joskin kireämmässä kunnossa aina helpompi arvioida kokonaisuutta. Olkapäät/epäkkään yläosa-akseli ehkä kaipaisi suhteessa hieman lihaa?
Se vähän riippuu lajista. Kehonrakennuksessa eivät satavarmasti katso pärstää yhtään, jossain mens physiquessa voi ollakin hiukan merkitystä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvällä ulkonäöllä on merkitystä kaikissa urheilulajeissa. Vaikka siis ihan jo sellaisessa tulosurheilussa kuin juoksu. (Markus Pöyhönen, Nooralotta Neziri...) Ulkonäkö ei auta itse kilpailutilanteessa, mutta komean miehen tai kauniin naisen on paljon helpompi kerätä fanikuntaa, mikä helpottaa sponssien saantia ja avaa myös ovia erilaisiin kutsukilpailuihin.

Tietenkään pelkällä ulkonäöllä ei menestytä, mutta se tukee kilpauraa.

Eikä siinä mitään, mut Jussin kanssa monet kerrat jutelleena, Jussihan on vielä helvetin mukava jätkä!:LOL:

No sekin vielä! :D Mutta täysin samaa täytyy Rami sanoa sinusta! :)

Ei kannata vähätellä hyvän ulkonäön vaikutusta, varsinkaan kun tähtäimet on asetettu hyvin korkealle. Vaikka kuinka lässytettäisiin tuomareiden raudanlujasta ammatillisuudesta jne, niin kyllä sillä naamalla on merkitystä. Enkä nyt tietenkään tarkoita, että joku tuomari tietoisesti tai edes tiedostamatta pistää jonkun pari sijoitusta ylemmäs komean naamavärkin takia, mutta kyllä sillä huomion saa itseensä helpommin kiinnitettyä. Hyvännäköinen kunto, joskin kireämmässä kunnossa aina helpompi arvioida kokonaisuutta. Olkapäät/epäkkään yläosa-akseli ehkä kaipaisi suhteessa hieman lihaa?

Tuo on ihan totta, että mitä kireämmäksi tulee, sitä helpompi kokonaisuudesta sanoa. :)
Varmasti tulee vielä monta paikkaa näkyviin, minne sitä lihasta pitäisi saada pakattua lisää. :) Mutta jos suhteutetaan, että kaksi vuotta sitten kesällä olin loukkaantumisista johtuen ollut vuoden treenaamatta ja paino pyöri karvan alle 80 kg ja aika lahjakkaasti oli kaikki lihakset saatu katoamaan.
Nyt puolessatoista vuodessa paino nousi noin 30kg ja tammikuusta asti rauhakseltaan siistitty kuntoa, joten näin lyhyessä ajassa (vajaassa kahdessa vuodessa) ei millään ole saatu kaikkia lihasryhmiä sille tasolle, minne ne varmasti on mahdollista tulevaisuudessa tulla saamaan. :)

Se vähän riippuu lajista. Kehonrakennuksessa eivät satavarmasti katso pärstää yhtään, jossain mens physiquessa voi ollakin hiukan merkitystä

Itse uskon kanssa, että juurikin mens physiquessa tuolla voi olla suhteellisen isokin merkitys kokonaiskuvassa, mutta perus kehonrakennuksessa ei varmasti paljoa vaikuta.

Hyvällä ulkonäöllä on merkitystä kaikissa urheilulajeissa. Vaikka siis ihan jo sellaisessa tulosurheilussa kuin juoksu. (Markus Pöyhönen, Nooralotta Neziri...) Ulkonäkö ei auta itse kilpailutilanteessa, mutta komean miehen tai kauniin naisen on paljon helpompi kerätä fanikuntaa, mikä helpottaa sponssien saantia ja avaa myös ovia erilaisiin kutsukilpailuihin.

Tietenkään pelkällä ulkonäöllä ei menestytä, mutta se tukee kilpauraa.

Tämä on kyllä ihan hyvä pointti. :)

On muuten herra Vataseen yhtäläisyyksiä kropassa. Ihan näin btw.

Molemmilla saman verran tatuointeja? :D Voihan fysiikassa jotain yhtäläisyyksiä olla. Tämä on semmoinen miniatyyri Vatasesta.

-Vilkkilä

No sekin vielä! :D Mutta täysin samaa täytyy Rami sanoa sinusta! :)

-Vilkkilä

(y) Ja tsemppiä rojektii! Äijä tulee varmasti pärjäämään, johan se 6v sitten nähtiin että potentiaalia on, silloin vain se sun väri oli kehno, olisi voinut kirkkain tulla.

Vieläkin harmittaa että silloin -13 piti AINA mennä sen yhden pullakioskin ohi, eikä sisään:hyper:

Itse olen kilpaillut kerran aikaisemmin vuonna 2013 cbb junnuissa ja tällöin sijoituin SM-hopealle Eeli Halosen napatessa kultaa. :)
Tuossa kisassa itse asiassa voitin Eelin fysiikkakierroksella, mutta Eeli kiilasi vapareissa voittoon ja onkin niittänyt todella hienosti cbb:ssä menestystä!
Vuoden 2013 kisoihin minua valmensi täälläkin foorumilla aktiivisesti kirjoittava Markku ”Sensei” Tikka ja jos ajatellaan mistä lähtökunnosta Markku lähti minua valmentamaan, niin todella kova muutos saatiin tehtyä ja ei varmasti moni olisi lähtökunnostani uskonut, että kisoihin kireäksi tullaan pääsemään. Vahva suositus siis Tikalle!

Kiitosta vaan suosituksista (y)
Ja tuo sinun on edelleen yksi niistä "ikimuistoisimmista" kisadieeteistä mitä tullut vedettyä :ROFLMAO:

Lähtökohdat sellaiset, että rehellisesti sanoen en tänä päivänä suostuisi edes kohti kisoja alkaa suoraan siitä koutsaamaan.
"Kisoihin haluaisin, milloin dieetti pitäisi aloittaa?" -kysymykseen, kun hieman epäoptimaalinen oikea vastaus on, että pari kuukautta sitten :LOL:

Äijä tulee varmasti pärjäämään, johan se 6v sitten nähtiin että potentiaalia on, silloin vain se sun väri oli kehno, olisi voinut kirkkain tulla.

Väärin.
Vaparista jäi kiinni. Ei väristä. Fysiikkakierrokselta Jussi otti parhaat pisteet jo viimeksi.

Siinä muuten hyvä vinkki tulevaan kaikille kisaajille... siihen varsinaiseen LAJISUORITUKSEEN = miten lavalla liikkuu kannattaa ihan akuisten oikeasti panostaa. Paljon.

Väärin.
Vaparista jäi kiinni. Ei väristä. Fysiikkakierrokselta Jussi otti parhaat pisteet jo viimeksi.

No perhana, niinkö se meni(y) Ja iso suositus täältä myös Markun valmennukselle! No sitten vaan vaparia niin perusteellisesti että menee nappiin:cool:

Just tänään kultsan tuloksia katellessa tuli mieleen, että nopeesti se aika menee, noistakin jo 6 vuotta aikaa. Kohta voi kiikkua kiikkustuolissa ja muistella että joskus oli kunnossa:ROFLMAO:

(y) Ja tsemppiä rojektii! Äijä tulee varmasti pärjäämään, johan se 6v sitten nähtiin että potentiaalia on, silloin vain se sun väri oli kehno, olisi voinut kirkkain tulla.

Vieläkin harmittaa että silloin -13 piti AINA mennä sen yhden pullakioskin ohi, eikä sisään:hyper:

Kiitos Rami! Kohta 6 vuotta kulunut ja vieläkin kaihertaa se pirun pullakioski! :ROFLMAO:

Ja tuo sinun on edelleen yksi niistä "ikimuistoisimmista" kisadieeteistä mitä tullut vedettyä :ROFLMAO:

Lähtökohdat sellaiset, että rehellisesti sanoen en tänä päivänä suostuisi edes kohti kisoja alkaa suoraan siitä koutsaamaan.
"Kisoihin haluaisin, milloin dieetti pitäisi aloittaa?" -kysymykseen, kun hieman epäoptimaalinen oikea vastaus on, että pari kuukautta sitten :LOL:

Väärin.

Siinä muuten hyvä vinkki tulevaan kaikille kisaajille... siihen varsinaiseen LAJISUORITUKSEEN = miten lavalla liikkuu kannattaa ihan akuisten oikeasti panostaa. Paljon.

Täytyy sanoa, että tuolloin 2013 kävin näyttämässä kuntoani eräälle nimeltä mainitsemattomalle sen ajan tunnetulle valmentajalle ja tämän tapaamisen jälkeen ei kyseinen herra koskaan vastannut minulle mitään, kun homma piti aloittaa. :LOL:
Veikkaan että tässä haistettiin kaikki katastrofin ainekset ja sen takia ei tähän projektiin mukaan lähdetty. :ROFLMAO:

Kisaamaan oli kuitenkin kova hinku, koska itselläni oli viimeinen vuosi kisata junnuissa ja yhteyttä Tikkaan ja samantien lähti dieetti käyntiin.
Hienosti Markku kyllä homman hoiti, sillä et koskaan suoraan minulle dieetin aikana sanonut, että "mitähän tästä oikeen tulee", vaan kokoajan pidit uskon minulla, että kyllä tästä hyvä saadaan, kuten saatiinkin.

Puolessa vuodessa lähes 30kg painoa pois ja koko dieetin ajan paino tippui tasaisen varmasti ja tähän suureen painon pudotukseen suhteutettuna onnistuttiin sitä lihastakin vielä pitämään.
Jos rasvaprosenttini arvioisin, niin projetkin alussa 30% ja kisapäivänä 3%.

Vasta projektin jälkeen Markku minullekkin sanoi, että oli kyllä miettinyt itsekkin, että mitähän tästä oikeen tulee, mutta niin vaan saatiin projektille hieno lopputulos! :)

Tähän vapariin tullaankin nyt panostamaan ja toivottavasti tällä kertaa ei homma ainakaan siitä tule jäämään kiinni. :)

Onko jussilla kuvia tosta kunnosta mistä lähdit edelliselle kisadieetille?

Koneelta saattaa jotain kuvia löytyä, mutta tässä ensimmäisessä youtube-videossa, minkä olen 8 kuukautta sitten tehnyt on kuvia treeniuran alusta aina tuohon 8 kuukautta sitten olleeseen tilanteeseen.
Videolla taitaa olla myös kuvia tuosta 2013 kisadieetin lähtökunnosta. Pitkä pätkä, mutta aika hyvin paketoi tämän oman taipaleen loukkaantumisineen päivineen.

-Vilkkilä

Puhuit videolla, että sulla on heikko voimantuotto suhteessa lihasmassan määrään. Kerrotko jotain esimerkkejä parhaista sarjoista isoissa liikkeissä esim kyykky yms?

Puhuit videolla, että sulla on heikko voimantuotto suhteessa lihasmassan määrään. Kerrotko jotain esimerkkejä parhaista sarjoista isoissa liikkeissä esim kyykky yms?

Normi takakyykyssä sarjapainot tällä hetkellä 100-140kg välillä, vähän riippuen, miten pitkää sarjaa teen. Etukyykyssä otin reilu viikko takaperin 110kg kutosen.
Olisko isoimmat raudat takakyykyssä ollut 160kg, millä joskus aikapäivää sitten sarjaa tehnyt.
Penkissä ykkösen olen ottanut 140kg, vapaata vinopenkkiä 110kg kutosen, tasapenkkiä 100kg 20-25 toistoa. Näistäkin jo paljon aikaa ja tällä hetkellä esim rintatreeneissä sarjapainot käsipainopenkissä 40-50kg välillä.
Täytyy muistaa, että nuo kovimmat tulokset olen ottanut oman painon ollessa todella korkealla, eli jos suhteutetaan voimia omaan painoon nähden, ei tulokset ole kummoisia ollut.

Itse en tosiaan ole koskaan mitään erillisiä voimakausia pitänyt, vaan aina päätarkoitus ollut lihaksen kasvatuksessa ja voimat kasvaneet siinä sivussa.

-Vilkkilä

Normi takakyykyssä sarjapainot tällä hetkellä 100-140kg välillä, vähän riippuen, miten pitkää sarjaa teen. Etukyykyssä otin reilu viikko takaperin 110kg kutosen.
Olisko isoimmat raudat takakyykyssä ollut 160kg, millä joskus aikapäivää sitten sarjaa tehnyt.
Penkissä ykkösen olen ottanut 140kg, vapaata vinopenkkiä 110kg kutosen, tasapenkkiä 100kg 20-25 toistoa. Näistäkin jo paljon aikaa ja tällä hetkellä esim rintatreeneissä sarjapainot käsipainopenkissä 40-50kg välillä.
Täytyy muistaa, että nuo kovimmat tulokset olen ottanut oman painon ollessa todella korkealla, eli jos suhteutetaan voimia omaan painoon nähden, ei tulokset ole kummoisia ollut.

Itse en tosiaan ole koskaan mitään erillisiä voimakausia pitänyt, vaan aina päätarkoitus ollut lihaksen kasvatuksessa ja voimat kasvaneet siinä sivussa.

-Vilkkilä

Jees. Eipä noi voimatasot mitkään ihan paskat ole, mutta noilla reisillä luulis esim. 200kg kyykyn olevan ihan paperia :D. Noh voimailu ja bodaus tietty kaks eri asiaa...

Ilmeisesti sulla olikin tarkoitus ottaa voimapainotteinen treenijakso jossain vaiheessa. Mielenkiintoista olis nähdä, miten voimatasot lähtee sulla kehittymään, kun sitä kokoa lihoissa on.

Tosiaan aika kova toi sun cooper-testin tulos. Teetkö säännöllisesti aerobista vai onko sulla vaan lahjoja kestävyysurheiluun?

Vinkki noihin ulkona kuvattuihin videoihin. Jotain vois keksiä tuolle äänelle. Raskasta kuunnella, kun tuuli blokkaa selostuksen. :)

Jees. Eipä noi voimatasot mitkään ihan paskat ole, mutta noilla reisillä luulis esim. 200kg kyykyn olevan ihan paperia :D. Noh voimailu ja bodaus tietty kaks eri asiaa...
Riippuu hyvin pitkälti myös toistotekniikasta. Kaks hunttiakin on kontrolloituna syväkyykkynä tosi harvinainen näky, metrin vajaa pyllistys tulee treenaamatta ja isommillakin romuilla.

Jussilla on kyllä kovat lahjat urheiluun jos tuommoisen cooperin tuloksen saa vedettyä tuon lihasmassan kanssa. Mielenkiinnolla jään odottamaan miten se kisakunto lähtee sieltä alta paljastumaan.(y)

Kiitos, tosiaan kestävyys ollut itselleni aina se "voimantuottoa" parempi ominaisuus. :)

Ilmeisesti sulla olikin tarkoitus ottaa voimapainotteinen treenijakso jossain vaiheessa. Mielenkiintoista olis nähdä, miten voimatasot lähtee sulla kehittymään, kun sitä kokoa lihoissa on.

Tosiaan aika kova toi sun cooper-testin tulos. Teetkö säännöllisesti aerobista vai onko sulla vaan lahjoja kestävyysurheiluun?

Koskaan en ole varta vasten yrittänyt voimaa kasvattaa, vaan tavoitteet ollut aina bodauksessa ja voimat tulleet siinä sivussa. Toki niitä sarjapainoja on pyritty saamaan ylös ja hyvin siinä onnistuttukin, mutta tämän kisakauden jälkeen ajattelin ottaa juurikin jonkun voimapainotteisen treenijakson, missä pyritään noita kuormia kasvattamaan. :)

Vinkki noihin ulkona kuvattuihin videoihin. Jotain vois keksiä tuolle äänelle. Raskasta kuunnella, kun tuuli blokkaa selostuksen. :)

Tuo oli itselläni myös tiedossa ja eipä ole juuri mitään inhottavampaa, kuin kuunnella tuollaista huminaa. :D Ei vaan ole kamerassa erillistä mikkiä ja tuulisella kentällä aiheutti hieman haasteita. :)
Pyritään kuitenkin välttämään noita ennen kuin kokonaan uuden kameran ja siihen ulkoisen mikin hommaa. :)

Riippuu hyvin pitkälti myös toistotekniikasta. Kaks hunttiakin on kontrolloituna syväkyykkynä tosi harvinainen näky, metrin vajaa pyllistys tulee treenaamatta ja isommillakin romuilla.

Itselläni varsinkin kyykyssä tuntuu, että mitä enemmän rautaa niskassa, sen "varovaisemmin" ja kontrolloidummin pitää alas mennä, jotta pystyt siinä alas laskussa tunnustelemaan, miltä se kuorma tuntuu. :)

-Vilkkilä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom